Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Yamaha 500 T-max

02 bře 2019, 17:55

Nazdar, rýchlomer mi prestal ukazovať rýchlosť, nemáte niekto s tým skúsenosť v čom by mohla byť vada? (Yamaha T-max 500 r.v. 2003)
Ďakujem.

Re: Yamaha 500 T-max

02 bře 2019, 19:22

Kukni na rýchlostný krúžok na prednom kolese alebo si prečítaj http://www.tmaxforum.de/500/forum/index ... itssensor/

Re: Yamaha 500 T-max

03 bře 2019, 10:30

Ten kroužek se mi taky rozpadl a nešel už slepit....mám rok 2005, vyřešil jsem to součástkou 5RB-2517G-00 (asi to bude stejné, je kompatibilní....funguje bez problémů přes 10000km

[Vymazáno]

07 dub 2019, 16:46

Tento příspěvek již byl smazán kým krizik1 v 08 dub 2019, 11:35.
Důvod: sorry, ale tohle sem fakt nepatří

Re: Yamaha 500 T-max

08 dub 2019, 06:31

Skvělé, pobavilo :D

Re: Yamaha 500 T-max

08 dub 2019, 11:42

Kriziku, do tématu T-Max nepatří óda na T-Max?
Která pobavila a ihned si vysloužila 10 kladných hodnocení?
Nechápu.

Re: Yamaha 500 T-max

16 dub 2019, 10:46

Neni to nahodou nekoho mistniho? Je to z CR a dneska se na to asi jedu podivat. Prijde mi cena dost vysoko a sjete gumy, ale zase pokud je jinak technicky ok.......

https://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/yamaha/yamaha-t-max/yamaha-t-max-500-1369684.html

Re: Yamaha 500 T-max

16 dub 2019, 13:10

Jenom jestli té tachometrické hodnotě nechybí na začátku jednička. Jinak to vychází na 2300km ročně - což je málo i na 125ccm.

Re: Yamaha 500 T-max

16 dub 2019, 13:34

Tak o km by az tak neslo a najdou se i takove kusy. Moje 50ccm mela za 18 let realnych necelych 5000km od koupe a PCX od 6/2016 doted 12.000, ale jasne, takovych moc neni at uz z CR nebo Italie.

Ted stejne hlavne budu resit jestli se vubec vlezu a pak neco jineho a vubec o tom premyslet.

Re: Yamaha 500 T-max

16 dub 2019, 15:03

I takové kusy se najdou
post325025.html?hilit=salamander#p325025
Ale nevěř ničemu!


Ahoj, prosím o radu s výběrem převodového oleje do kyvky.

Tady
post317170.html?hilit=olej#p317170
sago2 radí Castrol Manual Ep 80W-90 nebo Castrol Mtx Synthetic 80W. Ani jeden však v data sheetu nezmiňuje hypoidní soukolí, přičemž servisní manuál je přes svou benevolenci v tomto bodě konzistentní:

Recommended chain drive oil
SAE 80 hypoid gear oil graded
“GL-4”, “GL-5” or “GL-6”
or
multi-purpose SAE 80W90
hypoid gear oil

Kudy z toho?
Mám doma po Wrangleru lahev Moparu MS-9020 a bojím se to do Maxe nalít.
https://www.ato24.de/en/mopar-gear-and- ... -9020.html

Koupím MOTOREX - Gear oil hypoid 80W90, jeden z těch Castrolů, nebo použiji Mopar?
https://www.motoretezy.cz/cz/e-shop/116 ... 90-1l.html

Díky!

Re: Yamaha 500 T-max

16 dub 2019, 17:43

Proboha ... olejová magie ... ! Stačí každý převodový olej, který splňuje specifikaci .... tedy i klidně výrobce Madit. Co se týče "hypoidnosti" nešel bych výše než API GL-4. (API GL-5 a GL-6 již nejsou vhodné)

Re: Yamaha 500 T-max

16 dub 2019, 18:47

Ja som dal Motul HD 80W-90

-- 16 dub 2019, 17:47 --

Ja som dal Motul HD 80W-90

-- 16 dub 2019, 17:47 --

Ja som dal Motul HD 80W-90

Re: Yamaha 500 T-max

25 dub 2019, 20:14

je to jedno co tam liješ, hlavne aby tam něco bylo. Já tam leju převodový z auta co mi zbyl.

Re: Yamaha 500 T-max

26 dub 2019, 15:32

Díky za tip na Motul!
(Měl jsem ho ve výběru a pak mi vypadl, když jsem hledal, kde mají i převodový i motorový :oops: )

Jardo, vím, že se oleje řeší extensivně na každém fóru, tak se neurazím. Do staré ameriky taky leju, cokoli mám na polici, jen když se to trochu potká, ať už v ACEA, nebo API.

Ale výrobce specifikuje hypoid, ty píšeš každý, který splňuje specifikaci.
Výrobce píše “GL-4”, “GL-5” or “GL-6”, ty píšeš, nešel bych výše a dokonce, že 5 a 6 nejsou vhodné!
Tak jde o specifikaci výrobce, nebo ne?

Nevylučuju, že jsi chytřejší, než Service Manual – fakt, bez ironie (Tebe neznám a naopak vím, co dokáží manuály). Ale z toho, co jsi napsal je jen zmatek…

-- 26 dub 2019, 14:36 --

bouska.t píše:je to jedno co tam liješ, hlavne aby tam něco bylo. Já tam leju převodový z auta co mi zbyl.


No, a u Tebe víme, že skútr něco najel, ergo mu to neškodí! Díky!
Tož tam naleju okenu ;)

Re: Yamaha 500 T-max

26 dub 2019, 18:36

@Chief Salamander

Já myslel, že stupeň hypoidnosti tady nikde zmíněn nebyl - bylo to někde napsáno ? U motorových olejů bývá údaj výkonnostní specifikace zásadní (skoro důležitější než viskozita). Viskozitu horní letní určíme podle předpokládaného vedra, nižší spodní hranice zlepšuje čerpatelnost za studena - jak rychle se motor promaže - s vlivem na životnost. (já mám předpis motorového API SJ 5W-50 ... u mnohých specifikací bývá předepsáno jen API SG)

U skútru jde o stálý převod s malou náplní oleje. Určitě !!! se nejedná o hypoidní soukolí - to by musely být osy kol mimoběžné https://cs.wikipedia.org/wiki/Ozubené_kolo ... my tam máme soukolí "Rovnoběžné osy, vnější ozubení, přímé"

Proto jsem u převodového oleje jsem vycházel z těchto veřejných informací:

Klasifikace API pro převodové oleje http://bsa.4fan.cz/technika/api.htm

GL - 1 Neaditivované oleje pro nízké namáhání.
GL - 2 Neaditivované oleje pro nízké namáhání, ale vyšší než postačují oleje GL - 1.
GL - 3 Oleje pro střední zatížení a rychlosti
GL - 4 Oleje pro vyšší namáhání, zejména převodovkách moderních automobilů.
GL - 5 Oleje pro hypoidní převodovky.

a http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-p ... ikace.aspx

V současnosti jsou používány následující čtyři výkonnostní třídy:
GL-3 - nízkoaditivované oleje pro manuálně řazené převodovky se středním namáháním
GL-4 - oleje vysoce aditivované určené především pro ručně řazené převodovky a málo zatížené hypoidní převody
GL-5 - oleje určené pro vysoce zatížené hypoidní převody, pracující v nejtěžších provozních podmínkách, vystavené proměnnému rázovému zatížení
GL-6 - oleje pro hypoidní převody pracující v extrémních podmínkách. Zatím se používají velmi zřídka
Oleje API GL-5 a GL-6, i když mají vyšší výkonnostní třídu než API GL-4, se nehodí pro použití v ručně řazených převodovkách, protože může docházet k zalepování synchronů a poškození převodovky.

a https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/vyzna ... ich/222733

Klasifikace API tak určuje, zdali se konkrétní převodový olej hodí pro klasické nebo hypoidní převodovky. Převodové oleje se podle míry aditivace řadí do pěti skupin. Třída GL 1 a GL 2 je bez aditiv, oleje GL 3 jsou mírně aditivované, třída GL 4 představuje aditivované, nejvýkonnější oleje určené pro klasické ručně řazené převodovky a nehypoidní rozvodovky. Oleje GL 5 jsou plně aditivované oleje určené pro hypoidní převody. Využívají se většinou v rozvodovkách automobilů s podélně uloženými motory a pohonem zadních kol.

https://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/udrzba/
OLEJ V PŘEVODECH
Mnoho lidí se mylně domnívá,‭ ‬že je třeba před každou sezonou měnit olej v primárním převodu.‭ ‬Opak je pravdou,‭ ‬v převodové skříni jsou‭ ‬3‭ ‬ozubená kola a ložiska,‭ ‬která nevyžadují zvláštní údržbu.‭ ‬S trochou nadsázky lze říct,‭ ‬že i kdybyste je namazali olejem na fritování,‭ ‬bude skútr fungovat.‭ ‬Výměnou tohoto oleje se nemusíte zvlášť zabývat,‭ ‬interval můžete natáhnout na‭ ‬2‭ ‬roky a když náhodou zapomenete a vyměníte jej o rok později,‭ ‬vůbec nic se nestane.
=========================
Pravdou je že hypoidní přísady snižují tření. Dle mého rozumu by měly vyhovovat GL-3 a GL-4. Takže nevím, ale rozhodně předpis výrobce má přednost.

A naopak já u Kymco v německé příručce mám napsáno "Kein Hypoid-Öl" .... Ne - hypoidní olej !!
Odeslat odpověď