Nevylučuju že to tak dnes nedopadne , mám dnes , zítra a v pondělí ranní dvanáctky , takže stejně pokud neseženu starší konektor od kamoša , tak kupovat budu moct něco až v úterý .... a chci jezdit co nejdřív . Jezdit autem když je takhle je hřích .
Ono je ta samčí část konektoru vlastně taková škatulka s dvěma pojistkma a ještě má z druhé strany dva silný kabely k aku . Bude to potřeba ten plast ořezat , na ty tenký piny napájet drát a pospojovat s drátama co končí u samičky , která je pěkně "vypálená" .
30.6. edit:Tak hotovo .
Ale díky vlastní blbosti jsem si to zbytečně zkomplikoval , ale na druhou stranu získal nové zkušenosti .
V podstatě stačilo jeden den počkat až si to přečte Galls a poradí . Samozřejmě měl pravdu a jedinej problém a příčina nedobíjení byl vypálenej konektor před startovacím relé . Bohužel jsem měřil dobíjení , ale jak jsem již psal , já blbec si multimetr nepřepl na vlnovku - střídavej , a měřil voltíky z altíku na měření stejnosměrnýho . Samozřejmě mě to ukázalo nula nula na všech třech vodičích . A já hned tedy diagnostikoval vadnej altík . Takže sehnání , rozborka , sborka ... a zjištění že zase nula nula voltů . Až po cchvíli mi došla ta záměna střídavej a stejnosměrnej . Rozborka , montáž původního altíku , složení jen tak bez těsnění - dával normálně . Takže vrácení novýho a složení s původním altíkem . Jenže při demontáži se poškodilo samozřejmě těsnění , tak jsem to těsnil tím silikonovým na těsnění motorů . Složil , dotáhl , a nechal před nalitím oleje vyschnout do dalšího dne . Pak jsem nalil olej a ... jen cvakalo relátko , startér netočil
Trvalo dlouho než jsem zjistil že nepřítomnost , toho zhruba desetinu , dvě desetiny silného těsnění za to může . Plastický těsnění se po dotažení samozřejmě vytlačí a zůstane jen na nerovnostech styčných ploch , a po dotažení se ten konec klikovky na kterým je rotor tak stiskl k ložisku že s tím startér neotočil . Stačilo povolit šroubky o čtvrt otáčky a točil s tím . Ale to by zase mohlo netěsnit . Takže opět vypustit olej , rozborka , vzít ten dekl a jít namalovat a vystřihovat papírový těsnění .Dal jsem ho tam , podmázl ještě tím plastickým , dotáhl , a startér tím otočí . Jak málo stačí . Ti kluci v Japonsku to maj bez jakejckoliv vůlí a tolerancí . Takže kam dávaj papírový těsnění , tam musí bejt .
Tak jsem to poskládal a teď to nechávám vytvrdit .
Na relátko jsem napájel dráty , zalil epoxidem . Konektor ucvakl a dráty pospojoval napevno . Zaizoloval . Zkusil jsem do toho jen brnknout , s přiloženým plusem k baterce a po naskočení ho oddělat . Motor nezdechl , takže to dobíjí . Bylo to jen na dvě tři vteřiny , bo tam nemám olej .
A navíc jsem nechal v pátek zapnutej multimetr a klekla mě v něm baterka , takže musím prvně koupit baterku a oživit multimetr a pak si teprve změřím kolik mě to dobíjí .
Takže teď víte jaká su lama , a jak málo stačilo abych se po tři večery po příjezdu z práce nemusel bavit takto v garáži .
Naposledy upravil
KYBLOS dne 21 bře 2014, 20:50, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou