Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
07 zář 2010, 17:46
Po ocku sleduji toto vlakno a tez mi to nepripada normalni ani ta spojka ani pristup vyrobce. Ja muzu podat jen zkusenost se spojkou od Yamahy. S tou smesi toho oblozeni to asi nebude tak jednoduche. Original spojka co tam byla z vyroby se chovala dokonale a zadne skubani, cukani, natoz kvileni se nekonalo. V 68t spojka opotrebenim odesla do vecnych lovist a nasledovala vymena celeho telesa te same originalni spojky vcetne pruzinek, zvonu a kontrastni pruziny, tak ta uz se tak dokonale nechova, prvni cca 3000t km, to bylo docela rozpacite spojka pri sebemensim naznaku vetsiho zatizeni (delsi pojizdeni v kolone) okamzite zacala skubat a skutr se cekly trasl, jak koza, jakmile se clovek rozjel, po chvili se spojka ochladila a skubani zmizelo). Ze zacatku mi to bylo natolik neprijemne, ze jsme vario znovu rozdelali a hledali pricinu podotykam, ze oblozeni i zvon nevykazovaly naznak skloviny ci jineho problemu. Po zhruba 3000t km se to najednou vyrazne zlepsilo a ted uz to skoro nedela, ikdyz zcela vyjimecne si stejne zaskube, ale vyrazne mene. Muj zaver je po techto zkusenostech ten, ze vse bude vychazet ze smesi spojkoveho oblozeni, ktere se v extremnich podminkach zacne projevovat takto negativne a je citlive na vykyvy teplot. Sam jsem dal starou spojku prelepit a prilezitostne ji vyzkousim, ikdyz ted uz nemam moc duvod, ale chci to jen porovnat. Tim chci jen rici, ze vice vyrobcu ma problem namichat spravnou smes oblozeni, ackoliv u Yamahy, to zda se zvladli lepe a ted je to v poho, na prvni spojku to nema. Priznam se, ze prvni 3000t km jsem velice vazne zvazoval reklamaci a jen diky tomu, ze to prestalo, jsem od toho upustil. Zda se, ze tak jako prvni pneu z vyroby vydrzi nejvice, tak i dalsi dily, jsou na tom podobne. Ocividne by v teto casti skutra nemel zadny vyrobce moc setrit a vice investovat do slozeni smesi a jeji vetsi stalosti za ruznych teplot.
Naposledy upravil
janon dne 08 zář 2010, 17:53, celkově upraveno 1
08 zář 2010, 17:52
Ahoj,
dnes mi přišla odpověď od firmy Renovak z Kostelce nad Orlicí.Přelepení jedné pakny je cca za 100,-Kč.Pakny lze zaslat poštou,během 2-3 dní jsou zpátky.Tak až dojezdíte,pošlete pakny a uvidíme zjara,jak to dopadlo.Myslím,že za zkoušku to stojí dřív,než dát tisíce za novou spojku.J
http://www.renovak.cz/
Naposledy upravil
jirka04 dne 08 zář 2010, 19:15, celkově upraveno 1
08 zář 2010, 18:42
Cez zimu by som to vyskušal, pretože už dlhšie neviem u nas na slovensku zohnat firmu čo by mi to vedela urobiť...
12 zář 2010, 09:28
mohu mit dotazek jak se chova burgman koukal jsem ze vzadu ma je 13 kola neni to malo vybiram stroj dikyy
12 zář 2010, 10:02
preco malo? vzhladovo by bola krajsia 14 ka taka ako je v predu, ale ta by sa tam uz asi tazko vosla
12 zář 2010, 12:45
Ahoj,
nevím jak kdo,já na K4 mám obě kola 13".Možná K7 a novější mají 14" vepředu,to nevím jistě.
Podvozek se mi zdá celkově dobrej,skútr jede kam chci já,nesnaží se mě nijak korigovat,snese i větší náklon v zatáčce,jen při rychlostech na 100km/hod trochu "zgumovatí".Na příčných nerovnostech trochu poskakuje,ale to dělal i Kymčák na větších kolech.Pro normální provoz vyhovuje bez výhrad.
J
13 zář 2010, 18:25
Zdárec, měl bych dotaz jestli jste někdo neřešil podobnej problém. Za dva měsíce s burákem naježděno přes 7000km a vše OK, s chladnem a s teplotami kolem pod 20°C přes den ale přišla jedna malá záludnost:
Když přijdu ke skútru, po třeba 12h odstávce, tak nastartuju a skútr za 3 vteřiny sám zhasne. Napodruhé nastartuje a v pohodě. Jde vždycky o to první startování po delší odmlce. Když skútr stojí třeba 2 hodiny, tak vychladne, ale naproprvé nechcípne, to nastartuje v pohodě. Před tím, než mi chcípne jsou otáčky volnoběhu cca 1500ot, né tedy zvýšené kvůli chladnému motoru. Když nastartuju ale napodruhý, tak se motor vytočí rovnou sám k cca 1800ot. jakožto otáčky studeného motoru. V obouch případech chytá na drnc, není potřeba přidávat plyn apod. skútr jde normálně do otáček, jede super, nežere atd. Prostě jde jenom o ten první studenej start. Svíčka měněná před 7tis. km, vzduchovej filtr skoro KO (může to mít vliv?).
Nějaký nápady?
13 zář 2010, 19:55
Mě to dělá občas taky. Jsem před garančkou 24000km. Přesně to vidím na vzduchový filtr. Svíčka si myslím, že si taky zaslouží výměnu,..
13 zář 2010, 19:58
Aha, to je možný no, já mám teďka cca 29000km. Filtr jsem měnil před těma 7mi tisícema spolu se svíčkou, ale už teďka při kontrole byl filtr komplet špinavej nějakou černou sra.kou. Utřel jsem ho trochu hadrem a vyfoukal, ale ten papír je na nějakou údržbu nevhodnej, nejlepší je ho prostě vyhodit. Jen mě překvapilo jak rychle se mi špiní.
Aspoň Vím, že to bude asi fakt tim KO filtrem. Dík.
14 zář 2010, 17:19
Ahoj,
jo,taky se takhle projevuje.Někdy po ranním startu u toho ještě ty kolísají kolem volnoběhu cca.+-100 a motor trochu kucká (je zima,no
),jindy vyběhne na cca.1800 - 2000 ot.a po zahřátí asi minutce už buble zcela pravidelně.Je to taky asi otázka vlhkosti v konektorech atd.
A taky se mi občas zakucká na malý rychlosti při akceleraci v ostré zatáčce,aby následně zabral plnou silou.
Jsem názoru,že ta stříkajda má trochu starost při studeným motoru udržet volnoběh.Na ten filtr budu muset juknout,i když předchozí majitel tvrdil,že je vyměněnej.
J
14 zář 2010, 18:06
Ještě mě napadlo, že v manuálu píšou dvě varianty doporučenejch svíček na chladné a teplé podnebí, tak tam asi koupím teďka tu teplejší doporučovanou pro chladné podnebí a uvidím.
15 zář 2010, 09:02
Tuhle zkušenost se zhasnutím motoru po startu když burgoš déle stojí (přesně jako fokymu)mám taky. Stávalo se mi to tak jednou za dva měsíce.
Při nedávné laboraci ohledně jiné závady jsem zjistil že vzduchovej filtr je zasekanej, hlavně od oleje z odvětrávání. Dík ceně za papírovou vložku kolem tisícovky jsem se rozhodl nejdřív pro experiment s čištěním. Propral jsem ho ve vaničce s tech. benzínem pomocí štětce,vyfoukal kompresorem, pak jsem ho dal do čisté lázně tech. benzinu přes noc. Druhej den pořádně vyfoukal kompresorem a nechal doschnout. Filtr to přijal vstřícně,tvářil se jak nepoužitej, ani se nerozpad. Zatím burgoš jezdí jak ďábel. Se studeným startem žádnej problém, nicméně je to teprve čtrnáct dní, tak uvidíme. Na experiment se svíčkou jsem zvědavej, ale spíš bych tipoval problém ve směsi.
Jinak děkuju foky za tech. konzultace na minulém Strahově, pro ostatní burgmanisty - zvuk mírně ruplého výfuku u burgra K7= výměna těsnění mezi kolínkem a výfukem za 460,- Projevuje se krom sportovnějšího zvuku taky vyššími otáčkami motoru při nižší rychlosti jízdy a zvýšenou spotřebou min o 0,5 l.
15 zář 2010, 15:09
No to já ho budu muset asi už vyměnit, protože jsem ho při posledním čištění v jednom ohybu natrhnul
Jinak mám to samé jako ty. Komplet KO filtr od směsi bordelu s troškou oleje ze sekundárního vzduchovýho okruhu z prostoru klikovky.
vzduch.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
17 zář 2010, 09:23
Pěknej obrázek. Pořád jsem zkoumal přímo na burgrovy jesli je tam umístěnej nějakej EGR ventil na zaslepení a vypadá to že emise jsou řešený jen kontrolou elektroniky. Pokud máš trhlinu nějakou rozumnou a nemáš zrovna zbytečnej tiskar na novej papírovej filtr, tak bych jako dočasný řešení starej filtr přece jenom vypral a daný místo slepil - je to jen papír a když bude čistej tak v té ploše kterou filtr představuje by se slepená spára neměla projevit. Ale píšu naschvál - jen jako dočasné řešení. Kolikrát při ladění stroje dojde na zkoušení kůli doladění a zrovna suzuki nemá cenově díly takový, aby si člověk mohl dovolit je pak nechat ležet v regále jako náhradní protože na danou věc nemají vliv. Já to výfukový těsnění taky nejdřív vyrobil z ocelováý vaty do výfuku, a origo obědnal až po odzkoušení.
17 zář 2010, 09:47
Já na burákovi K1 , takže žádná elektronika , ale starej dobrej spolehlivej karbec , EGR mám ... a samozřejmě "vyřazený"