Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
12 dub 2012, 17:57
foky:
Díky za info, ale přesně toho jsem se bál
Koupil jsem 4ks tohohle:
http://www.escape6.cz/svetelna-technika ... e-svetlo-/ a jen jsem chtěl vyměnit. V zadu paráda, ale ten předek
Možná ty přední nechám fakt až prasknou.
Každopádně díky.
12 dub 2012, 18:11
...jen se tak hloupě zeptám - určitě máš v blinkrech oranžovou 21W? - protože já mám v manuálu 10W žárovku. Třeba to máte jinak - ján jen pro upřesnění, aby si to nedělal zbytečně a pak musel vyměňovat, protože ony pak rády brzo praskají...
12 dub 2012, 18:19
Jo 21W, zadní už mám přehozeny a původní jsou 12V 21W jen pozor je tam asymetrická patice.
Přesně, nicméně 12 šroubků 4 křapky, vlatně 3 jedna chyběla a hodina a půl práce a je to hotovo.
Prostě jsem to nevydržel. Jinak ty žárovky nejsou špatné jen jsem tam dával ty diademové a vypadá to fakt dobře v té čiré optice. Ale rozhodně bych to nechtěl dělat někde venku.
Píšou dvojnásobnou výdrž tak doufám, že už to dělat nikdy nebudu.
Na druhou stranu je to zase další zkušenost. Jo a viděl jsem spoustu věcí- ŘJ, mraky konektorů, pojistky.....
A vše vypadá moooc dobře.
Díky Foky za pomoc, jsem zase dlužníkem.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 20 bře 2014, 18:54, celkově upraveno 3
Důvod: Citace posledního příspěvku
13 dub 2012, 21:25
majkl_bb: Gratuluji k nové hračce
Před zimou jsem pořídil podobného itala
Máš tam ale nějaké vyšší plexi, vypadá to zajímavě a nezvykle. To je to turisticke pexi od Givi? Můžeš prosím změřit výšku jeho hrany? Od země, když je burman na hlavní stojanu.. Předem děkuji za info.
Já původně scháněl K3-K6 design v modré metle, ale po projetí ČR a 4 zřícenin Burgmanů jsem raději přidal penízky a pořídil tento stroj a to hlavně proto, že má servisku a při zkušební jízdě po puštění řidítek tento kousek jel bez kmitání a stahování... skoro jako tank. A až do uplného zastavení..a to mě dostalo
Na novější design, ostřejší variátor:) a jinou barvu jsem si zvykl. Už jsem totiž pomalu začínal věřít, že skutr s malými koly prostě zřejmě rovně sám nejezdí. K diskusi o vibrování řidítek přidám ještě, že má najeto 37tkm a přední guma je tak jen na jednu sezonu.., zadní byla totálka a už tam je nová. S kufrem jsem to ještě nezkoušel, ale v řídítkách má závažíčka a to zřejmě bude mít své kouzlo.
Kromě zadní gumy a oleje se mi ještě podařilo dořešit i popraskané křapky
A za zajímavější cenu než na partsdepot.cz. 7kč za kus
Autokelly. Jen teda upozorňuji, že potřebují trochu potunit červíka pilníkem, jinak jsou na burgmanu jen na jedno použití a při demontáži člověk pak potřebuje vrtačku
Bez úpravy se totiž ten červík nedá protlačit dovnitř... Jelikož ale na všech poškozených křapkách jsem měl popraskané jen ty rozpěrné nožičky, stačilo použít původní červíky do nových křapek a bylo to bez pilování
Burgmanům zdar!
13 dub 2012, 23:08
SpiderK7: To plexi ti zítra změřím. Jak od země, tak od jeho spodní hrany, než ho přejedu flexou. Není to Givi, je to Biongi. Líbí se mně, že tam je, protože netáhne na ruce, ale musím ho zkrátit. Na K2 jsem měl taky takový a zařízl jsem ho tak, abych se díval těsně nad ním i 5m před skútr. Dalo se jezdit i s otevřenou helmou, protože to plexi zvedalo vzduch až nahoru na vrchní část přilby, takže jsem v dešti koukal nad plexi, se zvedlým hledím a nepršelo mi do očí. To je ale potřeba vzít flexu a řezat ještě centimetr a ještě centimetr a už je to ono. Na podzim jsem ho křápl, tak jsem koupil origo a je to hrůza, protože mi dost fouká do helmy a člověk nemá šanci se za to schovat... No a kdyby se tu našli tací, co mně budou psát, jaká je to škoda to uříznout, tak pro mě fakt ne. Já bych takový věci do běžnýho provozu zakázal. Když prší, není přes to vidět a když jede naproti v noci auto, ani nemusí pršet, aby to zhoršovalo výhled. Vlastně i za pěknýho slunečnýho počasí to mírně zkresluje, protože jak je to plexi silný a zahlý, láme paprsky. Pryč s tím!!! Zítra nafotím výsledek a dám ho sem. A mohl by mi někdo změřit originální plexi, jak je vysoký od jeho spodní hrany (respektive od toho plastu co ho dole překrývá) až po vrch? Jen tak, abych si udělal představu. Díky.
Myslíte někdo, že se dá podle VIN zjistit stav kilometrů při poslední STK v Itálii? Na STK si přece vždy ten stav zapisují, takže věřím, že ho mají někde v databázi. Dá se ale do takové databáze dostat? A jestli ano, dá se dostat v Česku do databáze italské?
14.4.2012 edit:
SpiderK7: Od spodní strany plexi nahoru je to 81 cm, při stání na hlavním stojanu je horní hrana 158 cm
Dnes jsem vyměnil svíčku (původní byla povolená, s cihlovou a bílou barvou, ale už trochu opálená), kabel od cívky ke svíčce, vyčistil jsem filtr vzduchu a škrtící klapku, stejně tak i palivovej filtr. Pořád mám ale ten samej problém. Při stání na místě se všechno zdá být naprosto v pořádku. Volnoběh má asi 1.300 otáček, když vezmu za plyn, není nikde žádná prodleva a dá se vytočit až do omezovače, tedy do nějakých 9.500 otáček. Když na něj ale sednu a jedu, nedostanu ho po rovince přes 8.000 otáček, což je asi 120 km/h. Při jízdě z kopce není problém překonat těch 9.000 otáček a dostat ho na 140 km/h. Myslím si tedy, že ten motor v těch vysokých otáčkách nemá sílu. Jede ne na plnej plyn. Pokud dám plyn úplně naplno, začne se dusit a naopak ještě mírně zpomalí. Z kopce se ale nedusí. Nevíte někdo, čím to může být? Zkoušel jsem zacpat prstem vývod z nádrže a zapnout zapalování. Pokud tlačím vší silou, tlak benzínu udržím. Je to v pořádku? Rozdělal jsem i variátor a zjistil jsem, že má v horní části už docela schodek, ale předpokládám, že to by nemělo mít vliv na moje problémy s motorem. No a další problém je v tom, že někdo asi dal na spojku silnější prižiny, protože spojka zabere až při 4.000 otáček. Obložení se zdá být v pořádku. Při dojíždění ke křižovatce se spojka při rychlosti 35 km/h pustí. Nevíte někdo, kde sehnat originální pružinky a jak poznat, jestli je kontrastní pružina originál? Já ji mám červenou. Když se rozjíždím na K2, spojka zabere hned, tedy kolem nějakých 1.500 otáček. Jak to máte na K7+? Díky za rady.
14 dub 2012, 21:31
Tyhle tuningy to je hrozný - ale je to bohužel tak. Nejmenší zlo bude koupit vše nové a originál.
Důležité je zjistit, zda je tam originál spojka a variátor. Pokud je tam spojka Malossi, tak si budeš muset zjistit jaký se dávají v základu pružinky (žlutý?).
Stejně tak variátor, pokud už je tam jinej než origo, tak je nejideálnější koupit (klidně starší) originál variátor a dát do něj prostě 18gr válečky.
Tvrdší (žlutá) kontrastní pružina nevadí, protože Suzuki dávalo u modelu 2008+ standardně i originální pružinu trochu tvrdší oproti modelům 2007.
"Celá červená" konfigurace je u takovýho skútru k nepoužití, pokud nejsi 19 letej Luigi a nebalíš na to buchty jízdou po zadním na náměstí v Miláně.
14 dub 2012, 21:49
Foky: Takže tu červenou kontrastku mám vytáhnout a pořídit žlutou? Předpokládám, že pokud by spojka, nebo variátor byly Malossi, bylo by to na tom napsaný. Není tam napsaný nikde vůbec nic a co jsem se do spojky díval jen tak škvírama, vypadá to, že ty pružinky jsou bez barvy (v zinku), nebo šedý. Má to 5 lamel. Jízdu po zadním fakt nemusím, naopak bych uvítal, aby se to rozjelo co nejtišeji, s nízkýma otáčkama.
14 dub 2012, 23:15
Jo, kontrastku buďto originál (cca 700,-) nebo žlutou Malossi.
Variátor Malossi se pozná tak, že na něm není vzádu zašroubovanej ten kroužek se zarážkama ->
TADY na obrázku položka č.3
Pokud tam je vše dle obrázku, tak je to nejspíš originál. Nevim kolik to má najeto ale je lepší udělat jednu pořádnou revizi na dlouho (válečky, vodítka, řemen atd), než to pak mít rozebraný každej měsíc.
PS: Jinak tvoje závada s dušením při plnym plynu je na 95% KO benzínový čerpadlo.
15 dub 2012, 00:23
Přišlo mi, že čerpadlo bude v pořádku, protože pokud jsem ten vývod neucpal vší silou, zvedlo mně to prst a rozstříklo se to všude kolem. A když jsem to omylem zapnul, aniž bych to držel, vystříklo to gejzír benzínu až na škrtící klapku, což mně na tak silnej proud přišlo docela dobrý. A ještě jedna věc mi napovídá, že čerpadlem by to nemuselo být... Vysoká spotřeba. Když jsem ho kupoval, svítilo na displeji 4,4 l, ale než jsem dojel dom, bylo tam 5,1. Když jsem to vynuloval a projel město, bylo tam přes 6 l. Kdyby byla závada v tom čerpadle, byla by při vysokých otáčkách moc chudá směs a spotřeba by šla spíš dolů, ne? Ale možná si to namlouvám jen proto, abych nemusel to čerpadlo kupovat. Fakt bych ho nechtěl koupit zbytečně. Vyplivla by ho ŘJ jako chybu, kdyby dávalo malej tlak? Když jsem při zkoušce po smontování zapomněl připojit čidlo teploty nasávanýho vzduchu, svítila mi nejen kontrolka F1, ale bylo F1 napsáno i na displeji. Když jsem čidlo připojil, zhasla. No a později se rozsvítila znovu a já nevím proč. To F1 obecně značí chybu, nebo něco konkrétního? Jinak ten plíšek se zarážkama na variátoru mám, takže to bude asi originál. Kolik v něm má ale být válečků? Je tam 8 lůžek, je vidět, že ve všech válečky chodily, ale přitom tam jsou ty válečky jen 4. Každá druhá díra je prázdná. Připadá mi, že 19 letej Luigi v Miláně neměl na lehčí válečky, tak každej druhej vyhodil. Nebo se pletu? Nemohly by odtud pramenit ty problémy? Možná je jen špatnej poměr otáček k výkonu a proto to přes těch 8.000 otáček nedostanu, protože chybí výkon, kdežto z kopce to jede. Není to možný? A co se pružinek spojky týče, pochopil jsem z nějakýho článku, že kdybych to nastartoval bez spojkovýho koše a opatrně to protůroval, mohly by se pružinky rovnoměrně trochu natáhnout. Dá se to takhle udělat, nebo je to risk?
Přemýšlel jsem, že bych ti napsal soukromou poštou, ale věřím, že se tady tvý rady budou taky někomu hodit. Díky.
15 dub 2012, 00:36
4 válečky fakt pobavily
No, tím bych skutečně asi začal hele. Spojkový pružinky budou asi origo pokud jsou šedivé (tuším) - ty bych zatím nechal.
Kup si
TADY originál kontrastní pružinu (díl 13), vodítka variátoru (4x díl 7),
TADY si objednej 18gr. válečky nebo ještě lépe válečky
Dr.Pulley, dej to všechno dohromady, projeď a pak napiš
Cosetýče závady FI (systému vstřikování paliva), tak Burgman má svůj diagnostický konektor napravo pod budíkama (sundáš tu plastovou lištu pod budíkama a napravo nahmatáš konektor s gumovou krytkou u kterého promojíš dva krajní piny - třeba kancelářskou sponkou. Burgman ti vypíše na displej kód chyby a ty zjistíš podle
TÉTO tabulky v čem je problém.
Snad se tě vyhne závada čerpadla a bude problém jenom v tý závodní úpravě stáje Luigi Racing Milano.
15 dub 2012, 02:08
Dr. Pulley už mám objednány a čekám na dodání. Četl jsem tu totiž tvoji chválu na ně. Kontrastku objednám samozřejmě taky. Četl jsem, že pokud se použije o dost silnější pružina, měly by se naopak použít těžší válečky. Luigi tomu asi moc nerozumněl. Moc díky za odkaz na tu tabulku chyb.
Foky: Hlásí -C 00, takže v pořádku. Pokud ale přidám plyn a mírně zvýším otáčky motoru, ta pomlčka vyskočí až nahoru, takže ukazuje škrtící klapku v jiné poloze. Myslíš, že je to v pořádku, nebo by měla ta pomlčka pořád být uprostřed?
15 dub 2012, 13:57
Jo, při klidovém stavu by měla být poloha klapky veprostřed.
-C00 je v pořádku.
15 dub 2012, 15:00
Zajímavé počtení. Pochopitelně, že absence 4 válečků má vliv
na jízdní vlastnosti. Podle mne 4 válečky nevyvinou dostatečnou odstředivou sílu (jako osm) aby dostatečně odtlačily polořemenici a tudíž nedosáhneš maximální rychlosti při nižších otáčkách. Máš velkou kliku, že si to dokážeš opravit sám, protože v servisu by tě svlíkli do naha.
15 dub 2012, 19:05
nazdar pánové, docela mě láka to turistické plexi, jelikož mi stačí jen trochu se přikrčit a nefouká na mě, ale jak je na tom spolujezdec? ten schytává porád plnou nálož větru ?
15 dub 2012, 19:17
Jak jsem psal
http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=1234, plexi testuji. Jak je to se spolujezdcem, dám vědět v průběhu týdne. Zatím, nebe a dudy.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 20 bře 2014, 18:58, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku