Stana: Nechci slyšel požehnání, jen vidím, že kmitání řídítek není záležitost jen moje. Nevěřím, že má 16.000, ale jestli má do 40.000, jdu do něj. Na tolik km je ale zas dost zachovalej. Vím jak byl sjetej přední kotouč na mým Nexusu při 30.000 a vypadá to, že tady není tak sjetej. A jestli jsou jeho závady jen v ložisku řízení a spojce, nevidím v tom takovou tragédii a myslím si, že za ty peníze se do něj vyplatí jít. A na to kmitání řídítek jsem se ptal z toho důvodu, že na Nexusu (kmitáním netrpí ani když má ložisko úplně vymletý) jsem měl ložisko načatý a stejně tak ho měl načatý i známej s Nexusem, kde měl prokazatelně najeto 9.000 km. Na fóru jsem se pak dočetl, že to je jejich nemoc a ložisko může být zralý na výměnu už po 8.000 km. Proto jsem se ptal. Záleží určitě na tom, jestli se jezdí dlouhý štreky po okreskách, nebo dálnicích, nebo po městě, kde je to samá díra a panely mezi tramvajovými kolejemi jsou jak nekonečný schodiště. Pokud by všichni napsali, že o žádmým kmitání nic neví, asi bych se nad tím zamyslel, ale pokud mi každej druhej napíše, že má ten samej problém, vidím, že to je skoro "normální". Chtěl jsem znát, jestli Burgmany na to ložisko nějak zvlášť trpí. A ono kmitání řídítek znamená jen to, že si nemůžu za jízdy strčit tričko do kalhot, nebo si nasazovat rukavice, jinak v tom žádnej problém není. No a co se týče těch gum, nejde mi to do hlavy. To asi musím jezdit úplně jak hovado, když jsem zadní sjel po 6.000 km a přední už taky stříhá metr. Nebo je to snad tím, že jezdím skoro výhradně jen po městě, kde je to na každé křižovatce brzda plyn a v zatáčkách brousím hlavní stojan o asfalt?
Foky: O světla nejde. Rozměry těch skútrů jsou ale téměř stejný, takže si nemyslím, že je mezi nimi nějak zásadní rozdíl. Nebo ano?
A ještě něco. Vy tady píšete o tom, jakej je to problém, kdyby to mělo najeto daleko víc, než kolik je na tachometru. Takovej skútr přece ale musí najet i 100.000 km, nebo ne? Je to přece japonec, není to žádná čína. Když jsem kupoval svoji Mazdu, měla na tachometru 200.000 km. Vyměnil jsem prakticky celej podvozek a udělal rozvody, ale jinak s tím auterm nejsou žádný problémy. Koupě těch součástek mě samozřejmě něco stála, ale i tak jsem ušetřil a měl jsem tam všechno nový. Po najetí dalších 30.000 km mi odešel alternátor, tak jsem prostě koupil na vrakáči "za dvojku" jinej, během odpolene jej vyměnil a jezdím dál. Kdybych tehdy koupil kilometrově mladší auto, za úplně jiný peníze, dnes bych se tloukl do hlavy při pohledu na ceny dnešních ojetin. Takhle mě to tak moc nebolí, protože to není taková finanční ztráta. A co dnes se starým autem? Kdyby mělo o polovinu míň najeto, byla by to stejně stará šunka, jako to moje s mými kilometry. A až půjde do šrotu, půjde tam kvůli stáří, ne kvůli najetým kilometrům. Až bude Burgman za pár let ta stará šunka a nikdo ji přes svý stáří nebude chtít, nikdo se nebude dívat na to, jestli má najeto 50, nebo 100.000 km. Bude to prostě skútr do muzea. Kdyby to byl ital, kerejec, či francouz, kilometrů bych se opravdu bál (o číně ani nemluvě). Ale vždyť je to přece japonec...
Naposledy upravil
majkl_bb dne 07 dub 2012, 12:36, celkově upraveno 1