Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
25 črc 2010, 12:12
to foky: vsimol som si chybu ktoru si mal, so zasvietenim kontrolky FI , coho sa dost obavam ze raz ostane svietit a stym si neporadim
, nemozes popisat blizsie kedy ti skocila kontrolka, ako sa zacal spravat skuter a ako si to opravil, teda ked pises ze 0KC tak vsetko si robil doma sam??
25 črc 2010, 12:29
Jasně, všechno jsem si spravil sám - člověk se toho nesmí bát, kdo se bojí, nesmí do lesa, že jo
Měl jsem před barákem na ulici rozebraný komplet klapky
Jinak když se ti rozsvítí kontrolka FI na budíkách, tak si musíš nejdřív udělat
diagnostiku.
Konektor se nachází po vycvaknutí lišty u hlavních pojistek na pravé straně před budíkama. Je zaslepen černou čepičkou.
Skútr ti sám napíše na budíky kód chyby. U drtivý vetšiny závad jde skútr nastartovat a ject s ním, ale u některých nikoliv.
Podle kódu chyby si tedy dohledáš v
Odstraněn již nefunkční odkaz. Kyblos.patřičný postup zjištování závady no a řešíš
Tabulku chyb i drátek pro "zkratování" konektoru vozím raději normálně s nářadím ve skútru.
Stejné je to pro všechny moto suzuki se vstřikem od určitého roku. Tedy i pro B650 s tím, že konektor je umístěn jenom jinde.
25 črc 2010, 13:43
teda si to prepojil spinkou , a napisalo ti ktory kod chyby?? ono aj po takejto diagnostike ked nastatujes a ide, nasledne aj tak treba navstivit servis, lebo je niekde chyba nie?
25 črc 2010, 13:48
Jo, jenom si to propojíš sponkou, nebo drátkem, otočíš klíčkem do "ON" a ono ti to vypíše na budíky kód chyby.
Pak dáš zase do "OFF", drátek vyndáš, a pokud to bude závada, která nevadí motoru tak zase nastartuješ a jedeš dál.
V servisním manuálu maj ke každýmu kódu několik stránek, jak zjistit, že je třeba vadný čidlo, nebo co ve svazku zkontrolovat,
jestli není třeba jenom někde špatný kontakt, nebo zoxidovaný konektor.
25 črc 2010, 18:14
Dobre vediet, este pre istotu, na bg400 je ten 6 pinovy konektor, kde pisu : Pro aktivaci samodiagnostiky je nutné spojit bílo/červený + černo/bílý(kostra). ?
25 črc 2010, 18:21
Přesně tak, je tam úplně ten stejný co je na obrázku a je na pravý straně po sundání lišty před budíkama (tu co sundaváš, aby ses dostal k pojistkám).
Chce tam zašmátrat prstama.
25 črc 2010, 18:34
oki, dik za dobru info, o tomto som vazne nevedel,a nikde sa o tom v navode co je ku skutru nepise, iba ked vypise chybu FI tak navstivit servis co je trosku blbe hlavne ked je vikend a ostanes desi daleko viset
, ja vzdy kukam pri starte na tu kontrolku ci zhasne
, dufam ze sa nerozsvieti
inak tebe ked sa rozsvietila nesiel ti vobec nastartovat skuter? A ked sa ti tu chybu podarilo vymazat a je vse ok, to znamena ze to je len prechodna chyba ktoru zaznamenal pc a zablokoval start skutra?
25 črc 2010, 19:30
Šel normálně nastartovat, naštěstí. On jde v 95% závad nastartovat, jenom pokud se jedná o něco velmi důležitého tak nenastartuje.
Jako třeba relé čerpadla nebo třeba čidlo pozice klikovky.
25 črc 2010, 19:36
no myslel som to tak, ci siel nastartovat v momente ked este svietila kontrolka, nie potom ked si ju zhasol pomocou dratiku. Teda ci sa dalo jazdit aj ked svietila kontrolka
25 črc 2010, 21:39
Jo, pokud svítí kontrolka tak se dá u 95% závad nastartovat a nouzově odject.
Ten drátek ti tu kontrolku nezhasne. On ti ten zkrat konektoru jenom vypíše kód chyby na budíky, aby si jí mohl lépe diagnostikovat.
Chybová hláška FI přestane svítit, až závadu opravíš a počítač danou věc diagnostikuje správně.
26 črc 2010, 05:37
v tvojom pripade si vycistil klapku , nastavil, a potom uz kontrolka zhasla? ako napriklad u auta, ked mi nieco zasvieti musim tak ci tak uz na pc , a zmazat chybu z pc aby zhasla aj v aute, predpokladam ze sa musi potom aj na pc ist so skutrom , ci mas doma pc ktorym si chybu zmazes?
26 črc 2010, 08:26
Přesně tak. Někdo se v tom předemnou hrabal a špatně jí nastavil. Když otočíš klíčkem, tak je slyšet velmi jemné zabzučení, kdy si ta klapka v rámci diagnostiky jede na dorazy zavřeno-otevřeno. Pokud je špatně seřízená tak čidlo klapky posílá impuls motoru sekundární klapky stále dále, i když je posuv už v dorazech. Je potřeba to nastavit přesně podle parametrů ze servisní knihy.
Po nastavení a seřízení mi kontrolka při další samodiagnostice skútra zhasla sama (ale někde v útrobách počítače je uložená).
Mám dotaz chlapáci:
Čeká mě seřízení ventilů v předepsaných 24000km a to velmi brzo. Přemejšlel jsem, že bych to dal normálně do SuzaMoto, protože asi vědí co dělají (leč za ty prachy
).
Máte to už někdo za sebou? Zajímala by mě docela cena co si za to servisy tak +- říkají a jestli má smysl to dávat do Suzuki. Dík.
EDIT: Tak už jsem domluvenej s Pavlem z AB, snad to bude OK
30 črc 2010, 22:32
..no, v Suzamoto jsem měl motku dvakrát. Ty kluky to tam evidentně baví. Perfektní přístup a dobře odvedená práce....ale peněženku si připrav s tím se musíš smířit
04 srp 2010, 12:01
Borci Burgmanisti Pražáci - mám na Vás mega prosbu. Našla by se hodná duše, která by si se mnou dala někde v Praze sraz na vyzkoušení jedné věci, která zabere maximálně 20s?
Potřebuju někoho s Burgmanem 400 K7+ kdo má kódový štítek od svých klíčků.
Více info po SZ. Díky.
04 srp 2010, 22:38
tak uz coskoro mam 6000km najazdene, trasenie pri rozbiehani je, ale zvuky zo spojky nevychadzaju, dosla uz aj malosi spojka, ked bude cas ju tam dam, a uvidime ako dopadne dalsi test