Yamaha 500 T-max

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod TUNER » 12 črc 2016, 07:12

Dušane jakou máš spotřebu a jak těžké slidery jsi osadil ?
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod bouska.t » 12 črc 2016, 21:27

Dusan i ja jsme osadili 17g pulleye...

Sent from mTalk, W10m
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod Trabuk » 12 črc 2016, 21:52

A jakou vahu pro varec Malossi? 16g?

PS:uz jezdim :-)
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod dukon » 13 črc 2016, 06:46

Osadil jsem 17g pulleye do origo várce. Spotřeba mi přijde stejná kolem 5l. Po osazení jsem s baťůžkem dal italii a nikdy jsem se přes 5l nedostal spíš míň. Jinak s osazením do Malossi várce bych byl opatrný někteří to nedoporučují.
Yamaha XP 500 ABS T-max 09
Minulost : Yamaha YP 125 ABS X-max 11
Minulost : Kymco Agility125 City 09
Uživatelský avatar
dukon

250+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 401
Registrován: 09 črc 2012, 14:05
Bydliště: Valašsko
Skútr / moto: Yamaha T-max 09

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod Trabuk » 13 črc 2016, 07:29

Kvůli jinýmu stoupání? Nic jinýho mě nenapadá, šířka a průměr by měl sedět...

-- 13 črc 2016, 06:29 --

Kvůli jinýmu stoupání? Nic jinýho mě nenapadá, šířka a průměr by měl sedět...
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod dukon » 13 črc 2016, 08:08

Co jsem četl nemají Pulleye v Malossi takový efekt jako v originálním varci takže jejich pořízení nedává smysl. Osobní zkušenost nemám takže to berte s rezervou. V origo varci je výměna opravdu znát. Prostě zatím samé plusy a žádné negativa. Jen jsem zvědav kdy se něco projeví (životnost, hlučnost apod.)
Yamaha XP 500 ABS T-max 09
Minulost : Yamaha YP 125 ABS X-max 11
Minulost : Kymco Agility125 City 09
Uživatelský avatar
dukon

250+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 401
Registrován: 09 črc 2012, 14:05
Bydliště: Valašsko
Skútr / moto: Yamaha T-max 09

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod bouska.t » 13 črc 2016, 11:08

Jestli chceš pulleye do multivaru musíš vycházet s origo valecku co jsou do multivaru. Co jsem četl na italských forech, tak to potom srovnavali s jcoatou, ze přej to letí jako prase. Ale raci si to nejdi sam, abych zato nemohl ja ze ti to nejede jak ma :D. Ja mam spotřebu +-stejnou, jen ve městě je tak o litr vetsi. Maximalka stejna ,kolem 185 tacho. Zrychleni o 1,5 s vetsi 6,3 0-100 to byl můj nejlepší cas, zaletí na podmínkách, se sériovýma valeckama jsem mel na brzde 5,2 a v realu 7,2-7,6... S

Sent from mTalk, W10m
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

PříspěvekTento příspěvek již byl smazán kým jendahruska v 15 črc 2016, 10:05.

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod V2racing » 19 črc 2016, 07:00

Pánové po delší době bych měl dotaz: na Maxovi mám celkem najeto cca 3000 km, včera překročeno celkově 13 tis km. Dnes ráno se spolujezdkyní mě ale vyděsil zvuk, co z toho šel - takový hvízdání nebo skučení, nevím jak to popsat. Evidentně to nešlo z motoru, ale z variátoru nebo spojky...? Obzvlášt znatelný to bylo při ubrání plynu, když ztichl výfuk. Na chodu se to ale nijak neprojevuje, motor běží, jede, vše funguje jak má. Zajímavý je, že při rozjezdu to začne hvízdat od cca 3 tis otáček (tzn. cca 20-30 km/h), naopak když uberu, tak to rázem ztichne ve 2500 ot, proto usuzuju, že to je spojka, nebo variátor, prostě to dělá jen když je spojka v záběru. Jestli to dělá i při vyšší rychlosti nedokážu říct, to už řve laďák a hodně hučí vítr. Zajímavý je, že po 20 km jízdě jsem si toho všiml při průjezdu Přerovem (právě ta pomalá rychlost kdy je to slyšet), ale když jsem po dalších 20 km dojel do Olomouce, tak už to nedělalo a motor jen bublal, žádný další cizí zvuky.
Je možný že by se tak brzo posrala spojka, nebo řemen ve variátoru? Nebo má někdo další tip? Díky

PS: ještě doplním, je možný že by se díky rannímu vlhkýmu vzduchu dostala do variátoru vlhkost a řemen začal mírně prokluzovat, tzn. že to hvízdalo jako když u auta pisklá klínovej řemen?
V2racing

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 56
Registrován: 25 říj 2015, 10:05

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod zdeny65 » 19 črc 2016, 11:09

Nemám Maxe,ale je to prokluzující řemen.To samý jsem dělal na Majesty.Bylo to sundat dekly,šmirglem očistit spojkový obložení,spojkový zvon,polořemenice spojky,nový řemen.Z řemenem je dobrý dát novou kontrastku.Potom to ukrutný pískání zmizelo.
Doplněk:u auta píská řemen,který je před smrtí a je volný.Vlhko nemá až takový vliv.Řemeny jsou většinou po bokách"napuštěný"grafitovou vrstvou.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod dukon » 19 črc 2016, 11:26

Spojka to určitě není na Tmaxu je mokrá jako mají motorky. Mohl by to dělat prach v oblasti variátoru. Pochybuji, že máš ve 13t opotřebovaný řemen. Já při 20t nezjistil skoro žádné opotřebení - samozřejmě mluvím o originálních dílech Yamaha. Náhražky nemají takovou životnost.
Kontrolou, vyčištěním prostoru variátoru, nic nezkazíš.
Yamaha XP 500 ABS T-max 09
Minulost : Yamaha YP 125 ABS X-max 11
Minulost : Kymco Agility125 City 09
Uživatelský avatar
dukon

250+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 401
Registrován: 09 črc 2012, 14:05
Bydliště: Valašsko
Skútr / moto: Yamaha T-max 09

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod V2racing » 19 črc 2016, 11:55

Aha, díky. Ještě jsem to u maxe nerozdělával, takze odšroubovat ty 2 šrouby na křížovej šroubovák a pak po obvodu toho deklu těch cca 12 šroubů s 6hranou hlavou, dekl sundat a jsem u řemenu? Ta olejová náplň pro řetěz (aspoň já někde četl že tam je řetěz, 530ka má ozubenej řemen) mi doufám po sundání toho deklu nevyteče... :?: :)
Akorát jsem se díval, ten jeden krajní šroub je samozřejmě za stupačkou, takže se toho bude muset sundat víc, aby to nebylo tak jednoduchý. :D
Naposledy upravil V2racing dne 19 črc 2016, 11:58, celkově upraveno 1
V2racing

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 56
Registrován: 25 říj 2015, 10:05

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod zdeny65 » 19 črc 2016, 11:56

Psal jsem,že mám Majesty.Ale stejně to hvízdání bude řemen,který prokluzuje.Jinou spojku chápu.To hvízdání,co popisuje jsem měl taky.Popsal jsem,co jsem dělal já.Nicméně opravdu zmizelo po opětovné kontrole variátoru,výměně kontrastní pružiny a skvělýho řemene od Malossi.Ale bohužel se mi nepodařilo hned sehnat Mitsuboshi.Jde ještě o to,kolik ten jeho řemen má najeto.Ono resetovat výměnu není takový problém.
Hele,tady je video.
https://www.youtube.com/watch?v=knPTf7-jMOs
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod V2racing » 19 črc 2016, 12:36

:oops: zdeny65: díky moc, já myslel že řemen je na druhé straně u zadního kola, jak to měly moje předchozí skůtry, tam bude pouze ten řetěz.
V2racing

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 56
Registrován: 25 říj 2015, 10:05

Re: Yamaha 500 T-max

Příspěvekod Trabuk » 19 črc 2016, 12:48

Musíš sundat pravou lištu, nášlap, pravý přední a spodní plast, šroub u expanzky, pak takový ten plech u konektorů a povolit výfuk na silentbloku u zadního kola (co drží tlumič výfuku)....pak sundat dekl......až sundáš dekl, je dobré výfuk zas přichytnout, aby nevisel jen na válcích....

asi nějak tak https://www.youtube.com/watch?v=bAJgscvPdHg

Jede někdo z vás na Keeprespect?
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků