Yamaha 500 T-max

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod dukon » 18 zář 2014, 18:46

Není to jen u tmaxu.Benzín na sebe váže vodu takže 5 let starý benzín té vody obsahuje velké množství a voda dělá co-korozi.No a pokud je čerpadlo na suchu taky špatně.Prostě by ho chtělo nějak nakonzervovat,ale to se týká všech částí motocyklu.Takže řešení jen jedno-jezdit.
Yamaha XP 500 ABS T-max 09
Minulost : Yamaha YP 125 ABS X-max 11
Minulost : Kymco Agility125 City 09
Uživatelský avatar
dukon

250+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 401
Registrován: 09 črc 2012, 14:05
Bydliště: Valašsko
Skútr / moto: Yamaha T-max 09

PříspěvekTento příspěvek již byl smazán kým HonzaR v 19 zář 2014, 08:52.

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod balw » 19 zář 2014, 11:04

bouska.t píše:Majitele t-maxu 2001... KOLIK MATE VODÍTEK VE VARIATORU???


Ahoj,

právě mám rozděláno a mám 4, což asi značí nějaký jiný než originální variátor. Podle servisní příručky by jich mělo být 8, stejně jako válečků
prouzky-na-rafky.cz .:. 775 60 87 60 .:. stanekl@seznam.cz
balw

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 158
Registrován: 26 dub 2010, 22:16
Bydliště: Přerov
Skútr / moto: Piaggio Beverly 350 ST

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod dany01 » 19 zář 2014, 12:16

HonzaR píše:Ahoj, zeptal bych se - palivové čerpadlo u T-maxu je nějak citlivé na dlouhodobou nečinnost? Např. když je stroj odstaven na 4-5 let zcela mimo provoz, může se tím čerpadlo poškodit?


- ja mam skusenosť , že po 2 rokoch nepoužívania auta / bolo aj málo benzínu v nadrži/ čerpadlo nefungovalo- zatuhlo . Nedalo sa ani rozbehať - musel som kupit nové.
myslím , že aj keby tam benzín bol , nešlo by takisto
Uživatelský avatar
dany01

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 293
Registrován: 06 lis 2011, 21:28
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda
Tuning / úpravy: Original

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod Gandalf » 19 zář 2014, 14:05

Pokud tam byl benzín s biosložkou, je to více než pravděpodobné :?
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod bouska.t » 20 zář 2014, 07:11

Ja mam taky 4 a dalsi dva temaxy co jsem videl mely taky 4. Ale v servisce a na parts depu jich je 8. Obednal jsem si čtyři voditka a ejhle oni jsou poloviční jak ty co tam jsou. Kdyz koukám na net tak 80% tmaxu ma taky 4. Vůbec nemam tušení jak sehnat ty voditka když nevím co to je, mam je hrozně vybydlený a už jsou i slyšet.
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod bouska.t » 20 zář 2014, 07:13

balw píše:
bouska.t píše:Majitele t-maxu 2001... KOLIK MATE VODÍTEK VE VARIATORU???


Ahoj,

právě mám rozděláno a mám 4, což asi značí nějaký jiný než originální variátor. Podle servisní příručky by jich mělo být 8, stejně jako válečků
Ja mam taky 4 a dalsi dva temaxy co jsem videl mely taky 4. Ale v servisce a na parts depu jich je 8. Obednal jsem si čtyři voditka a ejhle oni jsou poloviční jak ty co tam jsou. Kdyz koukám na net tak 80% tmaxu ma taky 4. Vůbec nemam tušení jak sehnat ty voditka když nevím co to je, mam je hrozně vybydlený a už jsou i slyšet
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod Dándí » 20 zář 2014, 08:35

HonzaR píše:Ahoj, zeptal bych se - palivové čerpadlo u T-maxu je nějak citlivé na dlouhodobou nečinnost? Např. když je stroj odstaven na 4-5 let zcela mimo provoz, může se tím čerpadlo poškodit?


Koukám, že koketuješ s myšlenkou Tmax, Bravo :!: :!:
Jezdím na pohodu, spíš pomalejš než rychle
Uživatelský avatar
Dándí

500+
 
Reputace: 382
Příspěvky: 744
Registrován: 24 úno 2010, 11:37
Bydliště: Praha 1
Skútr / moto: YAMAHA IronMax- Já, BlackMax- Kamča a SH 300 spolu
Tuning / úpravy: netunime - jezdíme. Jen občas něco poladíme

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod balw » 20 zář 2014, 10:26

Kdyby někdo chtěl, mám jednoho na prodej :-) Rok 2001, najeto 45tis., nyní po kontrole variátoru a výměně válečků, oleje, filtrů, chladící kapaliny, po GO předních vidlic (nové vodítka, gufera, olej). Tmavě modrá metalíza, super stav. Více info v SZ, ať nejsme offtopic.
prouzky-na-rafky.cz .:. 775 60 87 60 .:. stanekl@seznam.cz
balw

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 158
Registrován: 26 dub 2010, 22:16
Bydliště: Přerov
Skútr / moto: Piaggio Beverly 350 ST

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod bouska.t » 02 lis 2014, 16:15

Technicky dotaz: Podívejte se mi na zadni tlumic a reknete mi prosím odkut se vytahuje kdyz pruzi? Od zadního kola nebo od předního?
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod bouska.t » 08 lis 2014, 23:49

Ukončení první T-max sezóny 2014
Sezóna 2014 byla dlouhá i když poměrně krátká. Začala 9.3.2014 a 8.11.2014 končí. Najel jsem 19444km a projel 13 zemí Evropy z toho některé i 3x, projel 931 Litrů benzínu při průměrné spotřebě 4,8L/100km a 179 korunách na 100Km, vypudil 2150Kg co2, tankoval 75x, spotřeboval jednu a půl zadní pneumatiky, jednu pření, 6x měnil olej, Jendou zavařoval plast, 6x ho zvedal ze země, 2x brodil řeku, opotřeboval jeden řemen a 8 válečků s vodítky. Se skůtrem jsem spokojen a minimálně další sezónu u mě setrvá ale nic není tak růžové jak vypadá, také má své mouchy které mě dělají vrásky na čele.

V prvé řadě bych vytkl klady. Nato jaké má skůtr zaměření, je velice pohodlný, nohy si při své výšce propnu, je velmi dobře ovladatelný a v rychlých zatáčkách je stabilní, kroutí se jen minimálně s motorem a jeho výkonem, projevem jsem taktéž spokojen a nemám potřebu navyšovat. Když motorkář nevyužívá výkonnostního rozdílu není problém se ho džet, skůtr to dovolí a nezkouší se řidiče zabít. Při porovnání s jinými T-maxi (500) ten můj jel vždy o něco víc asi to bude výfukem, Knkem a eger ventilem kterej tam není. Jel jsem na maxi skůtrech konkurence (GP800, SW600, C650GT, X9, Nexus, BG650) ale žádný nedosahoval tak dobré ovladatelnosti a lehkosti v řízení snad jen T-Max 530. Je to těžké vysvětlovat člověk se musí projed. Také musím vyzdvihnout brzdy které jsou excelentní nato že má "pouze" jeden kotouč. Koupil jsem nastavitelné brzdové páčky abych si neublížil protože zadní brzda brzdí moc motorkově. Další klad je jeho jméno a historie když se řekne T-Max tak to jméno má ve skůtr světě silu a význam.

Ted to smutnější, zápory. Tou nejhlavnější je "zabití" jeho vlastností při jizdě ve dvou nebo s bagáží na dovolenou. Skůtr NEMÁ nastavitelný zadní tlumič a skůtr je prostě při zatížení moc nízko. Také jsem v Albáníí zjistil že se při své světlé výšce hodí spíše na sportovní jizdu než na OFF-Road. Další věc je že nemá moc velký zavazadlový prostor a přední přihrádka je taky spíš jen na okrasu. Jeho stáři je na vzhledu už vidět, jeho kulaté tvary nesou dnes moc hezké. Škoda je že skůtr nemá 15ky kola mohl být ještě pohodlnější a jistější. Další věc je že ve vysokých nadmořský výškách má výkonu asi jako PCX ale tenhle propad přichází na každého skůtra v kopci ve velkých výškách. Další věc je že náhradní díly nejsou úplně levný.
Co mě čeká a nemine je že přes zimu půjde do nového kabátu. Dostane nové pneumatiky Michelin Power Pure, nový řemen Polini, do výfuku Akrapovič je potřeba dat novou vatu která vylítala ven, posledních 2500 kilometrů mám vytlučená ložiska v řízení, ložiska kol a variátoru, také nová spojka. Nechám ultrazvukem vyčistit karburátory a poté nechám naladit.

Co jsem doladil je osvětlení kufru, přidal jsem led pásky protože světluška co tam je nevydává moc světla, koupil jsem vyhřívané hefty pro zlepšení pohodlí. Koupil jsme kvalitní čínské brzdové páčky potom co mi skůtr spadl a jedna se zlomila a také protože sem pořeboval přesněji dávkovat brzdný účinek.

Moje sezóna ale nekončí ba naopak začíná sezóna X9 180 Amalfi než zase přijde jaro a sním nový desing společně s novým dobrodružstvím. T-maxářum a T-maxům !ZDAR!

Foto: http://bouskat.rajce.idnes.cz/
Video: https://www.youtube.com/user/TTBouska/f ... _as=public
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod dreamer » 09 lis 2014, 09:42

bouska.t píše:Také jsem v Albáníí zjistil že se při své světlé výšce hodí spíše na sportovní jizdu než na OFF-Road.

No, nemusel si tam chodit aby si to zistil, stacilo sa spytat tu na fore :D Samozrejme len podpichujem, dobre zhodnotenie sezony a skutra. Inak striekackove motory budu mat asi menej citelny vykonovy prepad v nadmorskych vyskach, kedze elektronika toto do istej miery kompenzuje upravou zmesi na rozdiel od konstantnych nastaveni karburatora.
Honda NC750D Integra
Obrázek
Aprilia SR MAX 300
Obrázek
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Uživatelský avatar
dreamer

250+
 
Reputace: 55
Příspěvky: 356
Registrován: 29 dub 2014, 20:13
Skútr / moto: Honda NC750D Integra, Aprilia SR MAX 300

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod bouska.t » 09 lis 2014, 16:44

To je fakt, tohle bude vysada jen karburátorových skútru. Ale propad je obrovsky.
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod vavo7 » 09 lis 2014, 18:37

Viděl jsem videa z motovýletů a nádhera. Neplanuješ napsat i cestopisy, případně i s mapkou kudy jste jeli? Jestli už si tak neučinil :) jinak skůtr krásný, jednou mi snad bude taky nějaký tmax 530 stát v garáži ;-)
Ex Maxon Ardour 125 (2012)
Ex Yamaha X-max 250 (2013) with Akrapovič
Ex Yamaha X-max 400 (2014) with Akrapovič
KYMCO AK 550i ABS (2017) with MIVV
Uživatelský avatar
vavo7

100+
 
Reputace: 75
Příspěvky: 132
Registrován: 19 zář 2013, 12:57
Bydliště: Turnov ( Liberecký kraj)
Skútr / moto: Kymco AK 550i ABS

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod bouska.t » 09 lis 2014, 20:00

Cestopisy budou taky. Asi vzniknou při dlouhých zimních večerech společně s mapkou strasy.
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků

cron