od hstanislav » 07 čer 2018, 07:26
Něco málo ostřílení do výfuku. Převzato z Motorkáři.cz
BOHATOST SMĚSI
- u karburátorové verze
dojde k uzavření škrtící klapky karburátoru a tím dojde k výraznému ochuzení směsi. Benzin se do směsi dostává pouze z volnoběžného systému a přes "bypasy" kolem klapky pokud je daný karburátor má. Pod klapkou je vysoký podtlak. Směs je tak chudá, že je pod hranicí zapálení.
Do výfuku odchází tedy po několik cyklů nespálená směs. Následující zážeh nahromaděné nespálené směsi ve výfuku je právě střeílení do výfuku. A teď proč to vlastně zapálí až ve výfuku. Jsou dvě možnosti.
- motor byl před decelerací pod výkonem a tak produkoval výfukové plyny o vysoké teplotě. Tím došlo k ohřevu některé zeslabené části uvnitř výfukového potrubí a ta způsobila zážeh nespálené směsi ve výfuku po deceleraci
- nebo - několik cyklů byla směs pod hranicí zážehu a pak to prostě jednou nahodile ve válci zapálilo a ve fázi výfuku to zapálio nahromaděnou nespálenou směs ve výfuku
- u vstřikování je to ve své podstatě velmi podobné. Rozdíl je pouze v tom, že dávkování paliva je dáno pouze a jenom mapou řízení ECU (řídící jednotky) současně se všemi dalšími prametry jako je předstih zážehu atd. Celý systém ( a výfukové potrubí je jeho nedílnou součástí) by měl být naladěn tak, aby při dceleraci k těmto negativním projevům nedocházelo.
Střílení do výfuku se omezí:
1. zajistíš výrazné ochuzení směsi při deceleraci , aby nedocházelo k náhodnému zážehu ve svodech nebo ve výfuku od některé výrazně ohřáté části.
2. Karburátorová verze má tzv vzdušník , kterým ochuzuješ nebo obohacuješ volnoběžbou směs která jde při volnoběžných otáčkách do karb.
Zpravidla každá mot. má nastavení vzdušníku jiné.
3.Pokud vyměníš výfuky za laděné anebo je povolenoa příruba , tak to může přisávat vzduch , potom se změní poměr a už to může střílet ..
Můžeš to poznat i na barvě svíček
- černé svíčky směs bohatá
- světlě šedé až do bíla směs chudá
- cihlová barva směs optimálně nastavená
Bývalky: Scarabeo 500, Aprilia Mana 850, Honda ADV 350