Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Yamaha 500 T-max

17 říj 2010, 21:07

Kamos z DS prodava T-maxe malo jeteho, s ladakem, tunimg. variatorem, turist. plegem a je jak novy. Pokud mas zajem, tak Ti muzu dat na nej kontakt. Inzerat najdes i zde

Re: Yamaha 500 T-max

17 říj 2010, 21:35

cenu pocita do 65 tisic kč toho tmaxe :roll: stači prej uz 2004 s 2 kotouči

koukal sem na odkazy a vse tam je dost penez za 2004 :cry: :cry: :cry: :cry: ale četl sem na začatku tematu že loni tu nekdo resil koupi tmaxu a oběvila se 2004 za 60 uz loni proto nechapu že je tak drahy letos když ceny padaji

Re: Yamaha 500 T-max

18 říj 2010, 20:22

Ciao 8)
Taky bych radši novější, ale ne takový, do kterého pak budu muset cpát tisíce :? . Tak už jsem se spálil jednou :oops: .
Ročník je důležitá věc, ale skutečný stav je důležitější :!:
Když jsem si kupoval svého T-maxe, zkoukli mi ho 4 zkušení kolegové. Věděl jsem proto celkem dobře do čeho jdu. I tak se ale ukázala skrytá vada - zkřivený chladič (patrně po najetí na chodník) a v důsledku toho nefunkčí ventilátor. Jeho opravu sice zajistil prodejce, ale i tak jsem pro jistotu nechal vyměnit všechny náplně, a filtry, svíčky.
Letos jsem měnil obě gumy (+ dal Ultraseal), přední brzdové destičky, ložiska a gufera předního kola a pořídil alarm, novou baterku a 2 zásuvky pro napájení PMR a GPS.
Z pořizovací ceny 48K jsem tak během 1 roku dostal nad 65K. Mám teď ale skútr, který je sice 9 let starý, ale v dobrém stavu, který znám. Další nemalé peníze je třeba uvažovat na oblečení a kvalitní helmu - na T-maxu se přece jen nejezdí 80-kou. :wink: , kvalitní řetěz a zámek, atd. Přes zimu plánuju ještě opravu přední vidlice.
Když jsem se rozhodoval jaký skútr koupit, taky jsem chtěl novější, ale pak jsem se v rámci svých finančních možností rozhodl pro starší, který si hned nechám od profíků zkontrolovat a vyměnit všechno co bude potřeba tak, abych měl jistotu, že mě sútr někde nezklame. Zkrátka jsem chtěl jezdit bez starostí a obav.

Pokud si někdo dovede všechno zkontrolovat a opravit sám, je na tom samozřejmě jinak. Pak je asi výhodnější si koupit skútr novější a tunit si ho až jak se našetří :wink: .

Takže držím palce ať si dobře vybere :mrgreen: .
_tmax.gif
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Yamaha 500 T-max

18 říj 2010, 21:10

Náplně, a filtry, svíčky. Letos jsem měnil obě gumy (+ dal Ultraseal), přední brzdové destičky, ložiska a gufera předního kola a pořídil alarm, novou baterku a 2 zásuvky pro napájení PMR a GPS.

Tak to jsou všechno věci které nelze počítat do nějakých mimořádných nákupů ne? To je úplně jedno jestli je to rok 2001 nebo 2007, protože všechno tohle asi stejně budeš dělat?
Nelze asi myslet, že si člověk koupít 9 let starou věc a nevrazí do ní další roky ani korunu, že jo 8) Stejně tak tyhle všechny věci ale můžeš dělat u 3-4 letý motorky.

Pokud to nemá USD vidle, tak se fakt není čeho bát. Aby praskl rám, tak to musí bejt taková šupa, že by šlo kolo tutove skrz chladič. Viděl jsem hodně ošklivě zbořenejch motorek a rámy ve směs OK. Jiná situace je když má skútr/moto USD vidle, to stačí i malej "ťukanec" a krk obvykle praská.

Na předek je praštěná hromada motorek a lidi o tom ani kolikrát nevědí, a to jsou i lidi který jezděj na takhle bouranejch motorkách třeba 300km/h.

Takže je lepší tyhle věci neřešit a jezdit, hlavně že to slouží v pohodě.

Re: Yamaha 500 T-max

19 říj 2010, 18:58

Jojo :D, jenže to víš ty i já, ale ví to i "nováček", který si chce koupit staršího maxíka :?: . Na T-maxe nejsou díly za hubičku. To už je Skútr :!: :mrgreen:
Ale dost srandy, uvedl jsem to tady právě proto, aby si to kupující uvědomil a při koupi nešel na "finanční doraz" :wink: , ale počítal i s nutnými běžnými náklady kromě benzínu :!:

Neřeším.
Geometrii rámu jsem si sice proměřit nedal, ale jak jsem psal, Valinovi, který se mi o skútra stará (já sám ho jen meju a tankuju benzín :wink: ) věřím a ten po kontrole řek, že rám je netknutý. Ani všichni další, kteří na něm jeli, žádné nestandardní chování při jízdě neshledali.
Já jsem z Maxe pořád, tj. kdykoliv si na něj sednu, nadšenej. :!:
Takže mám jasno. Další skútr bude zase a jedině T-max, jen novější :mrgreen:
_tmax.gif
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 02 črc 2013, 12:01, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: Yamaha 500 T-max

20 říj 2010, 00:58

Nevím proč tady rozebíráte tak do podrobna stav Richio T-Maxe. Je fakt, že vidlice jsou měněné, ale jinak je spokojený, udělal prakticky běžný servis u jetého stroje a nic víc. Nechte ho a nehaňte mu stroj, s kterým je spokojený a nikde ho nenechal. Sám jsem na něm jel v Tatrách a jede ve stopě,dobře se na něm sedí v zatáčkách se nekroutí. Ostatní ví sám dobře Richi. Ono se to radí, když se koupí nový stroj a pak při koupi použitého jste všichni opatrní, vyčkáváte, měníte názor na typ apod. Jasně, je to logické, ale každý si dejte ruku na srdce, jak by jste kupovali ojetý skútr-moto. Většinou ho chce každý levně,se servisní knížkou,minimálními provozními náklady, pneu nové, nebo zánovní, řemen, nebo řetězová sada nová atd. Běda, když má najeto 50-80tis.km i třeba se serviskou, tak je prakticky neprodejný. Bohužel, když se to stočí, tak lidé volají a koupí. To stejné platí u aut, ale rozumní lidé, ví, že lepší auto s poctivými 150-200tis.km ujetými na kvalitních silnicích a dalnic,servisované,se serv.knížkou, 2xklíč apod. např.koupě v zahraničí, než 100tis. po Praze stočených na 50tis.km, koupený v autobazaru.Stejné je to u mota a jen jsem to chtěl srovnat. Není to vůbec jednoduché se v tom orientovat pro laika při koupi ojetého mota. Koupě individuální v zahraničí, nebo u nás je vždy nejlepší,na doporučení, od kamaráda,koupené v ČR atd., než v bazaru, nebo od dovozce z Itálie, kde mají všechny skútry a mota do 25000km od r.výr. 2001. Většina lidí je ale pohodlných,nebo nemají možnosti, znalosti a nejsou jazykově vybavení a představa ind.dovozu ze zahraniči je pro ně zdlouhavá. Proto dají přednost dovozci a bazarům a ti někteří je dostanou,tam kam oni chtějí. Jsou na to připravení,většinou vždy o krok před vámi a vědí dobře jak na to, aby prodali !! Závěr-koupě ojetého je vždy riziko,kterému můžeme částečně předejít,vzít si sebou odborníka,ale není to na 100%, jen ty rizika zmírníme.Když chcete mít jistotu na 100%, kupte jedině nové se zárukou min. 24měsíců.

Re: Yamaha 500 T-max

23 říj 2010, 19:00

chlapi
má T max 2003 nejaké výraznejšie slabiny?

Re: Yamaha 500 T-max

23 říj 2010, 21:00

U T-maxe o žádných slabinách nevím :mrgreen:
Od první verze v roce 2001 byl skvělý :!: , Yamaha ho jen vylepšuje :wink:

Hlavni rozdíly modelů 2001 a 2004 jsou:
- dávkování paliva: karburátor / vstřikování
- přední vidlice: tenčí (měkčí) / silnější (tužší)
- brždění předního kola: jen 1 brzda vlevo / dvě brzdy na obou stranách
- ruční brzda: ne / ano (páka na levé straně řídítek)
- přístrojovka: čistě analogová / ve středu s digitálním panelem

Další model byl až v 2008. Ten měl nejen na první pohled jiné - modernější, ostřejší tvary (světel, blinkrů), ale zejména:
- ještě tužší hliníkový rám
- větší kola
a pár dalších změn:
- odklápění sedla zepředu (pant vzadu)
- baterie pod světlem ne vzadu pod sedadlem
_tmax.gif
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Yamaha 500 T-max

23 říj 2010, 22:39

dr.snake
rozhodne jit do 2004 noveho modelu ,hlavne kuli spotřebě ,a taky brzdam ,

Re: Yamaha 500 T-max

24 říj 2010, 10:06

Ciao 8)
Brzdy beru + přidal bych tuhost přední vidlice (ta je u modelu 2004 zesílená) a kvalitu tlumičů, což je důležté zejména pro průjezdech zatáčkou s na nerovným provrchem (to vnímám jako důvod výměny vidlice u mého Maxe).
Spotřeba je "nevýznamná". :lol:
Při najetí cca 6.000 km ročně, průměrné ceně benálu cca 31 Kč/l a při teoretickém rozdílu spotřeby mezi karburátorovou a stříkačkovou verzí 1,5 l/100 km je rozdíl v nákladech cca 2.800 Kč. To znamená, že při rozdílu cen modelu s karburátorem a se stříkačkou cca 15.000 Kč, se rozdíl pořizovacích cen smaže až za víc než 5 let :!: Pokud někdo jezdí víc, tak dřív.

Uvedený rozdíl spotřeb ale jen odhaduji podle toho, kde jsem si co přečet. Skutečnou spotřebu stříkačkové verze nevím. Znám jen spotřebu mého T-maxe (karburátorová verze). Ta je při normálním, klidném stylu jízdy (je mi 56 :( ):
- při dlouhých trasách v jednom cca 4,3 - 4,7 , ve dvou a s bočními kufry cca 5 [l/100 km]
- po městě v jednom jen s hlavním kufrem cca 5,2 [l/100 km]
Když mám ale fofr a náladu, tzn. a na městě křižovatkách fakt spěchám, nebo musím po dálnici (to mě nebaví, takže tam jezdím minimálně) umí si Max vzít v průměru i víc, odhaduju to i nad 6 [l/100 km] ;-))
Od pořízení jsem při režimu cca 2/3 město a 1/3 dlouhé trasy mám průměrnou spotřebou těsně nad 5 [l/100 km]. Což je podle mě na 500 ccm dost slušné :) .
Skútr beru jako hobby. Nejezdím na něm, abych ušetřil, ale pro radost :!: Zkratka, jak se říká: "každá sranda něco stojí" :D

Jinak samozřejmě chápu, že i u pořizovacích cen nejde jen o model, ale o celkový stav a dovybavení. Takže ten výše uvedený rozdíl ccca 15 K, je jen jako příklad. Výpočet (ne)výhodnosti si může ale každý snadno udělat sám :mrgreen: . Já osobně preferuju spolehlivost a tedy technický stav. "Dokonalý" vzhled, tj. zda skútr má někde nějaké drobné odřeniny, škrábance atd. pro mě není až tak důležitý. :mrgreen: :mrgreen:

To dr.snake: haha. To jsem si myslel taky, než jsem si Maxe pořídil. Jak na něj sedneš, nastartuješ a uslyšíš zvuk 2-válce, projedeš pár zatáček, ... budeš ztracenej.
T-max je prostě srdcovka.
Burgman je pohodlnější a má víc místa pod sedlem. SW od Hondy a GP od Gilery jsou silnější, ale ... POZNÁŠ SÁM :!:
Věř mi :!: je to svezení :mrgreen: :mrgreen: - myslím, že to je ten hlavní důvod popularity T-maxu v I a F, skútrařských velmocích :lol:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil Richijan dne 24 říj 2010, 10:14, celkově upraveno 1

Re: Yamaha 500 T-max

25 říj 2010, 14:48

ja si myslím tiež že su u maxiskútrov dve kategórie : T max a tie ostatné :mrgreen:

Re: Yamaha 500 T-max

19 lis 2010, 10:12

Můžu jen potvrdit,nedávno jsem měl možnost se na T-maxu svézt a je to perfektní skůtr,byl to model 2005.Bral bych ho hned,ale nejsou šušně.. :D

Re: Yamaha 500 T-max

19 lis 2010, 18:22

Jojo.
Já ale radši kupuju na zimu, protože si tak mám čas skútr přistrojit nainstalovat do něj své "nezbytnosti" (alarm, interkom + kabeláž, externí anténu, držák GPS, ...), případně si je sehnat, nebo na nový skútr upravit něco z toho, co už mám.
Teď mě například čeká vyrobit nové držáky bočních kufrů, protože NightMax
NightMax 2007.jpg

má jinak řešené madlo spolujezdce, chci jinak vyřešit umístění externí antény atd.
No a tím si:
a) krátím zimní věčery, když se nedá jezdit :( (v mém případě často otravuju Valina, "páč sám si na to netroufám" :mrgreen: )
b) vylepšuju si mazlíka na sezónu :D

Reálně mě Max přišel včetně posledního servisu na 66.000,-. :|
:idea: Skútr mám jako hobby = nechci na něm vydělávat, ale ani ho dát zadarmo. :wink:
S ohledem na ostatní inzerci (většinou dovoz za účelem prodeje, kde je nutno počítat s dalšími náklady), a aby tMax zbytečně nezahálel, když už se chci věnovat NightMAxovi, rohodl jsem se ho inzerovat za akční zimní cenu 55.000,-
:D Max jede fakt jako brus a co se diskutované přední vidlice týče, je sice tužší a tedy ne tak phodlná, ale díky tomu zase výrazně líp vede v zatáčkách :!: .
:idea: Protože jsem přesvědčen, že i ve srovnání s ostatními skútry v nabídce je to dobrý skútr za dobrou cenu (jediný handicap vidím v drobných poškozeních plastú), tak i když mám na NightMaxe půjčku, jen kvůli rychlosti jejího splacení za míň ho prodat nechci :!: . Žádný inzerát jsem zatím nevyvěsil. Jen se poptávám těch, o kterých vím, že chtěli posílit. Už mám i pár ohlasů, ale zatím nic konkrétního. Díky tomu, že kamarád, který mi půjčil nespěchá, můžu počkat do jara.
Neumím a nechci smlouvat :oops: . Pro kolegy tady, které znám a věřím, že si Maxe budou hýčkat jako já a někdy třeba pojedeme spolu :mrgreen: , jsem připraven diskutovat o ceně 50.000,-.
To je minimum. Ztratit na prodeji víc než 16.000 za rok ježdění, by byl luxus, který si nemůžu dovolit :oops: .

joko píše:a jsme tam co pred tim mel si rovnou koupit novy model loni :cry:

Nojo, jenže vraž do toho takový prachy, když si nejseš jistej, jestli Tě ty dlouhý cesty budou fakt bavit, jestli tak velkou a silnou mašinu zvládnu a nebudu z ní podělaneja atd. :wink:
No a tak jsem pro začátek radši koupil starší, ale ve stavu, který mi 4 lidi, kteří se skútrům věnují léta, odsouhlasili jako dobrej kup.
A nelituju. Myslím, že jsou přece jen menší nervy a líp se začíná jezdit na 8 letém skútru za 60 než na novém za 190. No a ověřil jsem si, že mě to baví a dokonce víc než jsem čekal. Takže jsem zredukoval jiné aktivity a zdroje přesměroval sem. Ani teď jsem ale nešel do nového. Jednak na něj nemám :? , a jednak si myslím, že je ho, na to moje ježdění, škoda :oops:
:idea: Co chci, je spolehlivý pohodlný stroj s rezervou jak ve výkonu tak v jízdních vlastnostech pro případ nějaké krizové situace, dobře manévrovatelný i po Praze a který se mi vejde do domu. Takže T-max :!:
I když ta kriteria splňují oba, do novějšího jsem šel proto, že to byla fakt zajímavá nabídka a protože přece jen představuje delší perspektivu. Snad jsem se neukvapil.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Yamaha 500 T-max

21 lis 2010, 10:04

Richi držím palce ať si T-maxík najde brzy nového páníčka a gratuluji k novému mazlíkovi :lol:

K diskusi co tady probíhala, tak T-max je opravdu jednička co se týče jízdních vlastností obzvláště do města je to štika co se výkonu a váhy týče !! Kdo chce cestovní skůtr na dálky, tak Burák 650 asi zatím nemá konkurenci.
Spotřeba - dá se jet za 3.5 l, běžně jezdím za 5 l. Jel jsem i přes 7 l a to v pátek v 16.30 na Horní Mísečky za 55 min. a po 155 km jsem natankoval skoro 11 l.
Brzdy jsou vinikající (nemám ABS verzi, ta mi nevyhovovala), průjezd zatáčkama je jako na motorce, dá se výborně klopit a tím že se vůbec nekroutí může se do zatáčky do poslední chvíle brzdit (gumy se dají sjet na krajích a na prostředku zůstáne vzorek :!: ), skvělá pružnost motoru s variátorem (zatím originál) + minimální vybrace díky dvouválci s vyrovnávacím třetím "mrtvým" válcem.
Někdo tady napsal, že skůtry se dělí na dvě kategorie, T-max a ty ostatní, což mohu po roce ježdění potvrdit, je to něco co se díky vylepšenému rámu (hliníkový žebřinový svařenec), hmotnosti, podařilo dotáhnout hodně vysoko. Co limituje výkon motoru, cca.33 kW, je asi variátor, který by větší výkon na úkor životnosti hůře snášel. Ale o tom přece skůtry jsou.

Re: Yamaha 500 T-max

24 lis 2010, 18:58

Pokud jsem to dobře pochopil, tak RICHI vyměnil Tmax za DarkMax ? A jaká je to změna? Co je jako na tom jiné?
Odeslat odpověď