Takže jak jsem slíbil, tak také plním:
Montáž vyhřívaných rukojetí SuzukiDneska jsem úspěšně namontoval orignály vyhřívané gripy. Musím uznat, že to jde ve skutečnosti líp, než jak to zní.
Obsah balení (P/N: 57100-05851, foto č.1):1) Pravý a levý grip
2) Ovladač teploty
3) Potřebná kabeláž
4) Manuál v JP a EN
5) Lepidlo na gripy (P/N: 39442-09D00)
6) Sada šroubkú + 1x stahovací páska
7) Držák ovladače teploty (P/N: 37271-14F00)
Potřebné nářadí1) Větší plochý a křížový šroubovák
2) Dalši stahovací pásky
3) Štípačky
4) Benzín na sundání lepidla po starém gripu
Montáž:Jako první jsem sundaval pravou rukojeť. Nejdřív se musí sundat závaží řidítek, pak povolit zespodu 2 šroubky pro rozpůlení ovladače se chcípákem, kde je plynovej grip zandanej (Foto č. 2). Docela dlouho jsem se trápil s vyvlíkáváním lanek, ale nakonec se osvědčil způsob, kdy se musí povolit regulace plynu úplně na maximu. Po povolení otočím s plynem proti směru přidávání a vyvlíknu nejdřív ovládací lanko, pak vracecí lanko. Grip sundáme a řidítka očistíme od bordelu, kterej se tam za ta léta dostal (Foto č.3). Po té nasadíme grip novej. Může se Vám zdát, že má vyhřívaný grip na řidítkách oproti standardnímu gripu větší vůli. Nesnažte se jí ale vymezit ničím, a už vůbec ne elektrikářskou hladkou páskou. Nefunguje to, fakt, věřte mi
. Vůle se totiž částečně vymezí opětovnym zamontováním do ovladače se chcípákem a ve finále je vůle úplně stejně nepatrná, jako u původního gripu. Nasadíme zpátky závaží řidítek a napravo je hotovo. (foto č. 4). Jdeme na levý grip. Ten je trošku složitější, protože je levej grip přilepen k řidítkům. Tady je nutno mezi řidítka a grip vrazit plochý šroubovák a postupným zastkáváním přetrhat všude lepidlo, grip jde pak v pohodě sundat a není potřeba ani žádný WD-40 apod. (foto č. 5). Po sundání gripu se napijeme kávy, kterou jsme si před začátkem montáže uvařili a očistíme řidítka třeba tech. benzínem od zbylého lepidla (foto č. 6). Protože se i vyhřívaný levý grip musí lepit k řidítkům, použijeme přiložené lepidlo (V manuálu je to popsáno jako "Grip cement"
). Nanášíme v ROZUMNÉM množství na VNITŘNÍ stranu gripu, aby se nám lepidlo při nasouvání na řidítka krásně rozneslo po celé délce gripu. Obě rukojeti jsou na svém místě a příchází ta zdlouhavá část - a to elektrika. V manuálu je absolutně nesmyslně popsáno, že je nutno sundat celou přední masku, komplet plexi i velký plast za budíkama. Úplně v pohodě ale stačí sundat jenom přední masku se světlama. Za pravým světlem blízko diagnostického konektoru je náš slavný přepřipravený dvoupin (foto č. 7). Sem si musíme protáhnout všechny kabely od obouch gripů, i od ovladače. Až se nám všechno bude zdát OK, tak dáme vše dohromady a kabely uvnitř palubky dobře zajistíme stahovacími páskami, aby se nám něco za pár kiláků neuklepalo. Až si budeme jisti zapojením, tak přejdeme na "generální zkoušku" abychom nemuseli kvuli špatně zapojenému konektoru rozebírat zase komplet předek. Po odskoušení opět nasadíme komplet předek (bacha na zapojení konektorů k jednotlivým žárovkám). Vrátíme všechny sundané plasty od řidítek na místo a pod hlavní matku levého zrcátka umístíme ovladač teploty s předem přišroubovaným držákem. TRADÁ hotovson (foto č. 8 a 9).
Závěr:Protože jsem gripy montoval poprvé v životě, trvalo mi to něco málo přes 2 hoďky, po druhý by to bylo už asi výrazně rychlejší. Nutno podotknout, že jsem měl už buráka rozebranýho na rám, takže sundat komplet předek pro mě byla otázka 5ti minut. Vyhřívané gripy mají o trošku větší průměr a výrazně lépe se budou majitelům s většíma rukama držet. Ovladač teploty má 1 pevnou a 4 plynulé pozice. Pevná pozice on/off a pak lze měnit libovolně teplotu. Nejedná se o klasický přepínač pozice 1,2,3,4, takže si lze navolit i třeba 2,5tý stupěň ohřevu. Gripy topí velmi zdatně - v rukavicích bude asi stačit nastavit 2, maximálně 3 stupeň. Dokonce je v manuálu důrazný zákaz ohřevu na 4tý stupěň při jízdě bez rukavic
Ještě bych rád potknul, že mi je Suzuki ČR chtěla prodat za 9716,- a v PartsDepot.cz mi je prodali za 4401,- což si myslím není zas taková pálka, vzhledem k tomu, že padnou 100% včetně přípravy v origo elektroinstalaci.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.