Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
01 čer 2007, 09:49
Tak je to už víc jak měsíc,co si čtu jak většina z vás, spokojeně prohání své skůtry a ten můj je pořád chcíplej.Už se mi ale blýská na lepší časy. Pochybuju že se někomu přihodí stejná závada jako mě, ale i já čerpám zkušenosti z fóra, tak by se to někomu mohlo hodit. Závada spočívala v tom, že po jednom nastartování začal motor na volnoběh chcípat, a po vypnutí jsem už nenastartoval. Motor se točil, ale po pár protočení dostal jakoby ránu proti. Znělo to dost děsivě. Nejdřív jsem to zkoušel rozchodit sám. Vyčistil jsem karbec, zkontroloval startér, zapalovací cívku, svíčku, bezinovou soustavu od hrdla až po karbec, proměřil elektriku, zkrátka postupně vše co mě napadlo, že by s tím mohlo souviset. Po čtrnácti dnech experimentování jsem došel k závěru, že to bude řídící jednotka a to potvrdí jen servis, nejlépe autorizovaný, kde budo mít už zkušenosti. Jenže je sezóna. V jednom servisu mi řekli termín přijetí nejdřív za pět týdnů, a že si všichni vzpomenou až v létě, no ve druhém byli ochotní už za necelé tři týdny a dokonce, že si pro skůtra i přijedou. Nebylo co řešit a obědnal jsem se. Stejnak jsem do garáže občas zašel a koumal jsem, co to může být. Dokonce jsem i seřídil ventily. Jediný co mě ještě napadlo bylo, že odešlo nějak snímání polohy kliky a blbě to pálí, jenže to čidlo je schovaný přímo v motoru a po proměření jsem věděl že čidlo je v pořádku. Do motoru jsem prostě lézt nechtěl, i když jsem pár motorů ala z aut už složil. Technik mi řekl při odvozu, že určitě stejnak je to asi v karbecu a že se prý občas zanáší a stačí jen vyčistit. Tak jsem se svými vědomostmi rezignoval. Druhý den mi hned po ránu volal mechanik, který prý je na skůtry specialista. Už strávil s mým skůtrem prý nějaký ten čas a potřeboval si ujasnit co se s ním dělo. Nejdřív mi popsal závadu, pak se ptal na práce přes zimu a zjistil že to stím nemůže mít nic společného ( sám jsem si to nerozbyl), no a pak jsem mu řekl co vše jsem zkoušel, abych přišel na závadu. Evidentně to samé co on, a ještě něco navíc. Měl jsem z toho celkem dobrý pocit, že nejsem uplně hloupej, akorát mě překvapilo že žádná další diagnostika není. Tak jsem se ještě podělil o tu teorii se zapalováním a snímačem a dohodli jsme se, že teda bude sundávat ten dekl na motoru, aby se podíval jestli je tam vše O.K. Jelikož jsem dodal skůtr bez kapotáže, šlo o sundání výfuku a povolení patnácti šroubů na tom motorovým deklu. Jo a vypustit olej a vodu. No volal jsem tam večer, a už bylo jasno. Na klice je segment - rotor altíku a zároveň startovací ozubené kolo, a na něm ta ploška co ji snímá to čidlo zapalování. Ten je utáhnut na klice na kužel a zajištěn proti protočení spešl klínkem. Teď už vím že je to tzv woodurfovo pero, nebo tak nějak. A ten se přestřihl, celé se to pootočilo a bylo vymalováno- pouze to dávalo jiskru moc brzo. Já i servis jsme tuhle závadu řešily poprvé. Ten klínek je samozřejmě spešl tvrdý, materiál 4mm silný. No ulevilo se mi že nešlo o třeba špatnou řídící jednotku za 10tis ale takovou "blbost" a protože suzuki dodává díly nejdýl do třech dnů, (proto ta vyšší cena) už jsem se viděl jak spokojeně jezdím a trochu se proklínal, že jsem ten dekl nakonec neodšrouboval sám. Předběžně mi byla sdělena kalkulace za opravu 3 tis. Nové těsnění deklu 360,- klínek asi 100,- odvoz od baráku 200,- a zbytek práce. Když máte pocit že to je vyjímka, a že prostě investovat do oprav normálně není kůli spolehlivosti nutný, tak se s tím dá v poho smířit. Jo, tak to byla situace asi tak tři týdny zpět. Těsnění dorazilo po 14ti dnech, klínek ještě nedorazil. Na centrálním skladě v německu nebyl, tak se čeká až dorazí tam. Nějak se v tom pěkném počasí špatně čeká, tak jsem si nechal v pondělí udělat znovu kalkulaci, co bych platil když si ho v rozebraném stavu zase odvezu. No vyšlo to něco přes 1500,- z toho 1000,- práce. Ve středu už jsem ho skládal z vozíku do garáže. Příjemný přístup lidí v servisu trochu zhořkl, vysvětlením že bohužel klínek mají, v zadřeném motoru a jde sehnat i ve specializovaných prodejnách na šrouby, ale oni aby mohli dát záruku na opravu, musí použít ten z Japonska. Ale i tento přístup znám z mého působení v servisu mercedesu, tak dokážu pochopit i tohle. Takže včera jsem o pár kiláků dál od servisu koupil od profi firmy přes spojovací matroš klínek za 11,- a po necelé hodince, jelikož jsem ten vnitřek motoru neviděl rozebírat, jsem mojeho skůtra slyšel zase dunět. Dnes musím pořešit odvzdušnění chladící soustavy, podívný kouř z pod chromovaného deklu výfuku, teda spíš smrad přímo tam co ten chrom u kolena od motoru začíná, no a oblýct ho do kapotáže. S nad budu brzo zase jedním spokojeným burgmanistou.
05 čer 2007, 18:29
tak pojištovna poslala peníze
33 856 Kč
B)
to sem zvědavej za kolik ten zbytek prodám. ted se podobný B400 pohybujou kolem 100 000kč
tzn. že jsem zatím cca 65 000 kč v minusu
Změněná velikost KIF_3214.JPG
Změněná velikost KIF_3213.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil
kepr dne 05 čer 2007, 18:30, celkově upraveno 1
06 čer 2007, 11:40
kepr> tyhle pocity už jsem taky zažil, zbavit se co nejrychleji havárky. A kupodivu když má člověk k motorce nebo autu ještě osobní vztah,,
tak je to o to horší,- ať to zmizí z očí. Taky jsem dloho na foru nebyl a dost mě mrzí a děsí že zrovna pánové kepr a maco mají takovouhle "zkušenost". Doufám že se dáte oba brzo dohromady a časem zase spokojenými skůtraři. Tady na těch fórech by jste chyběli.
Co se týká prodeje tvého burgmana, stejně se ti bude prodávat lépe s kalkulací od servisu co by stála oprava. Takže doporučuju si ji nechat udělat. Můžeš ho pak prodat, nebo jako já prostě přikrýt plachtou a nechat půl roku bez povšimnutí. Až ji pak sundáš budeš se na to dívat trochu jinak. Buď si ho necháš opravit, nebo ho prodáš. Ztráta mezi tím když ho prodáš hned nebo potom není velká. Na těhle pohavrijních stavech si dokážou někteří lidi, dokonce i ty z odtahovkama pěkně namastit kapsu. Mě takhle stálo na zahradě auto skoro rok. Tři roky sem ho stavěl, teď by to byl veterán, a po dvou měsících provozu jsem ho naboural skoro do totálky.
07 čer 2007, 21:32
Jarandas>
díky za morální podporu,potěšilo mě to
Mno,můžu dát ostatním malinkou radu: jestli budete muset náhle intenzivně brzdit,zkuste trochu víc přitlačit na zadní brzdu.Já si už nevzpomínám,jestli jsem zmáčknul obě najednou,ale asi jo,přece nejsem blbej,bo jsem šel celkem rychle na držku, ale ta K7 s dvěma kotoučema brzdí dost drasticky.Měl jsem brzdnou dráhu asi metr od předního kola,to se mi normálně zakouslo.Předchozí model takový brzdný účinek nemá.Ted si uvědomuju,že kdybych jel na té starší K3,tak bych možná nelehl,ale to je tak jen moje spekulace.S vysokou pravděpodobností bych nelehl,kdybych měl ABS.To jsem si skoro jistý,že bych tu kličku udělal,protože by se mi nezablokovalo přední kolo.Sice by mě to určitě rozhodilo po celé cestě,ale nikdo v protisměru nejel ale myslím,že by se to dalo zvládnout.
No nejvíc na hovno jsou asi ty zranění.To jsem klel jak ponocný,i když mi skoro nic není.Mám jenom odřeniny,ruka už je skoro dobrá,noha je horší,tam to mám hlubší od hlavního stojanu,ale je to dva týdny,co jsem lehl,příští týden to určitě nebude v pohodě,počítám tak 4,5 týdnů,než se to úplně zahojí a to je jen pitomá sedřenina.Vůbec nezávidím keprovi tu zlomeninu,to nemám tušení jak dlouho se to hojí,snad měsíc a půl,dva/?/,ještě mám naražené ty žebra asi,normálně to vůbec nebolí,jenom když se hýbám v posteli,nebo když pčíknu,tak mi skoro vyletí pajšl...No a když čtu třeba na Motorkářích.cz,co tam maji všechno zlomenýho a jak jsou zdrátováni...brrr,to si neumím ani představit,doufám,že mě nic takového nepotká...
08 čer 2007, 12:35
to maco
já sem to tak zahamtnul objema brzdama najednou a šel jsem do lehu a smyku a v tom sem narazil. proto je to tak zmaštěný na levej předek a hořejšek. kolem sem se tý škodárny ani nedotkl
v moment nárazu už sem skoro s B400 ležel na levým boku, ale náraz mě odrazil a skůtr a já sme spadli na pravo. ta ženská mi tam vjela, byl to mžik. počítám že jsem měl tak 6-8 m na rozmyšlenou
jinak stalo se to 7,5. a 15. jdu na kontrolu. snad mi to už sundají :cyclops:
je to hrozná blbost tahat tu sádru sebou. ještě k tomu musím furt někoho otravovat aby mě odvezl
vůbec si nedovedu představit kdybych zůstal na nějakým vozíku trvale. to je fakt na sebevraždu
taky ve čtvrtek 14. dělám státnice, takže tam budu jak exot s berlema B)
18 čer 2007, 23:01
:cyclops:Tak sem dneska kontroloval brzdy a zjistil sem ze prava packa brzdi jen predni kolo a leva packa brzdi predni i zadni zaroven
29 čer 2007, 22:18
No to my víme,že to má CBS /combination braking system/ ale nevěděl jsem,že to má už ročník 2000...
Naposledy upravil
KYBLOS dne 10 bře 2014, 17:15, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku
30 čer 2007, 21:47
[quote=kraken.99]jj díky koukal jsem a nevím jak hodně bych si pomohl já mám na scootu 12 myslel jsem že 400 bude mít větší než 13 vlastně to je jediný důvod proč chci něco většího jinak mi moje pajda stačí[/quote]
B400 (od 03 co jsem planoval) jsou obe 13
04 črc 2007, 22:10
:cyclops:Jake svičky použivate do AN400
5.7. edit::cyclops: Kde je v praze prodejna nahradnich dilu na Suzuki B400 poradte :p nebo v okoli Chomutova dik :rolleyes:
Naposledy upravil
KYBLOS dne 10 bře 2014, 17:17, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
06 črc 2007, 10:24
To kepr: Dival sem se na tveho Burgose na Tipmoto cloveku se chce becet,kdyz vidi jak dopadl jeho stroj za 100litru,jeste k tomu te pojistovna vzala dost hakem a ta cena za takhle rozbiteho je taky dost,je tam moc dilu na dokoupeni.Nezapomen uplatnovat dorovnani skody na te zenske,i kdyz ti dala pojistovna malo a prodas to za jeste min a kdovi jestli vubec,tak muzes pozadovat vyrovnani do prodejni ceny od skudce,bylo to uz i v tv tak se na to poptej nejakeho pravnika,snad neco jeste dostanes.
Naposledy upravil
petrzet dne 06 črc 2007, 10:25, celkově upraveno 1
09 črc 2007, 16:30
Prodává se u nás už nová K8?
Odstraněn již zcela nefukční odkaz. Kyblos.jestli jo, tak za kolik? Pohrávám si s myšlenkou si to nechat dovézt kontajnerem z USA. Teď jen sehnat prachy
21 črc 2007, 23:32
za kolik to netusim.mozna zkus prepocitat kurz na kacky a budes mit pribliznou cenu.pokud mne pamet jeste slouzi tak r.v.07 stala 180 tis. necelych.ale jak kde, ale nekde jsem cetl ze mas moznost sehnat ojetinu.kdyz budes mit moznost dej mi vedet radeji na messenger nez to tu zas hledat.diky.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 10 bře 2014, 17:19, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
22 črc 2007, 12:33
2.Jarda. Nová (od května) je otevřená prodejna v Bráníku tady:
http://www.motart.cz/Je to jak je ta Yamaha co je vidět z Jižní spojky po pravé straně od Barranďáku směrem na Krč.
Kousek vedle je ještě
Odstraněn již nefunkční odkaz. Kyblos.. Není to speciálka ale když už by tam člověk byl,..
Zítra se ale otevírá úplně nová:
Odstraněn již nefunkční odkaz. Kyblos.. Budou slevy.
06 zář 2007, 08:41
Ahoj Burgmanisti, shanim majiteleBurgmana AN 400 barvy bordó , roku výroby 2001- ohledně čísla barvy na nástřik. Prosím, ozvěte se mi sem- pokud možno co nejdříve
nebo na email
martanana@seznam.czDíky Martina
02 říj 2007, 23:52
:cyclops:Poradte kde sehnat plexištit na B400 R.V.2000