graf brzda - Kopie.jpg
Můj problém s dusícím se motorem vyřešen. V autorizovaným servisu mi neuměli pomoct, takže jsem zajel do Scootlandu, kde to šlo hned na motorovou brzdu. Celej problém byl v ojetým variátoru. A nešlo jen o tu drážku na okraji řemenice, ale byl rovnoměrně sjetej po celým obvodu, včetně lůžek na válečky, takže motor nepracoval v optimálních otáčkách, i když se tak podle pocitu zdálo. Když jsem mechanikům řekl, že jsou tam válečky 18 g od doktora, začali si dělat srandu, že to je ten zázrak co nefunguje, a že to možná bude můj problém. Později ale přišli na to, že je závada v opotřebení variátoru a né ve válečcích. Nechal jsem si tam od nich zatím nasadit variátor starší, ale podle grafu dobrej. Zkoušeli ho osadit jak originálníma válečkama, tak i válečkama od doktora. Zkušenosti s válečkama od doktora na motorové brzdě měli poprvé a uznali, že válečky opravdu fungují. Zatímco s originálními válečky motoru dochází dech už při rychlosti 160 (pochopitelně bez odporu vzduchu) při otáčkách něco přes 7.500, s válečkama od doktora má motor k dispozici ještě 22 koní při stejných otáčkách a je ochotnej se vytočit až k 8.500 ot a rozjet se na 180 km/h, než mu dojde dech a padá k nule. Bohužel v této rychlosti se dostane řemen na varecu do takové polohy, že se ohoblují vnější zuby o variátordekl. Bohužel to byl úplně novej řemen... :-/ Nechal jsem si tam od nich dát originální válečky, ale když jsem zjistil, jak mizerně to s nimi jede, půjdou tam ty doktorovy šišatý. V normálním provozu se totiž nemám šanci až na 180 dostat. Těch 160 je ale reálných už jen kvůli výkonové rezervě a při této rychlosti se řemen nedostane nikam, kam by neměl. Použitej varec s válečky a řemen prý asi na 5.000 km mi dali za 2.000 Kč, práce za 1.000 Kč. Těch 5.000 km bych mohl mít najeto asi tak na konci příštího roku, takže mám dost času našetřit na novej řemen, i variátor... (to jen pro rejpaly, že jsem si tam měl nechat dát všechno nový)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.