Suzuki Burgman AN 400 - the best

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

Příspěvekod anitka » 07 říj 2013, 10:35

Díky za nabídku, napíšu Ti SZ a domluvíme se. Ještě někdo ochotný, kdo ještě nemá zazimováno a je z Prahy či okolí? Nejlépe s modelem K7+. Mám v tom údajně Malossi variátor, protože je to prý limited edition s vyhřívanými rukojeťmi a opěrkou (zbylé dvě mohu potvrdit). Chtěl bych porovnat i rozjezdy, protože mi přijde, že otáčky pro zabrání spojky jsou zbytečně vysoké. Spojka se možná i díky tomu rozebíhá plynule. Jo a zatím nepíská.. :)
Uživatelský avatar
anitka

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 85
Registrován: 25 lis 2009, 09:42
Bydliště: Praha 5 Stodůlky
Skútr / moto: Suzuki B400 Z K8 (Krkavec)

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

Příspěvekod foky » 07 říj 2013, 11:00

Ahoj,
to že máš Limited Edition vůbec nic neříká o variátoru. Do všech Burgmanů se dávaly stejné a je úplně jedno jestli to byl normální nebo Limited.
Vyšší pracovní otáčky i otáčky rozjezdu jsou dány soustavou od Malossi a jsou tak "správně". Kvůli tomu to tam lidé dávají.

Hluk od výfuku je dán pravděpodobně špatným těsněním mezi kolenem a tlumičem. Odchází rádo a často.
Více-méně nepřežije jedno přezutí zadního kola (sundání a nandáno na trubko ho oddělá).
Je to ZDE díl číslo 8.

Každou středu od 18h je sraz skútrařů na Strahově, tak se tam zastav.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

Příspěvekod anitka » 08 říj 2013, 13:21

Ahoj,
tak už je skútr prohlédnut v servisu a vypadá to, že Malossi už je tam dlouho - válečky jsou téměř na výměnu. Zřejmě to tam dal už ten Ital, stejně tak spojka je pětipaknová a přelepená.
Zatím jedinou slabinou zůstává výfuk (díky Foky za ukázku, servisák to potvrdil). Akorát nejde jen o těsnění, ale celkově je výfuk K.O., prý nějaké příčky uvnitř jsou uvolněné, takže to spravit nejde a bude to chrastit pořád víc, ale na funkci to nemá vliv. Prý až se objeví na nějakém vrakáči použitý, mám po něm skočit, jinak zatím neřešit. Ještě uvidím, co napíše Buboun.
Pro začátek jsem přimontoval navigaci, aby byl skútr použitelný :) a hurá jezdit, dokud je hezky. Na ten zítřejší sraz bych se snad i stihl podívat, snad tam bude někdo s B400. Kde to přesně je a jak je to s etiketou? Abych si hned neudělal ostudu! :D

22:41 edit:
Zjistil jsem, že mám mírně vyšší spotřebu, než je průměr zde na fóru, ale to přisuzuji tomu výfuku. Jak už tady někdo psal, když výfuk profukuje kolem těsnění, sonda snímá zkreslené údaje a díky tomu je bohatší směs. To i vysvětluje, proč i za tepla skútr lehce smrdí splodinami a mám tolik špinavou svíčku.
Proč to vlastně píšu.. Mám dotaz na zkušeňáky: Když s tím netěsnícím výfukem budu jezdit, bude se něco ničit? Pokud jde jen o vyšší spotřebu, tak to chvilku přežiju a svíčku stejně na jaře vyměním, ale pokud by to mělo něčemu škodit, budu řešit výfuk přednostně. Vadí, nevadí? Díky!
Naposledy upravil KYBLOS dne 21 bře 2014, 21:29, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
anitka

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 85
Registrován: 25 lis 2009, 09:42
Bydliště: Praha 5 Stodůlky
Skútr / moto: Suzuki B400 Z K8 (Krkavec)

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

Příspěvekod buboun » 09 říj 2013, 07:03

Já s tim netěsnícím výfukem najezdil asi 2k km a zvýšené spotřeby či dokonce tmavé svíčky jsem si nevšiml. Asi záleží jak hodně to profukuje.

Nicméně jsem se ptal kamaráda ohledně výfuku. Takže jeho slova: otevři to odzadu jako konzervu, ty chrastící plechy bud přiboduj nebo vyhoď- On je prý vyhodil, znova zavařil koncovku a klid. Jezdí do ted, spotřeba stejná. Podle mě nepatrně hlučnější, ale ne jako kdybys dal laďák.
buboun

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 01 srp 2013, 20:54
Skútr / moto: GSF 600, AN 400

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

Příspěvekod anitka » 09 říj 2013, 09:40

Díky moc, to zní lépe než tisíce za jiný výfuk.. :-D Já myslím, že s tou netěsností jezdil původní majitel už dost dlouho, proto ta svíčka. Až ten výfuk sundám, stejně dám nová těsnění, takže to bude cajk! :)
Uživatelský avatar
anitka

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 85
Registrován: 25 lis 2009, 09:42
Bydliště: Praha 5 Stodůlky
Skútr / moto: Suzuki B400 Z K8 (Krkavec)

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

Příspěvekod mdohnal » 19 říj 2013, 01:51

Zdar lidi,
nemá náhodou někdo návod k obsluze na Burgman 400, rok 2005?

To co je ke stažení jsou buď starší modely (s karbecem), nebo novější (s nádržkou na chladící kapalinu v pravé schránce)

Já mám ten typ s nádržkou ve středu pod plastem pod řidítkama.... Dík
mdohnal

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 19 říj 2013, 01:49

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

Příspěvekod anitka » 25 říj 2013, 07:23

Konečně jsem dočetl celé vlákno až do konce a musím říct, že to byla fuška. Užitečných rad je tam hromada, i když tam něco najít nebude sranda. :-D Nicméně dneska ráno jsem se poprvé lekl, když mi po nastartování zůstala svítit kontrolka FI a na displeji problikávala spotřeba a rovněž FI. Tak jsem nevěděl, co mám dělat. Raději jsem to típlnul, než aby mě to nechalo někde na cestě, a znovu nastartoval. Tentokrát už bez jakékoliv chyby, tak jsem jel a vše OK. Je ta diagnostika přecitlivělá, nebo se mám na něco konkrétního připravit? :o

Když budu chtít udělat tu samodiagnostiku přes skrytý konektor na palubovce, tak tam musí ta chyba trvale svítit, že? Když se mi tam už při dalším nastartování neobjeví, tak nic nezjistím?

Může to způsobovat špinavý vzduchový filtr, nebo končící svíčka? Obojí mám. :roll: V tabulce chybových hlášení jsem takovou chybu ale nenašel..

A když už jsme u toho, chystám se koupit iridiovou svíčku. Jaká patří do K8? Našel jsem toto: http://nahradni-dily.speedmoto.cz/1553/ngk-cr7eix.html ale nejsem odborník, tak jestli mi to někdo znalý posvětí.. :wink:

Vzduchový filtr koupím KN pratelný, na ten jsem už odkaz v tomto vláknu našel.

Díky!
Uživatelský avatar
anitka

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 85
Registrován: 25 lis 2009, 09:42
Bydliště: Praha 5 Stodůlky
Skútr / moto: Suzuki B400 Z K8 (Krkavec)

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

Příspěvekod Losky » 25 říj 2013, 08:46

Pokud mohu poradit a nemáš jistotu s bývalým servisem, tak to vyměň vše na začátku, udělej si tabulku co si kdy a kde měnil a budeš mít sám přehled, kdy zas co měnit :wink:
Škoda Octavia III 1.4 TSi, Elegance Plus
Suzuki DL 650 V-Strom K7
Uživatelský avatar
Losky

750+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 900
Registrován: 11 led 2013, 19:31
Bydliště: Mladá Boleslav
Skútr / moto: Suzuki DL 650 V-Strom K7

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

Příspěvekod anitka » 25 říj 2013, 09:25

Jojo, to mám v plánu přes zimu. Zatím jsem ve fázi nakupování. :) Například jsem teď narazil na problém, jaký olej tam mám dát. Bývalý majitel tam měl Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50 - plná syntetika, na druhé straně flašky je "JASO MA-2 (JASO T903: 2006); API SL". V manuálu je "Use SF/SG or SH/SJ in API with MA in JASO". Je to tak správně? Mohu v tom pokračovat, nebo tam mám nalít něco jiného? Tohle byla pro mě vždy záhada, protože ta písmenka jsou pro mě španělská vesnice. U všech skútrů jsem pokračoval v tom, co tam lil předchůdce, ale to se ta písmenka tak nějak shodovala.. :?
Uživatelský avatar
anitka

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 85
Registrován: 25 lis 2009, 09:42
Bydliště: Praha 5 Stodůlky
Skútr / moto: Suzuki B400 Z K8 (Krkavec)

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

Příspěvekod foky » 25 říj 2013, 09:53

1) Jaký bylo to číslo závady FI? (Pomaloučku bych se připravoval na snímač polohy sekundární klapky) - Ano pro zjištění závady musí svítit FI - dodatečně z paměti chybu vyvolat nelze.
Načatej KO snímač zjistíš tak, ža si zvedneš sedlo a někdo ti otočí klíčkem. Kromě čerpadla z nádrže musí jít od krycího plastu motoru zvuk motorku sekundární klapky, která se v rámci diagnostiky otevře a zase zavře. Ten pohyb musí bejt jednotnej, tichej a bez zadrhávání TAM-ZPĚT. Klapka nesmí bejt slyšet, že se vrací do otevřené polohody třeba 2-3x nebo že někde zadrhává.
2) Iridiová svíčka - Denso IU22 (sám jsem používal a používám i nyní ve V-Stromu, kde už mají skoro 40000km), ano lze použít i alternativu NGK CR7EIX.
3) Olej nalít můžeš, normy splňuje. Předepsaná viskozita je sice 10W40 ale i 10W50 lze v klídku použít.
Pokud chceš dát to nejlepší, doporučuju vybrat olej z dvojice Motul 5100 Ester 10W40 / Motorex Formula 4T 10W40. Důležitější než značka oleje ale vždy bude hlavně včasná výměna celé náplně vč. filtru.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

Příspěvekod anitka » 25 říj 2013, 14:03

Ahoj Foky, věděl jsem, že se ozveš a jako obvykle budeš mít pravdu. Bohužel je to tak, jak píšeš. Chybu jsem sice nepřečetl, protože neumím odloupnout ten plast nad konektorem a navíc se chyba neopakuje, nicméně jsem udělal poslechový test a skutečně tam něco drhne a to tak, že pokaždé jinak. Přikládám nahrávku onoho zvuku. Lze to nějak promazat, nebo se to musí vyměnit a co to stojí? :shock:

klapka.zip

Olej bych tedy dal ten Motul. Mohu ho použít po stávajícím oleji, aniž bych musel něčím motor vyplachovat?

Svíčka OK. Díky moc.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
anitka

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 85
Registrován: 25 lis 2009, 09:42
Bydliště: Praha 5 Stodůlky
Skútr / moto: Suzuki B400 Z K8 (Krkavec)

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

Příspěvekod foky » 25 říj 2013, 15:46

Ahoj,
bohužel, zvuk to není moc OK. Opravdu je to asi načnutý snímač polohy klapky - proměř to viz ZDE.
Koukni i na kabely (prostříkat kontakty Kontaktolem atd.)

Úplně ideální by bylo mít závadu potvrzenou diagnostikou.

Koupit ho můžeš ZDE - díl číslo 5
Popř. se dá i z USA s cenou kolem 100USD.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

Příspěvekod anitka » 25 říj 2013, 17:20

Ta chyba se tam objevila jen při prvním startu ráno. Pak už nikdy, přestože už jsem startoval několikrát. Pravděpodobně bych nic nenaměřil, protože i podle diagnostiky skútru je vše nyní v pořádku. Přijde mi to, jako když tam něco drhne a dneska ráno to zadrhlo víc, že si toho všimla i diagnostika. Je tam něco, co by šlo promazat, nebo vyčistit? Jak jinak si vysvětlit ten zvuk? Kdyby nekontaktoval nějaký konektor, tak by to třeba zkoušelo opakovaně tou klapkou pohnout, ale asi by to nevydávalo takhle srdcervoucí zvuky. :cry: Co myslíš že by mohlo být příčinou toho zvuku?
Uživatelský avatar
anitka

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 85
Registrován: 25 lis 2009, 09:42
Bydliště: Praha 5 Stodůlky
Skútr / moto: Suzuki B400 Z K8 (Krkavec)

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

Příspěvekod foky » 25 říj 2013, 17:59

ten modul pod krytem motoru má dvě části. Jednu mechanickou, kterou ovládáš ty plynem a na ose této klapky je primární snímač polohy, který řídí obvyklé věci.
Pak je tam ještě elektronická část, která má druhou klapku taky se svym snímačem polohy a tuto klapku ovládá motorek na základě pokynu od ŘJ.
Různý stav otevření klapky vrací přes poťáček (snímač polohy klapky) zpět řídící jednotce v jaké poloze sekundární elektronická klapka je. Je tam určitá daná voltáž pro zavřeném stavu a určitá voltáž při otevřeném stavu.
Pokud poťáček vrací kraviny (nestálé, vypadávající napětí atd.), řídící jednotka neví kam má motorem se sekundární klapkou hnout a všechno se to "hádá".

To je případ tvůj i mnohých přes tebou i po tobě.

Ono se to začne stupňovat. Teďka to udělá jednou za 14 dní, ale za 5000km už to může dělat při každém startu.
Jedná se o výrobní vadu snímače, který buďto odešly v obvyklém intervalu 20-30000km, nebo neodešly vůbec.

Všimni si, jak se v tvé audio ukázce liší zvuk při prvním (podstatně horší) a druhém otočení klíčkem. 8)
Lze to diagnostikovat i tak, že si dáš skútr na hlavní stojan, nastartuješ a pomaloučku budeš přídávat plyn.
Měla by tam bejt někde pozice, kdy to začně dělat kraviny (skútr ubere, nebo začnou výrazně kolísat otáčky atd.).

Takhle by to mělo zní a fungovat:


A takhle ne:
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

Příspěvekod Olda » 25 říj 2013, 19:25

Když už tu padla zmínka o K N filtru,doporučíte ho někdo,chtěl jsem ho koupit,jelikož je origo dost drahý,tak by byl klid,jen jsem se někde dočetl,že dělá jakousi neplechu,tak jen,jestli to má cenu.
Mám ho v autě a jsem spokojenej,zajímá mě přímo Burák.
Uživatelský avatar
Olda

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 193
Registrován: 23 kvě 2008, 20:38
Bydliště: Stetten AG-CH
Skútr / moto: Honda Africa Twin adventure sports

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků