Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Yamaha 500 T-max

02 črc 2011, 10:28

To ti to dlouho nevydrzelo, kdyz uz se v tom chces vrtat. :D

Re: Yamaha 500 T-max

02 črc 2011, 12:01

hihi, není to o tom, ale jak jsem teď najezdil přes 300 km a zkoumal jsem, tak jsem si všiml, že válečky nemaj ideální formu.... a po čtení příspěvků jsem došel k názoru, že když měnit, tak už se asi vyplatí jít do těhle pulleyů než do standardních.... :roll:

Re: Yamaha 500 T-max

16 črc 2011, 12:53

dusanak píše:
kamčák píše:Zdarec pánové a dámy.Mám možnost koupit t-maxe rok výroby 2003.tak jsem se chtěl zeptat co si o něm myslíte? Jak jsou nebo nejsou poruchové.Nechtěl bych koupit něco špatně.Nyní jezdím na piaggio x9 500. Děkuji za názory

Ahoj,tak já jsem na tom uplně stejně:-) uvažuji o 2003. Mezi 2003 a 2004 je na inzerci zhruba 10-15tisíc rozdíl,já bych ty prachy stejně neměl navíc takže pro mě je reál spíš ta levnější verze,jenže je to Karbec vs. Stříkačka... no to rozebírat nechci,ale zajímá mě ta 03. měl jsem možnost se opět po delší době svézt na t-maxu a je to prostě perfektní.Oproti Nexusu nebe a dudy.... Proto mě to ted tolik láká :lol:
Je něco co by třeba mělo člověka na stroji starém 8let,odlákat od záměru jej pořídit?
lak či vzhled neřeším,to stejně udělám podle svého,ale technika-tot otázka :shock:

Jak to myslis oproti NEXUSU 500 nebe a dudy... ??? ja mam ted trikilo, a uvazuji prave asi o nexusovi.. tolik nezere, neni tak velky.. a ted me tu nekdo napise, kdo ma nexuse, ze nexus je sra*ka :D

prosim o rozpis co je lepsi na T-max

Re: Yamaha 500 T-max

16 črc 2011, 13:12

fyluta: Vyrazne lepsi motor a hlavne 2V (ve skutecnosti dokonce 3V) viz ZDE, dale nejlepsi podvozek u skutru co znam, motor s prevodovkou (variem), je oproti jinym skutrum ulozen napevno v ramu, jako u moto a k zadnimu kolu ti jde jen dvouradkovy zapouzdreny retez v olejove lazni, mokra spojka, tech rozdilu je dost a jsou myslim docela zasadni, nejlepsi je se svezt na okresce a uvidis ten rozdil sam, na prvni pohled to nevypada, ale rozdil to je docela velky.
Naposledy upravil janon dne 16 črc 2011, 15:03, celkově upraveno 2

Re: Yamaha 500 T-max

16 črc 2011, 13:16

Nějak z toho nákresu nejsem moudrý. Co to tam je ten 3 válec?

Re: Yamaha 500 T-max

16 črc 2011, 15:01

gutatta: Ty nevidis tu mensi ojnici s pistem smerem dozadu?. Taky by si mozna uzil bryle... :D

Re: Yamaha 500 T-max

16 črc 2011, 15:21

Vidím, ale nechápu funkci. Běžný válec to není. Už jsem v historii něco takového viděl, ale to je opravdu dávná historie...

Re: Yamaha 500 T-max

16 črc 2011, 15:26

Funkce je ciste vyvazovaci. Ale muzes si tam dodelat u Valinu svicku a hned z toho bude 600stovka 3V. :D

Re: Yamaha 500 T-max

16 črc 2011, 15:39

Jo to je vyvažovák... Tak to mě nenapadlo. Znám jen vyvažovací hřídele... Nicméně stejně jsem pitomec, mělo mě to napadnout...

Re: Yamaha 500 T-max

20 črc 2011, 21:30

Fyluto... Hlavně, starší nexusy měly hrozně blbě tvarované sedlo.... Bylo jakoby sklopené dolů, takže váha řidiče leží jakoby víc na rukou, páč se zapíráš, abys nesklouzával. Novější modely měly sedlo jinak tvarované, už se na tom prý sedí lépe. Rozumy jsem nasbíral díky uživateli Bobika, se kterým jsme porovnávali na letišti a pak na výletě...
Motor je dvouvál, ve zrychlení z místa se nexus nechytá na prvních 5 metrech, trvá mu dlouho, než se rozhoupe. Pak už jsme byli stejně rychlí. A to tam Bobika má kit Pollini, takže je předpoklad, že sériovka bude o něco pomalejší. Navíc, nexus v nízkých otáčkách šíleně vibruje, uklidní se až po překročení 3000otáček. Na Tmaxu tohle nezažiješ, hladkej průběh v jakýchkoli otáčkách, téměř žádné vibrace.....
Když jsme si tak cestovali, tak jsme byli na zrychlení prakticky všude stejně rychlí. Ale já na Tmaxu sedím jako v křesle....

Re: Yamaha 500 T-max

20 črc 2011, 21:35

od jakyho roku je T-max strikacka ? +-kolik to tak kostuje...
nerad bych mel spotrebu vic jak 5L...
nexus je levnejsi a tak jsem koukal i na roky 2006 .. tam uz je to sedlo snad ok? (ale na sedlo si teda nikdy nikdo nestezoval - tady ve foru)

jj dvouvalec, to je to hlavni + ... vahove bude asi tezsi, i velikosti..

Re: Yamaha 500 T-max

20 črc 2011, 21:42

Fyluto, váhově jsou prakticky totožné, je tam rozdíl možná 3kg...
Stříkačka se dělala tuším od roku 2004, ale na to jsou tu fundovanější, co to napíšou přesně.. :)
No ono je to o zvyku, znám dva lidi, kteří mají nexuse.. A ani jeden si nestěžuje... Já osobně jsem měl kolena téměř opřená o řidítka. Ale když Bobika seděl na Tmaxu, rochnil si blahem, že posez je někde úplně jinde.
Ceny kolem 70-80t kč. Najdeš i rok 2001 na 80t kč. :)

Re: Yamaha 500 T-max

20 črc 2011, 21:57

jj na aukru je jeden peknej, cernej.. ale 80klacku je moc..
ja to mam fakt po meste na denni jezdeni a bojim se to nechavat venku (ted to venku stoji od brezna do listopadu :) , i kdyz mozna bude garaz,ale i tam to neni v bezpeci... chtel bych neco klidne odrenyho,ale v poradku, to se nekrade :D

ps: 2001 za 79tis .. to je jeden okradac slusnejch lidí z Jičíněvse .. :)

Re: Yamaha 500 T-max

20 črc 2011, 23:38

Ahoj,rozhodně bych před rokem řekl že jedinej Nexus je ten pravej! ale k dnešku Ti říkám-připlat a kup T-maxe!
fakt je to o něčem jiném... nexus je nádhernej,jenže jednobuch Tě roztřese v nízkejch točkách,to opravdu na maxovi nepoznáš,to je "vyžehlenej" chod motoru...v nízkých,vysokých...paráda! proto jsem prodal luxusního nexuse a jednou si koupím stříkačku T-maxe...
možná se chod motoru u nexe zklidní tuning variátorem,asi ano..ale to je investice.to si radši pošetřím těch 20.000kč a nebudu toto muset řešit :wink:
Já bych nexe bral hned vzhled mě furt dostává,ale už i vím že z tmaxe lze udělat nádhernej scoot..
Prostě fakt se nejdříve svez na obou,okamžitě poznáš rozdíl....a určitě bych se díval po ročníku 2004 vejš,už v tomto roce se dělala verze stříkačky,lepší přední vidle,dva kotouče..aretace skutru na řidítkách,hezčí tacho...
Tak at dobře vybereš :D

Re: Yamaha 500 T-max

21 črc 2011, 11:44

Zdar, musím opravdu konstatovat, že T-max má velice přirozenou polohu posedu s nižší výškou. Určitě se na Tmaxu bude drtivá většina lidí cítit lépe než na Nexusu. Nexus má takovou zvláštní polohu, která bych řekl nahrává hodně sportovnímu stylu, kdy je člověk předkloněn a zatěžuje přední kolo. Ale cestovat se na Nexíkovi nechá úplně v pohodě, pokud člověk nemá srovnání, tak si na to zvykne. Co je u Nexíka zase potěšující, že spotřebu má o cca 1 litr menší než Tmax (karburátor). A jak jsem se díval na videa z vyjížďky, tak vytočený jednovál Nexíka má pěkný zvuk. To Tmax mi přijde jako vysavač. Kultura chodu motoru je u Tmaxe na zcela jiné úrovni než u Nexíka. Dvouvál je prostě dvouvál a navíc ten vyvažovací píst vibrace zcela eliminuje. To Nexus je proti tomu vibrátor.
Za Tmaxe je taky potřeba dost připlatit. Stejně starý Nexus je tak o 20-30% levnější než Tmax. A co se týče spolehlivosti, tak na Nexíka si vůbec nemůžu stěžovat. Dostal servis, pravidelné výměny kapalin a pod. a zatím šlape jako hodinky. Takže pokud mohu za sebe říci, tak na to že je to Ital, tak mi přijde jako velice povedený a spolehlivý a v tomto směru se může Tmaxu podle mého rovnat.
Jinak pokud bych neřešil peníze, tak bych si dnes určitě koupil Tmaxe stříkačku. Ale pokud si vezmu poměr výkon/cena, tak mi Nexus nevychází vůbec špatně. Pokud někomu nebude vyloženě vadit specifický posez, tak za méně peněz dostane krásného skútra se spolehlivou technikou a vyšší výbavou než Tmax. Toť můj názor a teď babo raď :lol: :lol: :lol:

to dusanak - nevím jestli to víš, ale mám "tvýho" Nexuse, kterýho si vlastnil a prodal. :D :D :D
Odeslat odpověď