IMG_20160605_150149.jpg
Zdravím Vás Borci. Již nějaký ten pátek se prokousávám tímto vláknem a tak jsem se rozhodl , že se podělím o svou skušenost. Možná to pomůže některým zájemcům při koupi nového stroje.
Před sedmi roky jsem si pořídíl po řadě motorek prvního Buráka z roku 1999. Ten stroj se mi vždy líbil , tak jsem šel do toho. Moc jsem toho o technice Burgmana nevěděl , ale to to se časem vstřebá. Se strojem jsem byl spokojen. Sice měl již něco za sebou , pár oděrek a rozlámných plastů , ale jinak jel jak drak. V podstatě jsem jezdil a jen čepoval benzín. Jediné co mě vytáčelo byly studené starty - no jo karbec. Po dvouch sezonách a jedné zadní pneu šel z rodiných důvodů do světa - rozvod.
Letos v dubnu jsem se k Burákovi vrátil.
Koupil jsem v MotoBenešov dovoz z IT - r.v.09/2007 za 57k s údjnými 40ti Km. Díky tomuto vláknu jsem měl již naštudováno. Celkově jsem již čtvrtý majitel (3x Lujdži a já). Těžko říc zda Km sedí , ale je to jen číslo na budíku - serviska poslední záznam v 2011 ve 25tis (řemen a chl.kap). Oba přední plasty jsou již lakované, jelikož nemaji v té černé barvě modrou perleť - asi nějaký oděrky , ale plasty vařený nejsou - a dorazy řidítek bez poškození. Přední kotouče jsou jen lehce ojeté , zadní je však již na výměnu.Tak jestli ital na tu přední moc nesahal tak snad ty Km +/- sedí. Co mě čekalo hned po koupi byla rozborka a čištení té ponožky v nádrži na čerpadle - byla černá jak bota a Burák se za půlkou plynu dusil. Vyčištěna jen ta ponožka ARVOU na odmaštování motorů. Ložisko řízení je taky na výměnu - jak psal kolega o pár příspěvků výše, ve střední poloze má do stran malinký odpor. Zatím ho řešit nebudu, jelikož mě to neomezuje. Snímač polohy klapky zatím drží, ale občas si zabzučí. Jinak vše ostatní je asi OK. Startuje na první drc , jede jak drak - 150km/h - víc jsem už nezkoušel - už mi to nebylo příjemné! Spojka nepíská , tak asi je již vyměněná - na to kouknu až po sézoně. Jinak olej + filtr a vyfoukání vzducháče - ještě něco vydrží - jo a nová vzpěra
.
Pro ty co se bojí IT - pokud si to projdete opticky a jizda neodhalí zásadní problém - není se čeho bát. A u devět let starého stroje je již třeba počítat s tím , že to nějakou další investici bude chtít.
Na zkušené z Vás bych měl jen dva dotazy: 1.U motoru ve spodní části , co je oko na OIL je slyšet drobné cinkání - že by rozvod? Je to tedy i slyšet z druhé strany , co je varec. Už jste někdo něco takové slyšel. Mám to cenu řešit , nebo jen slyším trávu růst
. Je to přeci jen SU ZU KI , tak babo raĎ
2. Při ustálené rychlosti a konstatním plynu , má občas pocit jako by to na chvilinku přestalo táhnou - takový pocit - jak když se do Vás opře vítr , ale bez toho větru. Podle otáčkoměru se ale ot. motoru nemění. Když v tem momen přidám tak jde za plynem hned. Mám podezření na varec , ale nechci to rozdělávat v sezoně. Prosím o postřehy. Dík.
Přeji spoustu šťastných a pohodových Km. Pár foto pro ilustraci.
IMG_20160605_150149.jpg
IMG_20160415_184012.jpg
IMG_20160415_183935.jpg
IMG_20160413_171318.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.