Vespu nemám, ale něco jsem se dozvěděl od známého, co ji měl, přesněji minulý rok ji prodal a koupil motorku.
Zkusím to podat co nejstručněji a možná trochu zevšeobecnit:
1) Spotřeba se u něj pohybovala mezi 3,7 a 4 l/100 km. Dalo se i za méně, ale i za víc. Ber to tak, že spotřebu čehokoliv ti ovlivňují faktory jako je styl jízdy, stav stroje, profil trati, počasí, váha jezdce, nahuštění pneumatik atd. atd. Takže do těch 4 l.
2) Nádrž, jak uvádíš, měla těch 8,5 l, z čehož rezerva byla 2 l. Takže odpověď na množství dotankování je celkem jasná, stejně jako kdy se rozsvítí kontrolka. Problém je, že to má "pouze" informativní charakter co se týče významu pro tvoji jízdu. Stačí protivítr, nějaký ten kopec, vydatný oběd a ty 2 l, na které jsi před týdnem ujel určité kilometry, tentokrát budou jiné.
3) Píšeš, že tankovací pistole vypne okolo 5,5 l. Když vezmeš ty 2 l rezervy a přičteš oněch 5 a půl, jsi +/- na hodnotě, kdy je nádrž mírně "poloprázdná" a "něco" se do ní ještě vejde. Raději vícekrát tankovat, pokud nechceš pokoušet, zda dotankuješ tak akorát nebo přeliješ. Těch 8,5 l je celková kapacita, hold budeš muset trochu laborovat a i kdyby jsi měl jednou, dvakrát jet s kanystříkem pod sedlem, nejlepší bude vyzkoušet, jak se bude chovat právě ten tvůj stroj na různorodé trase. Nejet až do prázdné nádrže, ale zjistit, kolik ujedeš s doplněnou nádrží, než se rozsvítí kontrolka. Pak si spočítat, kolik kilometrů ujedeš na 1 l a zjistit, zda bez problémů kilometry, na které potřebuješ 1,5 l (rezerva 2 l, tak aby jsi nejel nasucho), opravdu najedeš.
Informace ostatních jsou pro tebe sice důležité, ale pouze informativní. Je moc faktorů, které ovlivňují spotřebu. Výše uvedené informace jsem našel i na Internetu ve fórech, údajích výrobce a dotazech uživatelů.
Tak ať ti to jezdí.