Takže pár nových poznatků o tomto stroji po ujetí víc jak 2000km po Rakousku, převážně v Alpách. Především se není nutné bát obsahu čtyřstovky, pokud člověk jezdí sám. Na dálnicích jedu v pohodě v kolonách stálých 130km/hod. a ještě je rezerva pro zrychlování asi do stopadesátky podle GPS. Celkem svižně vyjela i 25% kopec z Berchtesgadenu na stanoviště autobusů jezdících na Orlí hnízdo.
Možná je to nuda, ale se strojem nebyl žádný problém.
Jediné, čeho jsem si všiml po příjezdu domů, asi čtyř centimetrů oleje v přepadové hadičce, který jsem vypustil. Připisuju to trvalé jízdě stotřicítkou po 300km na dálnici. Úbytek oleje ani chladící kapaliny neměřitelný. Ručička teploměru se držela pod prostředním dílkem i při nejdelších stoupáních a 30 ºC vedrech.
Průměrná spotřeba se zvedla ze 3,3 na 3,5l/100km. A to zase díky dálnicím.
Skůtr je stabilní a dobře se vede i v těch nejostřejších pravých vracečkách po vnitřních okrajích. K pneu Maxxis nemám připomínky, kromě mírného ujetí zadku na štěrku, držely všude. Je ale pravda, že k dosažení úplného okraje běhounu mi chybí asi centimetr. Jsem ale důchodce, ne šílenec, co brousí stojan.
A co se týká pohodlí sedadla, ani po ujetí 600km domů bez zastávky (polovinu cesty se mě křečovitě držel bouřkový mrak a já nechtěl aby mě dohnal), zadek moc neprotestoval.
To spíš záda, ale to je můj letitý problém. Takže tolik k Maxsymu 400.
https://jirnem.rajce.idnes.cz/