No, ten držák vypadá fakt pěkně, ale i tak je to drahý jak prase. Cena je v librách a když udělám přepočet na euro, tak jsem na 150 E + poštovné
. Nechápu co na tom je tak drahý. Ale musím se přiznat, že těmi tvými fotkami se kochám, protože jak ty držáky, tak i ty kufry vypadají super
.
Pár stránek zpět jsem psal o svých problémech s renovací obložení spojky na mé B400 K8. Po reklamaci vypadá spojka v pohodě, už nekvílí a i vibrace jsou mnohem menší. Jen, jak jsem již psal, musí si to obložení asi sednout, protože rozjezdové otáčky jsou podstatně nižší a rozjezdy jsou línější. No a proč to znovu píšu ?
Dnes jsem celý problém úplně odstranil. Před pár dny jsem od Fokyho koupil válečky do variátoru zn. Dr.Pulley. Vzal jsem je zejména z toho důvodu, že mají zvýšit maximální rychlost. Nepotřebuju jezdit na doraz, ale když jsem jel v koloně ostatních motorek po dálnici a bylo potřeba svižněji předjíždět, několikrát jsem měl na tachometru 150 km/h. V této rychlosti byla ručička otáčkoměru vždy až na kraji červeného pole, tedy 8.500 otáček. Při nějakých 140 km/h to běžně točilo 8.000 otáček, což mi připadalo hodně a nechtěl jsem ten motor tak huntovat. Válečky Dr.Pulley mají údajně zvýšit akceleraci a maximální rychlost. Prostě to nepustí do červeného pole. Když jsem tyto válečky od Fokyho kupoval, už jsem měl zazimováno a tak jsem si říkal, že je během zimy vyměním a na jaře vyzkouším. Dnes mi to ale nedalo. Venku byla sice zima, ale sucho a na silnicích žádný sr...... Tak jsem se pustil do výměny válečků a po obědě to jel vyzkoušet. No co bych vám povídal. Jsem z toho vydřenej jako malej kluk
.
1. Podstatně se zlepšila akcelerace při rozjezdu. Nevím jak to popsat, ale úplně zmizela taková ta mrtvá díra. Rozjezd je tedy plynulejší a hlavně takovej agresivnější. Je to zvláštní, ale úplně to odstranilo ten problém s tím líným rozjezdem po výměně obložení spojky.
2. I po výměně obložení byly při rozjezdu citelné menší vibrace. Teď jsou absolutně pryč. Ať se rozjíždím s plným plynem nebo jen tak velmi pomalu, rozjezd je plynulý a úplně bez vibrací. A kyž říkám úplně, myslím tím úplně
.
3. Průběh otáček v různých rychlostech je úplně o něčem jiném. Pořád to má snahu držet otáčky v optimálním poli, kde to má největší krouťák. Ať jedu 100 nebo 120, pořád se dají držet otáčky těsně pod 6.000. Stačí ale vzít za plyn a okamžitě vyskočí k 7.000.
3. Co dokáží udělat tyto válečky s maximálkou, z toho jsem vykulenej úplně nejvíc
. Vím, že maximálka není to nejdůležitější, i když pro mě to docela podstatné je. Nepotřebuju jezdit na doraz, ale při jízdě po dálnici nějakých 140, kdy jsem měl otáčky na 8.000, to mi připadá trápení motoru. Po výměně válečků nastal zásadní zvrat. Ať děláte co děláte, do červeného pole otáčky nedostanete. Vyjel jsem proto na dálnici a vyzkoušel otáčky při vyšších rychlostech. Nyní ve 140 km/h mám max. 7.200 otáček, což je pořád o 800 otáček méně než před výměnou. No a teď si řeknete, že jsem magor. Po dálnici jsem to rozjel na 165 km/h a otáčky jsem měl nějakých 7.900, takže pořád 600 otáček před červeným polem. Jak už jsem psal, ta rychlost není to nejdůležitější, ale teď si můžu po dálnici uprašovat v pohodě 130 - 140 a budu vědět, že motor zbytečně nehuntuju.
Když to vše shrnu, jsem děsně nadšenej a pokud o výměně válečků někdo z vás uvažoval, mohu je každému jen doporučit. Dnes jsem na nich najel jen asi 30 km, takže nemůžu posoudit, jak se to bude chovat po pár tisících km a kolik toho vydrží, ale co jsem si dočetl na netu, tak Dr.Pulley patří kvalitou mezi špičku. Každopádně děkuji Fokymu za skvělý kauf. Díky !!!!!!