Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

23 úno 2020, 21:42

Ahojte. Som tu nový, sťahujem sa z inej kategórie. Chcem presedlať z Hondy Forza NSS300 na Burgman 650. Forza je super a som s ňou absolútne spokojný, ale chcel by som už niečo silnejšie. Študoval som asi všetky skútre okolo 600 ccm a som viacmenej rozhodnuty pre Burgmana. Zatiaľ som bol vyskúšať dva, r.v. 2013 a jeden z nich by som asi aj zobral. Ale jedna vec sa mi tam nezdá. Pri rozbiehaní cítim v určitom momente vibrácie v stredovom tuneli. Majiteľ mi tvrdil že to je normálne, vraj to robia všetky Burgmany. Keď pridám plyn, najskôr sa rozbieha z miesta plynulo a hladko, ale potom príde tá vibrácia, že cítim medzi členkami tak na dve - tri sekundy vibrovanie toho tunela a potom to prestane a už ide normálne, zase pekne hladko. Vy už znalci týchto skútrov s bohatými skúsenosťami z ich používania, mohli by ste mi prosím vás k tomu niečo povedať? Fakt je to normálne? Alebo ak to nie je normálne, na aký problém by to mohlo poukazovať?
Druhá vec čo ma tam trochu irituje oproti tej Forze, je to predné plexi. Je dosť veľké, ale neviem prečo má taký prudký sklon. Pravdepodobne kvoli aerodynamike. Ale fúka tam podstatne viac ako na forze kde mám GIVI asi takej veľkosti ako je to orignálne na Burgmane, ale má o dosť menší sklon. Mňa to burgmanovské ešte ako tak schová, obzvlášť keď ho vysuniem na max. Ale ide mi aj o splujazdca - manželku tú mi odtiaľ asi odfúkne :)
Máte niekto nejaký prídavný deflektor na tom originálnom plexi alebo tiež bude treba iné? Myslím že správne naklonený deflektor by mohol pomôcť.
A posledná vec čo ma štve asi najviac, že je k tomu len jeden kľúč. Majiteľ vraví že ho stratil. To mi asi každý povie že taký skúter nemám kupovať. Ano je to podozrivé, ale predsa sa môže stať že niekto stratí kľúč. Ale keby som ho zobral, pre dobrý pocit by som tam asi najradšej vymenil zámok. Ale neviem čo by to obnášalo. Nemáte s tým niekto skúsenosti? Či sa dá napr. vymeniť nejako len tá vložka zámku, alebo by musela ísť nová celá tá spínacia skrinka? Predpokladám že to by bola drahá záležitosť.
Ďakujem za každú radu.

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

24 úno 2020, 13:12

Vibrace mezi 2500-3000ot/min co popisuješ jsou u modelů po faceliftu 2013+ normální, takže si s tím nemusíš lámat hlavu, jediné, co může vibrace zmírnit, je překontrolovat synchronizaci škrtících klapek a potom už jen přeprogramování ŘJ, pokud už Suzuki tuto věc přes servisy nějak řeší, mohl by ses v některém dotázat.
Záleží na výšce postavy. Mám 185cm a deflektor na origo plexi mi nestačil i když bylo v horní poloze. Teď mám turistické Givi, trochu zkrácené tak, abych se i se stejným deflektorem X-creen díval mírně nad, když je v dolní poloze a je to pro mě ideál. Samotné turistické v originální výšce bylo sice tišší, ale zase vytvářelo při vyšších rychlostech zpětné tlaky zezadu na přilbu. Spolujezdec je na zadním bidýlku ještě víc vystrčený, také záleží na jeho výšce postavy, pomůže jen turistické s deflektorem v horní poloze, ale je to hodně individuální, každý se při jízdě dovede jinak hrbit a rovnat.
Nový náhradní klíč si můžeš nechat v Suzuki udělat i s nakódováním do ŘJ, bez toho bych moc klidný nebyl, protože zavřít si ho pod sedlo nebo do kufru s bundou už se asi povedlo každému, ale aby to šlo, tak ten co je teď ke skútru musí být se štítkem s kódem. Výměna všech tří zámků (spínačka, schránka, víčko nádrže) + klíčky je nesmysl s cenou kolem 10tis.
Pokud chceš trochu jistotu, tak ber jen skútry s českým (slovenským) původem a jasnou servisní historií.
Přeji úspěšný lov

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

24 úno 2020, 18:52

Ďakujem za odpoveď, to si ma ukľudnil s tými vibráciami.
To sklo budem teda riešiť až potom keď bude Burgman doma, zatiaľ len dobre vedieť, pre informáciu.
Čo sa toho kľúča týka, ja som skôr narážal na to, že stávajú sa také veci pri autách, že niekto kúpi auto iba z jedným kľúčom, lebo druhý sa akože stratil a zrazu po dvoch-troch mesiacoch je auto fuč. Ale neviem či by to niekomu stálo za to robiť takéto čachre so skútrom.
Píšeš že treba aby ten druhý kľúč bol aj so štítkom s kódom, ale žiaľ ten štítok tiež nie je. Ale je k tomu ten originálny certifikát od výrobcu a niekde som počul že aj odtiaľ sa dá vyčítať ten kód. Opýtam sa na to v Suzuki čo mi na to povedia. Ale aj na tej stránke autokluce.sk čo som tu na fóre niekde vyčítal, píšu že to vedia urobiť podľa riadiacej jednotky. Tak hádam sa to bude dať.
Inak ešte som sa chcel opýtať, nevieš náhodou či sa tá originál zadná opierka bude dať vyhodiť a dať tam namiesto nej nosič na kufor? Tá opierka je síce pekná, ale potrebujem skôr kufor. A opierku si potom môžem dať aj naň.
To súhlasím že ideálne je kúpiť skúter s českým alebo slovenským pôvodom a jasnou servisnou históriu. To žiaľ nie je prípad toho čo mám vyhliadnutý. Preto nejdem doňho za každú cenu, ale zatiaľ to vyzerá že by mal byť v poriadku. A majiteľ nemá problém ani s tým, aby som si ho najskôr išiel dať skontrolovať do servisu, či je tam naozaj všetko Ok. Takže pôjdem s tým do autorizovaného servisu, nech ho riadne prezrú, a ak potvrdia že všetko je v poriadku a stav je adekvátny deklarovaným najazdeným kilometrom, tak ho zoberiem.

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

24 úno 2020, 19:53

Kufr samozřejmě bez problému a o pořádném úložném prostoru přece skútr je, třeba zde i s montážním návodem :

https://www.moto-kufry.cz/home/7045-mon ... -3104.html

Ta kontrola v autorizáku je rozumná, ročník 2013 z IT by mohl mít najeto minimálně 70 tis. km, ale většina těchto dovozů má kolem 30 nezávislé na stáří, kdysi jsem si dělal takový malý průzkum a nákup z IT mě hned přešel, ale samozřejmě jsou i výjimky, které potvrzují pravidlo, tak ať na takovou narazíš

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

24 úno 2020, 23:03

Zbežne som si to pozrel, na prvý pohľad sa to zdá jednoduché. Odmontujem tú opierku, namontujem tú platňu a môžem dať kufor. Super!
Ten skúter našťastie nie je dovoz z IT ale z DE, hádam to tam nebude s tými kilometrami také zlé. :)

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

25 úno 2020, 06:43

Ještě se musí do toho horního plastu vyvrtat 3 díry, ale to už je detail.

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

25 úno 2020, 22:48

Ano, to už je najmenej vyvŕtať dierky. :)
Niekde v tých redakčných testoch som čítal že tieto Burgmany zle znášajú nerovnosti na ceste. Som si na to spomenul keď som išiel dnes z práce po Bratislavských cestách, ktoré na niektorých miestach pripomínajú skôr tankodrom než cestu. To hádam ani v Bangládeži nie sú cesty v takom stave ako niektoré v Bratislave. Musím si to niekedy v nedeľu pri malej premávke pofotiť a vám to tu ukážem. Pre motorkárov zabijak. S tou Forzou som si už zvykol cez to nejak preskákať a prekľučkovať, ale neviem ako to zvládne ten Burgman. Hovorím si že keď to prejdem na Forze, prejdem to hádam aj na Burgmanovi. Alebo sa mýlim? Fakt je to s tými jazdnými vlastnosťami po nerovnom povrchu také zlé?

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

25 úno 2020, 22:52

Jestli potřebuješ něco do terénu, tak B650 rozhodně nekupuj, ten je na fajnové cestičky

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

26 úno 2020, 00:31

A ja že prečo v Bratislava nevidím skoro žiadne Burgmany. :)
Ale zase sa mi nechce kupovať enduro kvoli tomu že niektoré úseky po ktorých najčastejšie chodím sú samý hrb, diery a vyjazdené koľaje. A navyše, manželka mi na enduro nesadne. Tak neviem čo mám teda čakať, že keď nechtiac trafím nejakú dieru, odletí mi koleso alebo čo?

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

26 úno 2020, 07:30

Koleso ti neodleti. Bude sa to vlnit jak had. Taky zvlastny pocit. Casom si zvyknes a nebude ta to strasit.

Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

26 úno 2020, 07:54

Janoc píše:.... Tak neviem čo mám teda čakať, že keď nechtiac trafím nejakú dieru, odletí mi koleso alebo čo?


To určitě ne, zvláště ve městě kde se jezdí pomalu, je to srovnatelné s ostatními skútry, ale musíš počítat, že s váhou 280kg ty úhybné manévry nebudou tak svižné jako na lehkém skútru. Každodenní trasu se všemi dírami, určitě velmi dobře znáš, takže víš, kde si dát bacha a zpomalit. Zdvihy pérování 105/100mm, světlá výška 130 a malá kola, to jsou parametry, které mluví samy za sebe. Ale to je u skútrů kromě X-ADV naprosto normální a co jsi projel na Forze, to půjde i na B650, ale jak říkám, skútry se nejlíp cítí na kvalitních cestách i když s nimi samozřejmě opatrně projedeš i lehký terén.

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

26 úno 2020, 20:00

Ahoj všem. Požádám o Váš odborný názor :D jsem v této technické stránce životem nepolíben.

Šla mi ztuha mačkat levá brzda, ale brzdilo to. Dal jsem Buráka na servis brzdových destiček na sezonu a mechanikem mi bylo sděleno, že celé ABS je "rozsypáno", že se jedná o celý 1 díl, který lze nahradit pouze originálem za cenu 60 000 Kč. Rád bych se zeptat jestli někdo ABS měnil, případně jestli se dá sehnat za rozumnější cenu z bazaru ? A opravdu se jedná o jeden kompletní díl? Zkoušel jsem googlit a co jsem pochopil jedná se o více složených komponentů. Děkuji za rady a názory.

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

26 úno 2020, 21:20

Otázka je jak rozsypáno, nějak se mi nezdá, že by se ABS mechanicky rozpadlo, to by snad z něj musela vytéct brzdovka. Pokud jsou brzdové válečky čisté a rozhýbané a brzdová hadice průchozí, tak může být ABS jen ucpané, vevnitř jsou ventilky se sítky, která bývají zanesená tak, že jsou neprůchozí, když se brzdovka dlouho nemění. Pokud je to jen tento problém, lze ABS rozebrat a sítka vyčistit nebo při mírném ucpání může pomoci silně stlačit a zafixovat brzdovou páčku, třeba přes noc nebo i déle, někdy to pomůže k zprůchodnění.

ZDROJ: BurgmanUSA


Valvola ABS.jpg


"A" před vyčištěním, "B" je po vyčištění. Krystalizovaná tekutina (nebo cokoli jiného) byla nalepena na „filtry“ 1 a 2 a ucpala otvor 3. Výsledkem je, že i když je ventil „přirozeně otevřený“, brzdová kapalina nemůže jít z nádržky do třmenu.

Možná je to ono, pokud je ABS jednotka opravdu rozsypaná, tak jedině sehnat starší, 60tis bych za ni nedal.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

26 úno 2020, 22:58

Ahoj,
dostal se mi na servis Burgman r.v. 2009. Jede v režimu D do omezovače. Když dám ruční řazení, tak se mi rozbliká jednička a nejde přeřadit. Najeto má cca 26000km. Nevíte po čem jít? Aretační šroub jsem vyměnil. Dík všem :D

Obrázek

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

26 úno 2020, 23:08

Doufám, že ne na hlavním stojanu.
Odeslat odpověď