Díky moc za odpověď.
Asi jsem žil v zajetí staré Yamahy X-max, kde jsem byl schopný sejmout plastový kryt a hliníkový dekl do 5 minut, změřit šíři řemene a rozborku sborku ukončit do 1/4 hodiny. A když by byl hodně jetej, tak by začal občas prokluzovat a to by se taky dalo poznat. To že je cena řemenu na Partdepots 13600Kč (na model Burgman650 r.v. 2009) jsem tušil již před koupí a jsem s tím smířený a právě díky ceně bych ho nerad preventivně měnil. Na druhou stranu nevěřím nájezdu na tachometru (viz. můj dotaz) a bojím se udělat si víkendový výlet třeba do Rakous a tam někde řešit odtah
Proto jsem (asi naivně) doufal, že existují nějaké příznaky (prokluz, hluk, cukání, cvakání...), ze kterých by se dalo usuzovat, zda řemenu zbývá posledních 100 metrů, nebo se od něj dá čekat nájezd ještě 20 tis. Jestli se k němu nedá ale vůbec dostat, tak to jsem v pytli tak jako tak
Jinak po koupi samozřejmě vyměním všechny filtry a oleje, to je jasné, jen ten řemen mi nedá spát.