Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

05 dub 2012, 20:33

Ale to já ho pořádně protáhnu i cestou do práce. Mám to asi 5 km do toho nejcentrovanějšího centra a i v té nešpičkovatější špičce to dávám pod deset minut :) No a pak taky občas vyjedu někam za město, nebo i 100 kiláčků si něco vyřídit a při předjíždění dost chybí akcelerace. Vyloženě do města by ta 250 stačila, ale když už chci koupit něco novějšího, půjdu rovnou i do silnější, ať to má využití i mimo město. Na výlety bych jezdil rád, ale jako podnikatel si je z časových důvodů nemůžu dovolit. A když už tak s rodinkou a tam bych potřeboval sajdu :)

edit:
Takže jsem poslal kámoše motorkáře na druhým konci republiky, aby mně zkoukl K7 400. Poslal mně detailní fotky každýho škrábance a zaměřil se na všechno, co jsem po něm chtěl. Chtěl jsem po něm taky, aby pustil řídítka, jestli se nerozkmitají. A právěže rozkmitají. Na tachometru je 16.000, není to zepředu vůbec omlácený od kamínků, gumy řídítek i nášlapů jsou jak nový, dokonce i kotouče odpovídají těm kilometrům, ale zaráží mě ty řídítka. Na mým K2 se taky třepou, aniž by ložisko vykazovalo nějakou vůli. I když jsem dotáhl krk řízení tak, aby šel ještě lehce otáčet, prostě tak akorát, třepou se pořád. Řekl bych, že se jedná spíš o konstrukční vadu tak dlouhýho skútru. Jak je na tom váš skútr vzhledem k najetým kilometrům? Musí nutně kmitající řídítka poukazovat na stočený kilometry tachometru? Díky za bleskový reakce, abych se mohl rozhodnout, než mi ho někdo vyfoukne.

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

06 dub 2012, 17:47

Ne a kdyby ano a jinak to bylo Ok za zajímavou cenu, pokud to není havárka, nebál bych se toho. Kmitající řidítka se tady řeší u každýho skůtru furt dokola a nemusí to znamenat bez dalšího zhodnocení havárku, popř jinou běžně neřešitelnou závadu.

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

06 dub 2012, 18:30

myslim že na našich komunikácích budou kmitat řidítka všem :lol:

....néé ted vážně, mě kmitaj jak kdy, někdy kmitaj jen chvilunku než se uklidní a někdy nekmitaj vůbec

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

06 dub 2012, 19:23

Mně teda nekmitaj nikdy.

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

06 dub 2012, 20:31

to majkl_bb: Keď si tam poslal kámoše-odborníka tak určite sa pozornel podíval na prednú pneu keď zistil kmitajúce riaditká...a čo v akom stave bola...po 16tis km a pokiaľ bola od prvovýroby tak je jasné, že ti budú kmitať riaditká...možeš mať nové ložiská, dotiahnuté, ale pokiaľ má pneu za sebou 16 tis a je to Bridgestone..tak ti bude kmitať...tak si to u neho zisti...odborníka :wink:

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

07 dub 2012, 10:41

On kámoš není odborník na skútry, ale na mašiny. Momentálně má nějakýho americkýho naháče. Proto nemá zkušenosti s třepajícími řídítky. To já mu poradil, ať to vyzkouší, jinak by pouštěl řídítka jen proto, jestli to někam netáhne. Gumy jsou prý pěkný, čímž určitě nebudou originál. Vám někomu vydržela guma 16.000 km? Já sjel zadní gumu na K2 za 6.000 km tak, že je zralá na výměnu a zbývá jí 1-2 mm vzorku. Přední je ale ještě v pohodě a nějakých pár tisíc by ještě zvládla. Šlo mně o to, aby zkontroloval kotouče, nějaký klepání v motoru, odřeniny a takový ty běžný věci. A tam je vše v pohodě. Jen to má dle jeho dojmu nějakej línější rozjezd, ale že prý nedokáže porovnat skůtra 400 s variátorem a jeho litrovou mašinu s manuálem. Pokud je rozjezd opravdu horší, přisuzuji to té poruchové spojce a nejspíš bude chtít přelepit obložení. No a s těma řídítkama si nějak poradím. Jak vidím, není to nic zvláštního a navíc jsem na to ze svýho K2 zvyklej. Zkusím dotáhnout krk řízení, a když to nepomůže, vyměním ložisko, nebo to nechám tak. Každopádně za rady. Už jsem se rozhodl. Dnes posílám zálohu a v týdnu si pro něj zajedu. Vlakem tam a po ose zpátky, ať to stojí za to :)

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

07 dub 2012, 11:31

To vypadá, že nechceš slyšet argumenty, ale požehnání ve smyslu "jo, kmitá to všem, běž do toho". Mě teda řidítka taky nekmitaj. Přední pneu jsem měnil v 16tis. km a nebylo to proto, že by už neměla vzorek, ale spíš byla lehce steřelá...prostě stará (a ani tehdy řidítka nekmitaly). Takže pokud to nemá první pneu, popř. ta co tam je nevypadá jak nová, tak to nejspíš nemá najeto 16 tis. km...
Mrkni na brzdový destičky...jestli jsou původní nebo už ne...moje ve 20 tis. km nebyly sjetý ani z půlky...a proto miluju inzeráty ve stylu "najeto 15.000 km, nové brzdové destičky" :roll:

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

07 dub 2012, 11:45

Vy furt srovnáváte model K3-K6 a model K7+ dyť to jsou prakticky jiný skútry.
To je jako říct třeba "to je divný, že vám u jedničkový Oktávky špatně svítěj světla, mě u dvojkový svítěj super".

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

07 dub 2012, 12:16

Stana: Nechci slyšel požehnání, jen vidím, že kmitání řídítek není záležitost jen moje. Nevěřím, že má 16.000, ale jestli má do 40.000, jdu do něj. Na tolik km je ale zas dost zachovalej. Vím jak byl sjetej přední kotouč na mým Nexusu při 30.000 a vypadá to, že tady není tak sjetej. A jestli jsou jeho závady jen v ložisku řízení a spojce, nevidím v tom takovou tragédii a myslím si, že za ty peníze se do něj vyplatí jít. A na to kmitání řídítek jsem se ptal z toho důvodu, že na Nexusu (kmitáním netrpí ani když má ložisko úplně vymletý) jsem měl ložisko načatý a stejně tak ho měl načatý i známej s Nexusem, kde měl prokazatelně najeto 9.000 km. Na fóru jsem se pak dočetl, že to je jejich nemoc a ložisko může být zralý na výměnu už po 8.000 km. Proto jsem se ptal. Záleží určitě na tom, jestli se jezdí dlouhý štreky po okreskách, nebo dálnicích, nebo po městě, kde je to samá díra a panely mezi tramvajovými kolejemi jsou jak nekonečný schodiště. Pokud by všichni napsali, že o žádmým kmitání nic neví, asi bych se nad tím zamyslel, ale pokud mi každej druhej napíše, že má ten samej problém, vidím, že to je skoro "normální". Chtěl jsem znát, jestli Burgmany na to ložisko nějak zvlášť trpí. A ono kmitání řídítek znamená jen to, že si nemůžu za jízdy strčit tričko do kalhot, nebo si nasazovat rukavice, jinak v tom žádnej problém není. No a co se týče těch gum, nejde mi to do hlavy. To asi musím jezdit úplně jak hovado, když jsem zadní sjel po 6.000 km a přední už taky stříhá metr. Nebo je to snad tím, že jezdím skoro výhradně jen po městě, kde je to na každé křižovatce brzda plyn a v zatáčkách brousím hlavní stojan o asfalt?

Foky: O světla nejde. Rozměry těch skútrů jsou ale téměř stejný, takže si nemyslím, že je mezi nimi nějak zásadní rozdíl. Nebo ano?

A ještě něco. Vy tady píšete o tom, jakej je to problém, kdyby to mělo najeto daleko víc, než kolik je na tachometru. Takovej skútr přece ale musí najet i 100.000 km, nebo ne? Je to přece japonec, není to žádná čína. Když jsem kupoval svoji Mazdu, měla na tachometru 200.000 km. Vyměnil jsem prakticky celej podvozek a udělal rozvody, ale jinak s tím auterm nejsou žádný problémy. Koupě těch součástek mě samozřejmě něco stála, ale i tak jsem ušetřil a měl jsem tam všechno nový. Po najetí dalších 30.000 km mi odešel alternátor, tak jsem prostě koupil na vrakáči "za dvojku" jinej, během odpolene jej vyměnil a jezdím dál. Kdybych tehdy koupil kilometrově mladší auto, za úplně jiný peníze, dnes bych se tloukl do hlavy při pohledu na ceny dnešních ojetin. Takhle mě to tak moc nebolí, protože to není taková finanční ztráta. A co dnes se starým autem? Kdyby mělo o polovinu míň najeto, byla by to stejně stará šunka, jako to moje s mými kilometry. A až půjde do šrotu, půjde tam kvůli stáří, ne kvůli najetým kilometrům. Až bude Burgman za pár let ta stará šunka a nikdo ji přes svý stáří nebude chtít, nikdo se nebude dívat na to, jestli má najeto 50, nebo 100.000 km. Bude to prostě skútr do muzea. Kdyby to byl ital, kerejec, či francouz, kilometrů bych se opravdu bál (o číně ani nemluvě). Ale vždyť je to přece japonec...
Naposledy upravil majkl_bb dne 07 dub 2012, 12:36, celkově upraveno 1

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

07 dub 2012, 12:26

Zadní jde prdět vždycky dřív, ale není guma jako guma...já mám zkušenost jenom s Bridgestone...teď mám na zadní najeto cca 7,5 tis. a do výměny má ještě daleko...taky jezdím město a tak třetinu až půlku ve dvou.
Foky: Jsou to sice jiný modely, ale jsou mezi nimi urč. analogie...např. nepředpokládám, že by prvomontážní destičky na K7 vydržely významně méně než na K6...

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

07 dub 2012, 13:04

majkl_bb píše:Nevěřím, že má 16.000, ale jestli má do 40.000, jdu do něj

Můžu se zeptat na základě čeho sis stanovil hranici 40000km?

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

07 dub 2012, 18:31

Foky: Těch 40.000 jsem jen tak plácl. Uznávám totiž, že 16.000 je na 4 sezóny málo. Tolik bych najezdil já, kdybych jezdil celoročně. Kolik ale mohl nalítat ital za 4 roky? Jasně, mohl najezdit i 60.000, ale i tak bych v tom neviděl žádnej vážnej problém. Řada lidí odtud má na svým K5 najeto stejně tak, jen mají na tachometru 25.000 a ani netuší, kolik je realita. A taky jim to jezdí a dlouho bude. Přesto ale existují lidi i v Itálii, co mají na běžný ježdění auto a na skútru jezdí jen na výlety, nebo občas do práce, když je opravdu hezký počasí. A pak by mohlo být i těch 16.000 reálných. Dnes jsem poslal zálohu, ve středu si pro něj jedu a uvidím ho naživo, tak potom napíšu svý dojmy, kolik ve skutečnosti má.

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

07 dub 2012, 18:39

Co sem dát na něj odkaz... :idea:

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

07 dub 2012, 18:53

Stana: Původně mě to napadlo, abyste mi ho tu zhodnotili, ale říkám si, že kdyby prodejci někdo zavolal a řekl, že se chce jen tak podívat a nakonec řekl, že dá víc a rovnou na místě, mně by pak byla jen vrácena záloha se slovy "je mi líto". Prodejce osobně neznám, takže nemůžu vědět, jak moc je solidní, přestože mně tak po telefonu připadl. Co když to tu čte i někdo, kdo zrovna K7 shání?

Re: Suzuki Burgman AN 400 - the best

07 dub 2012, 19:25

Tak pokud už jsi poslal zálohu, tak není co řešit ne...solidní prodejce to neudělá a od nesolidního je lepší nic nekupovat :|
Odeslat odpověď