Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

26 bře 2019, 21:37

mirsil píše:Většinou bývá ohnutý zadní senzorový kroužek ABS, protože není chráněný (zapuštěný) jako na předním kole, jakékoli stranové házením potom může způsobit nefunkčnost ABS a trvalé rozsvícení kontrolky. Většinou se to stane neopatrnou manipulací při výměně gumy, pokud senzorový kroužek není před tím demontován. Zkus na volnoběh na roztočeném zadním kole zjistit okem jestli kroužek neháže (nejlépe samozřejmě setinovým úchylkoměrem pokud máš možnost) a případně kroužek vyrovnat - je hodně měkký a také očistit senzory a oba kroužky pokud jsou viditelně zanesené. To je nejjednodušší co můžeš udělat. Samozřejmě že ABS funguje - kontrolka zhasne - až asi od rychlosti 10km/h - to je naprosto normální. Žádnou závadu ti to na PC hlásit nebude kromě rozsvícené kontrolky a po vyrovnání kroužku pokud bude vše v pořádku kontrolka po rozjetí také zhasne.
Někdy to stranové házení senzorových kroužků můžou dělat i opotřebená ložiska v kolech s vůlemi.
Také se může stát, že kontrolka ABS ti při rozjetí nezhasne, když necháš po nastartování protáčet zadní kolo volně na centrálním stojanu. Pokud nastartuješ bez stojanu s oběma koly na zemi, může ABS fungovat normálně.
Samotná čidla by měla sloužit věčně, jsou to jen indukční cívky, pokud tedy nejsou uhnilé dráty k nim.


Srovnal jsem zadní kroužek. Už má výchylku jen cca 0,5mm a stéle nic. Myslíš že i takto malá nerovnost může vadit? Děkuji

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

26 bře 2019, 21:45

Ano, může.

-- 26. 3. 2019 21:43 --

Pokud budeš mít srovnáno a po rozjezdu nad 10km/h (samozřejmě ne na centrálním stojanu) kontrolka ABS nezhasne, tak v dalším kroku:
2) bych proměřil čidla ABS, musíš najít jejich konektory, rozpojit a změřit odpor. Nevím to přesně, ale měly by mít kolem 1000 ohmů, ne nekonečný odpor, ne nulový odpor, možná bude stačit srovnat jejich hodnoty mezi sebou - přední/ zadní. Pochybuji, že čidla budou špatná. Můžou být i zkorodované konektory, nebo někde přerušené vedení k modulům ABS.

3) pokud jsou čidla a vedení v pořádku, zkus zkontrolovat pojistku ABS, případně vyměnit a když se znovu vypálí, vypadá to na zkrat v elektronické části
modulu ABS.
Kde co je a co může být příčinou ti napoví (když si zapneš české titulky) tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=yKqPcaJJqhw
Přečti si i komentář o možné příčině v mechanické části modulu ABS pod videem.

Držím palce :wink:

[Vymazáno]

28 bře 2019, 10:49

Tento příspěvek již byl smazán kým novace v 28 bře 2019, 11:14.

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

28 bře 2019, 12:16

Ano mám turistické plexi od Givi, protože je trochu vyšší a ve spodní části širší, takže chrání i ruce a na takovém parníku jako je B650 to vizuálně docela sedí. Brzdové páčky nenaráží, možná jedině pokud bys měl řidítka nakloněná víc dopředu. Já to mám už teď trochu složitější, protože mám před páčkami ještě chrániče Acerbis dual road - ty už se plexi pružně v rejdech trochu dotýkaly, což ale vůbec nevadilo a pak jsem také řidítka posouval blíž k sobě o 33mm vyosovací sadou, ale to bylo kvůli pohodlí a lepší ergonomii spolu s opěrkou řidiče. No a teď aktuálně jsem Givi trochu zkrátil a doplnil deflektorem MRA X-creen. Chtěl bych vyzkoušet, zda se to nebude chovat aerodynamicky lépe v dešti.

Ano, tam kde je, by pojistku ABS asi nikdo nehledal a takových pojistek je ještě víc.
Hlavně aby to byla konečná, protože k tomu vypálení má většinou vážnější důvod (viz video).

[Vymazáno]

28 bře 2019, 12:53

Tento příspěvek již byl smazán kým novace v 28 bře 2019, 12:54.
Důvod: špatně napsáno

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

28 bře 2019, 12:57

mirsil píše:Ano mám turistické plexi od Givi, protože je trochu vyšší a ve spodní části širší, takže chrání i ruce a na takovém parníku jako je B650 to vizuálně docela sedí. Brzdové páčky nenaráží, možná jedině pokud bys měl řidítka nakloněná víc dopředu. Já to mám už teď trochu složitější, protože mám před páčkami ještě chrániče Acerbis dual road - ty už se plexi pružně v rejdech trochu dotýkaly, což ale vůbec nevadilo a pak jsem také řidítka posouval blíž k sobě o 33mm vyosovací sadou, ale to bylo kvůli pohodlí a lepší ergonomii spolu s opěrkou řidiče. No a teď aktuálně jsem Givi trochu zkrátil a doplnil deflektorem MRA X-creen. Chtěl bych vyzkoušet, zda se to nebude chovat aerodynamicky lépe v dešti.

Ano, tam kde je, by pojistku ABS asi nikdo nehledal a takových pojistek je ještě víc.
Hlavně aby to byla konečná, protože k tomu vypálení má většinou vážnější důvod (viz video).


zkoušel jsem večer projet jen asi km a drželo, uvidíme. Ale bylo všechny hrozně zoxidované. Třeba to tomu tak pomohlo.
Je mám právě plexi od ERMAXU a je problém když mam plexi nahoře, a zatočim dopna, třeba při otáčení tak si o plexi máčknu pření brzdu je to tedy jen lehce. ale i tak to zabrzdí, není to moc šikovné. :-D

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

28 bře 2019, 15:03

Možná by stálo za to zkusit řidítka natočit trochu k sobě. Nějaká rezerva tam je, také jsem s tím šachoval.

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

28 bře 2019, 16:12

To už jsem zkoušel a moc to nepomohlo. Mohl bys mi prosím poslat foto z boku. Na které by bylo vidět naklonění a natvarování plexi? Děkuji

-- 28 bře 2019, 15:22 --

Já ho mám takto a to není uplně ideální.

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

28 bře 2019, 16:52

A poistka bola odpalena alebo prerusena?

Odoslané z STF-L09 pomocou Tapatalku

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

28 bře 2019, 18:19

Budu dnes doma až po osmé, tak potom.
Dušane dobrá otázka ;-)

-- 28. 3. 2019 22:59 --

Uši na plexi jsou vytočené trochu dopředu, je to vidět na pohledu shora, takže brzdové páčky se v dolní poloze plexi a maximálním rejdu určitě vejdou bez kolize s plexi, ještě než jsem vyosenou sadou držáků posunul řidítka o 33mm k sobě se mi tam vlezly i ty blastry s mírným pružným dotekem s plexi.
V horní poloze si nejsem jistý, protože plexi zvedám jen při rychlé jízdě a při otáčení v maximálním rejdu už ho mám vždy dole.

20190328_205908.jpg

20190328_205909.jpg

20190328_210358.jpg

20190328_210424.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

29 bře 2019, 09:02

Dusan14 píše:A poistka bola odpalena alebo prerusena?

Odoslané z STF-L09 pomocou Tapatalku


Nevidim úplně rozdíl mezi přepálenou a přerušenou, Tak nedokáži odpovědět :-)

-- 29 bře 2019, 08:04 --

Děkuji, už z fotek je vidět že u GIVI je prohyb tvarovaný jinak než Ermax, aby se pačky vešli ve všech polohách plexi. Asi u toho někdo přemýšlel :-D

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

29 bře 2019, 09:26

Na jednom stroji mam tiez givi plexi a je takmer dokonale. Napriek tomu, ze je vyssie nez predosle tak ma mensi odpor vzduchu a vsetko pasovalo jak treba. Jedine hrubka mohla byt vacsia.

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

29 bře 2019, 14:02

Já neříkal že napasuje. To bylo vše v pohodě, i prška bez problému. Jen je blbý ten prolis pro řidítka, že je pouze na spodní polohu. Když to porovnám s tím od GIVI

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

29 bře 2019, 16:05

novace píše:
Dusan14 píše:A poistka bola odpalena alebo prerusena?

Odoslané z STF-L09 pomocou Tapatalku


Nevidim úplně rozdíl mezi přepálenou a přerušenou, Tak nedokáži odpovědět :-)


Přepálenou pojistku poznáš okem, protože v místě přepálení je viditelná mezera, přerušená pojistka se tváří jak za mlada, dokud na ni nejdeš s měřákem :D

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

01 dub 2019, 13:35

Nikde jsem v ofic.kalendáři nenarazil na Křtiny. Víte někdo něco ?
Odeslat odpověď