Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
07 čer 2018, 06:13
Odkapávať z hadičky môže:
- prepad benzínu
- alykol
- kodenzát z airboxu
Oňuchat,olízat a definovat!
2 otázka je zároveň aj odpoveďou, správne NEMÁ !
07 čer 2018, 07:26
Něco málo ostřílení do výfuku. Převzato z Motorkáři.cz
BOHATOST SMĚSI
- u karburátorové verze
dojde k uzavření škrtící klapky karburátoru a tím dojde k výraznému ochuzení směsi. Benzin se do směsi dostává pouze z volnoběžného systému a přes "bypasy" kolem klapky pokud je daný karburátor má. Pod klapkou je vysoký podtlak. Směs je tak chudá, že je pod hranicí zapálení.
Do výfuku odchází tedy po několik cyklů nespálená směs. Následující zážeh nahromaděné nespálené směsi ve výfuku je právě střeílení do výfuku. A teď proč to vlastně zapálí až ve výfuku. Jsou dvě možnosti.
- motor byl před decelerací pod výkonem a tak produkoval výfukové plyny o vysoké teplotě. Tím došlo k ohřevu některé zeslabené části uvnitř výfukového potrubí a ta způsobila zážeh nespálené směsi ve výfuku po deceleraci
- nebo - několik cyklů byla směs pod hranicí zážehu a pak to prostě jednou nahodile ve válci zapálilo a ve fázi výfuku to zapálio nahromaděnou nespálenou směs ve výfuku
- u vstřikování je to ve své podstatě velmi podobné. Rozdíl je pouze v tom, že dávkování paliva je dáno pouze a jenom mapou řízení ECU (řídící jednotky) současně se všemi dalšími prametry jako je předstih zážehu atd. Celý systém ( a výfukové potrubí je jeho nedílnou součástí) by měl být naladěn tak, aby při dceleraci k těmto negativním projevům nedocházelo.
Střílení do výfuku se omezí:
1. zajistíš výrazné ochuzení směsi při deceleraci , aby nedocházelo k náhodnému zážehu ve svodech nebo ve výfuku od některé výrazně ohřáté části.
2. Karburátorová verze má tzv vzdušník , kterým ochuzuješ nebo obohacuješ volnoběžbou směs která jde při volnoběžných otáčkách do karb.
Zpravidla každá mot. má nastavení vzdušníku jiné.
3.Pokud vyměníš výfuky za laděné anebo je povolenoa příruba , tak to může přisávat vzduch , potom se změní poměr a už to může střílet ..
Můžeš to poznat i na barvě svíček
- černé svíčky směs bohatá
- světlě šedé až do bíla směs chudá
- cihlová barva směs optimálně nastavená
07 čer 2018, 21:04
Ahojky, najde se tu duše co tomu rozumí? mám EXE 2005, poslední týden mi při jízdě z kopce probublává do výfuku nebo při brždění třeba před kruháčem takové slabé střílení do výfuku, Dále nemůžu se zbavit slabého přibržďováni přední brzdy, jakmile se ohřeje pořád ji slyším za jízdy jak destičky neodskočili.. při 100km/h už je to jak cirkulárka. Brzdič jsem rozebral, všechy plochy kde jezdí destičky vyčistil, čep mám vyleštěný válečky jsem párkrát zatlačil a vytlačil a vyčistil a pořád mi přibržďuje.. stalo se někomu? jak odstanit?
08 čer 2018, 10:47
Střílení do výfuku - zkus přes samodiagnostiku, jestli máš dobře nastavené čidlo polohy škrtících klapek. Čárka na palubovce musí být uprostřed,jinak musíš čídlo povolit a doseřídit. Pro jistotu bych ještě napřed rozpojil a prostříknul knektor.Jinak mě nic nenapadá.Samotnému vstřikování moc nerozumím.
Opravdu ti to dělá přední brzda ? Jsou po jízdě horké kotouče ? Častěji to dělá zadní třmen,potažmo,ruční brzda.
09 čer 2018, 14:08
Prosim,mate nekdo tel na :cibu: burgman 650 ,po vymene loziska CVt pri rozjezdu prokluzuje remen,pak to tahne jak dive,kde muze byt chyba,jak pripadne seridit dekuji
11 čer 2018, 08:02
Na samodiagnostice mám čárku nahoře. Ale vůbec netuším co s tím.
11 čer 2018, 08:58
To je špatně. Nedokáži seřízení popsat. Když si stáhneš servisní manuál,tak je to tam popsané i fotky.
Zkusím.Na pravé straně motoru v úrovni vstřikování,je černý,plastový snimač,který je přitažený šroubkem na imbus. Vede od něj kablík ke vstřkování.Tam bych to nejprve rozpojil a vystříkal něčím na kontakty.Potom provedl diagnostiku.Pokud to nepomohlo - nevypínej,povol šroubek a posouváním čidla zkus dostat čárku na střed.Čidlo se dá posunout zhruba do 10-15 milimetrů. Jestli to nejde,je špatné a nezbude ho než vyměnit. Já dával nové z kraje sezony.
11 čer 2018, 10:09
Dostanu se k tomu po sundání toho prostredniho plastu? Nebo se to musí odstrojit víc?
11 čer 2018, 10:33
Stačí kryt nad motorem,ale přístup k čidlu je nic moc. Chce to dlouhý imbus s kuličkou nebo bit do prodloužení.
11 čer 2018, 10:53
Ok odpoledne na to kouknu každopádně dík za radu.
11 čer 2018, 17:28
Také chci Rosimu poděkovat za radu, bylo to opravdu pojistkou ozn, tuším že Fuel, Nic méně po její výměně jsem nastartoval a po dva dny jezdil /práce a zpět /třetí den znova pojistka po výměně opět v klidu do práce. Potom jeden den přestávka a dnes pojistky x pořádku a baterie totálně umřítá, ???? Aaa kde teď hledat chybu?
11 čer 2018, 22:03
Zkus dobít baterii nabíječkou nebo nastartovat přes kabely a změřit za chodu motoru přímo na kontaktech baterie jestli dobíjí.
Měl bys tam mít kolem 14,3 až 14,7V. Pokud ti takhle odcházely pojistky, je možná spálený regulátor napětí.
13 čer 2018, 16:37
Nazdárek, takže, baterka po nabití ukazovala 12,9V po nastartovaní nejdříve 14,2-14,7 po zahřáti a poklesu otáček volnoběh 12,5 a po přidání otáček
na 3tis. ukazuje 14,5V, Vše funguje, problém vždy nastane když je v klidu do druhého dne, dvakrát spálená pojistka 10A Fuel a jednou totálně vybitá baterie!! ???
13 čer 2018, 17:39
Nemas tam nejakou usb zasuvku,alarm,nebo nejake jine pridavne zarizeni?Odpoj +od baterie a promer,jestli neni nejaky odber proudu v klidovem stavu.
13 čer 2018, 18:05
Tak potom je někde kraťas v souvislosti s tou potopou, jinak by se baterie v klidu nevybíjela a když stále pojistka fuel, tak konektory na vedení k palivovému čerpadlu, k relé palivového čerpadla, vstřikovačům, regulátoru tlaku paliva, někde kam se mohla dostat voda. Projít, zkontrolovat rozpojit, prostříkat kontaktolem. Nic takového se mi zatím nestalo a to jsem jel celé Maďarsko v dešti
.