Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
30 říj 2011, 19:43
Mám je oba dva schovaný - origo z výroby s najetýma 39 000 km , i ten co jsem tam potom dával - taky od SUZUKI - a ten tam byl od 39 000 km do 73 000 km . Předložím ke kontrole stavu . Vzhledově není vidět žádný poškození - prasklinky . Jen je ojetej na šířku , a asi vytahanej . Už tam mlaskal jak se motor dotáčel z vysokých otáček na volnoběh .
Uvidím co vydrží ten GATES , ale do 100 000 km už se mě to nebude chtít rozdělávat .
30 říj 2011, 21:00
Hm, tak já jsem si říkal, že když destičky v zimě vyměním (mám najeto něco málo přes 20tis.km), ale když to vidím tak je asi jenom na předku prohodím a vyměním brzdovku.
Mimochodem měníte olejovej filtr při každé výměně oleje? V manuálu je výměna po 12 tisících...
30 říj 2011, 21:15
Při každé výměně ... stovka za filtr ( nebo ještě míň ) není taková investice abych ho nevyměnil při každé výměně ...
30 říj 2011, 21:57
Tak mi to nedalo a pohledal jsem ten manuál...je tam výměna filtru v 1 tis. km a pak až v 18 tis.. V 6 tis. a 12 tis. nic. To už je snad tisková chyba
P1010279.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
30 říj 2011, 22:01
V mojem manuálu ke K1 je výměna oleje po 6 000 km , filtru po 12 000 km . Ale nevím jak je to u dalších ročníků , ale kdo má svůj skůtr rád , vymění s každou výměnou oleje i filtr ...
Ten tvůj manuál je zřejmě na 03 a výš podle toho obrázku Burgmana .
30 říj 2011, 22:13
Je to pro ročníky 2003 až 2006. Zatím jsem ve všem bez přemýšlení měnil olejovej filtr při každé výměně oleje (a zůstanu u toho), ale ten manuál mě zaskočil.
MP: Ještě jeden dotaz....měnil jsi někdy hadice, co jsou uvedeny v té tabulce? Do toho se mi nechce, moje vypadaj po 5-ti letech jak nový.
30 říj 2011, 23:27
oldik píše:Řemen 35 tis. km? Já myslel, že je po 10 000km kaput. To je to taková super kvalita? nebo si můžu myslet, že bych měl takový nájezd taky u mé X9.
MP má pravdu,já měnil řemen ve 42500,ale byl už docela popraskaný.A co se týká destiček,kupoval jsem preventivně u Pavla v AB,ale asi zbytečně.Ty NISSINy jsou opravdu držáci.
31 říj 2011, 08:57
Stana píše:MP: Ještě jeden dotaz....měnil jsi někdy hadice, co jsou uvedeny v té tabulce? Do toho se mi nechce, moje vypadaj po 5-ti letech jak nový.
Hadice jsem nikdy neměnil . Burákovi je deset let a kdybych měl měnit vše podle tabulek , tak už ho mám podruhý novýho
A z těch vyměněnejch věcí poskládám dalšího
Ani po těch deseti letech hadicím nic není .
31 říj 2011, 09:30
oldik píše:Řemen 35 tis. km? Já myslel, že je po 10 000km kaput. To je to taková super kvalita? nebo si můžu myslet, že bych měl takový nájezd taky u mé X9.
I Suzuki uvádí výměnu řemenu až po 24 tis.. Předpokládám, že tento nájezd vydrží řemen, když se ke skútru budu chovat jak p*ase (Ital), takže při slušném zacházení by měl vydržet víc.
Podle poznatků MP mi ta tabulka v manuálu připadá jako něco ve stylu "hlavně dej pravidelně vydělat servisu".
Jak to tak sleduju, tak si víceméně všechno poladím v garáži sám...snad jen kromě seřízení vůlí ventilů. Ta by se měla dělat ve 24 tis. km. Řešil jsi to MP pravidelně po 24 tis.?
Mám teď 21 tis., takže by mi to vyšlo při mém nájezdu tak na polovinu příští sezony.
Mimochodem, můžou ty vůle ovlivňovat "žraní"oleje? Donedávna jsem nedolíval vůbec, ale poslední 2 tis. km si to vezme cca 0,2l/1000km.
31 říj 2011, 11:21
Ventily jsem si nechal zkontrolovat právě hned zezačátku , mělo to najeto něco málo přes dvacet , a byli OK , nebylo potřeba vůle upravovat . Stejně tak při cca + - čtyřiceti . Od té doby jsem to nekontroloval .
A s tím žraním oleje jsme na tom stejně . Vůle na to nebudou mít vliv , spíš stav gufer co jsou na ventilech , případně kroužky . U sebe bych to hádal na ty gufera , ale řešit to nebudu , radši budu kontrolovat olej a pravidelně udržovat správnou hladinu .
31 říj 2011, 11:38
Tak to nechám zkontrolovat taky. Mimochodem kolik tě ta kontrola stála, ať vím co mám +/- očekávat.
Pokud se ta spotřeba nebude zvedat tak to taky řešit nebudu. Ona by ta oprava byla beztak dražší, než dolívání oleje dalších 20 tis. km.
31 říj 2011, 11:44
Cena byla symbolická , dělal mi to jeden známej . V servisu jsem nikdy nebyl , nevěřím jim . Není nad to si dělat na stroji vše sám . Sám sebe zkrátka neodrbeš
a nic si nebudeš šidit .
31 říj 2011, 20:44
Tak jsem byl odpoledne ve Scootlandu pro olejovej filtr a bylo mi řečeno, že kontrola se seřízením ventilů vyjde u B400 na cca 700 Kč. To není tak strašný
Kdybych chtěl řešit ten úbytek oleje bylo by to podstatně víc...prý by musel ven motor a jenom tato práce by byla +/- za 4.000. Prý to nemá smysl řešit, pokud to nebere 1l na 1000 km a víc...
01 lis 2011, 08:57
Pokud bych se rozhodl řešit někdy vysokou spotřebu oleje , tedy výměnu gufer , překroužkování .... tak bych si motor rozhodně vyhodil sám , dovezl ho nějakýmu šikovnýmu motomechanikovi , a potom si ho zase sám hodil do rámu a poskládal zbytek scootu . Jednak ušetříš za práci , a hlavně víš že to máš pořádně .
Ale nějaký tři deci na tisícovku km bych neřešil .
06 lis 2011, 14:35
Tohle bych potřeboval řešit na svém buráku,oleje to žere přes litr na 1000km,chtěl bych nechat udělat celý motor,gufera,ložiska,kroužky,výbrus a tak máte s tím někdo zkušenost?
Je to r.v. 2000 ten první