Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

Příspěvekod denoo » 08 říj 2016, 13:01

Zdar burgmanisti, idem kupovat noveho maxika, mam vyhliadnute sice nieco ine ale jednym okom pokukavam aj po burgmanovi 650. Chcem iba nove. Cena noveho 9990 euro, neviem ci stoji za tie peniaze. Je tu niekto kto kupoval noveho burgaca? Isli by ste zmova do tej istej kupi noveho? Tieto novsie typy burgmanov asi od cca 2014 roku kde sa zmenil kabat burgnana a vyzera urcite lepsie, zmenilo sa este nieco okrem plastov a svetiel?? Boli vychytane dake neduhy starsich burgmanov alebo ide o uplne to stejne len vizas sa zmenila? Nechcem kupit nieco za tolko euro a za 20 tis km riesit opravy napr aut. prevodovky. Aka je jej zivotnost.. Dik
Suzuki BG 400 K9 chorvatsko 2011 na skutru 2400km
Uživatelský avatar
denoo

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 359
Registrován: 10 dub 2009, 10:49
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400 K9
Tuning / úpravy: ziadne

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

Příspěvekod mirsil » 08 říj 2016, 20:41

Ahoj, pokud máš zájem, nejlíp přelouskat celé tohle vlákno, nový model po faceliftu už se tu probíral, přečti si napřed příspěvky od 2.10.2012 19:41 (foky) abys byl v obraze :wink:
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

Příspěvekod denoo » 08 říj 2016, 21:33

No nechce sa mi to vsetko citat ale cosi som kukol. Zmena svetiel, budiky nove, o tom sa pise , ale to som aj ja vedel. Nove svetla sa mi pacia na novom burgmanovi 650 a aj budiky su pekne. Po estetickej stranke mne zmena staci a vyzera lepsie ako starsie burgmany 650. Najme zadne svetla na starom burgmanovi su otrasne ako z roku 90.. Ale vsetko ostatne vyzera ze ostalo. Motor si myslim ze je ok a netreba ho menit nutne, len obavam sa tej prevodovky , doteraz som si variator pekne sam doma daval do poriadku a robota na max 2 hod. V 650 ke teda neviem ale do toho by som sa nepustal. Keby vedela prevodovka aspon 100 tis km vydrzat bol by som hned kludnejsi ale mam obavy ze 30 -40 tis km a uz mozu prist problemy s radenim.
Suzuki BG 400 K9 chorvatsko 2011 na skutru 2400km
Uživatelský avatar
denoo

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 359
Registrován: 10 dub 2009, 10:49
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400 K9
Tuning / úpravy: ziadne

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

Příspěvekod mirsil » 09 říj 2016, 10:10

Variátor je bezúdržbový, je stavěný na celou životnost motoru, v servisním manuálu není stanoven žádný servisní interval, který by se variátoru týkal a v tom je právě výhoda B650, že na variátor nemusíš při údržbě vůbec sahat. Navíc je tento skútr na trhu už tak dlouho, že výrobce mohl inovací reagovat i na problémy, které se při provozu projeví na variátoru až v nájezdech 150-200tis km, takže u nových modelů jsou vychytané konstrukční nedostatky jejichž známým zvukovým projevem (pokud jsi pročítal poctivě vlákno, tak víš) je u starších modelů tzv. dieselefekt, o přenos kroutícího momentu se na primární hřídeli starají čtyři pera místo původních dvou, stopšroub který odcházel je z kvalitnějšího materiálu, je vylepšeno chlazení variátoru a spousta dalších věcí o kterých se normální smrtelník ani nedozví. Přesto i u starších modelů se na burgman.us mluví o nájezdech na variátoru bez servisního zásahu 160000km. Ale pokud by ses o B650 opravdu zajímal, tak bys tohle všechno věděl, informací je v dnešní IT době dost a překážkou není ani neznalost jazyků. Pověst kvalitnímu skútru (a to se týká všech značek) bohužel kazí dovozy ze zahraničí s variátorem před koncem životnosti, které nezávisle na roku výroby mají na tachometru zarputilý údaj kolem 30tis km a skutečnost je 150tis. U nového skútru tohle všechno nemusíš řešit, případné výrobní vady, které se můžou samozřejmě vyskytnout u jakékoli značky, pokryje záruka. Já jsem B650 kupoval zánovní s původem v čr, s 5tis km po 2.servisce a do nového modelu určitě půjdu - tedy jestli se za 10 let bude ještě B650 vyrábět :-). Rozhodně je nutné se na všech favoritech, které máš v hlavě projet a vzít v úvahu preferovaný styl jízdy a zpúsob použití. přeji šťastnou ruku při výběru ;-).
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

Příspěvekod denoo » 09 říj 2016, 12:41

Prave zaruka pri mojom prvom burgmanovi 400 s piskajucim variatorom a trhavym rozbehom bola prd platna a musel som platit uz pri prvych 3000km od novoty. Ale sak tuto vadu tu poznaju vsetci co mali 400 ku 2008 rok a viac. :/ pri 8000tis po viacerych cisteniach variatora som kupil mallosi a bohuzial ani to nepomohlo. Ale to je out od temy od burgmana 650 tam tieto problemy nebudu to viem ja len ta zivotnost. Ono potom ked presiahne tachometer 30 tis km najazdene tak uz sa to len tazko predava a vela ludi si pomysli ze ta prevodovka uz moc asi nevydrzi. Ja som za sezonu a pol dal na burgmanovi 20 000km. Takze tych 30 na novom tam bude co by dup :) .

-- 9. 10. 2016 11:54 --

Inak keby to bolo take lahke sa previest na tych ktore chcem. Napr burgman je len jeden bratislave fyzicky a na celom slovensku iba na objednavku. Taktiez napr downtown 350 mam pocit ze su 2 na slovensku. Nasi predajcovia tieto drahsie skutre nedrzia na sklade to je fakt. A este keby sa chces previest nemas sancu. U vas v cechach to je asi ine a mate moznost si aj skuter vyskusat. Co sa tyka burgmana 650 nemusim ho skusat viem ze bude pohodlny a vykonny. Nic mu nechyba. Akurat cena samozrejme je 10 000 co je cca raz tolko skoro ako napr downtown 350 alebo o 2000 euro viac ako piaggii x10 500 ktoru som chcel ako prvu. Burgman 650 je top z nich to je jasne ale stoji za tie prachy naviac :// Babo rad
Suzuki BG 400 K9 chorvatsko 2011 na skutru 2400km
Uživatelský avatar
denoo

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 359
Registrován: 10 dub 2009, 10:49
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400 K9
Tuning / úpravy: ziadne

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

Příspěvekod mk-tec » 09 říj 2016, 13:45

Niesom síce "baba", ale zkusím ti sdělit trochu mojeho názoru:

...to si musíš zhodnotit TY. Já měl Piaggio X9 500, poté Burgmana 400 a teď vidíš. Pokud se zeptáš těch, co ho mají, tak ti řeknou, že stojí, protože je to jiná liga, hlavně co se týká konstrukce a jízdních vlastností. Je to už v podstatě s trochou nadsázky motorka (stejně tak T-Max) s velkým kufrem a automatickou převodovkou, osazená pohodlným křeslem a větší ochranou proti klimatickým podmínkám, než-li motorka. Teorií je tu spousta a každá má své zastánce i odpůrce, nicméně, jak se svězeš, zjistíš, jestli je to tak či onak. Občas si chce kámoš (B400, co jsem měl já a máš i ty) moji vyzkoušet a když na ni přesednu a porovnám, tak se velice rád vracím ke svojemu stroji - a to jsem před tím bral B400 jako ideální kompromis všeho, neboť podvozek byl z těch "klasických" skútrú asi nejlépe uživatelsky naladěn, co se týká rozložení hmoty, komfortu a přenos do řidítek a reakce na změny. Taky jsem se trochu bál, když jsem to téma pročítal, ale pak jsem svezl a pochopil... Mirsil ti to napsal jasně a výstižně. ..a já v podstatě byl na tom podobně, jako Mirsil. Koupil jsem starší, koupený v ČR po prvním majiteli, serviska, najeto 5.200 km a byl o 120tis. levnější (to beru jako bonus), než nový - nevím sice, kdy těch ušetřených 120tis. projedu nebo vrazím do oprav, ale rozhodně byl šel do něj kdykoliv znovu. Je to jen otázka priorit a kompromisů...

Jestli máš možnost svézt se na straším, tak to zkus, lebo podvozkove je to stejné - není v tom podstatný rozdíl co se týče jízdních vlastností a chování stroje...
Uživatelský avatar
mk-tec

250+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 272
Registrován: 10 dub 2011, 07:41
Bydliště: Kroměříž
Skútr / moto: Bylo: SUZUKI Burák 650 Exe K12
Tuning / úpravy: Je to v plné náloži včetně všemožných dodělávek - takže není třeba

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

Příspěvekod mirsil » 09 říj 2016, 14:07

Že je propastný rozdíl mezi B400 a B650 jsem slyšel už od více majitelů, kteří měli oba stroje, proto jsem také šel rovnou do toho co mám, přestože se mi designově vždy více líbila čtyřstovka. Skútry menších kubatur, které jsi jmenoval jsou jednoválce a mají motor na kyvné vidlici, což je oproti B650 zásadní rozdíl ovlivňující jízdní vlastnosti, komfort jízdy a životnost motoru.
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

Příspěvekod denoo » 09 říj 2016, 15:42

Na 650 ke sa vozit nemusim viem ze to bude to co mi bude vyhovovat :) skor by som sa zviezol na napr piagii x10 500 alebo downtowne 350 a tam zistil napr ze je to moc male na mna alebo ten vykon by chcelo vyssi. Aj vyhrievane gripy a sedadlo na bg650 to je komfort. Mal som ich na bg400 a bolo super ked bolo zimsie tak ruky pekne ohrievalo v kombinacii s original chranicmi ruk pred vetrom. Pocul som ze napr x10 500 bohvie co nie je ci sa tyka vykonu. Ze je na urovni 350 ky x10. Takze vykonova medzera medzi x10 a bg650 bude asi dost citelna. Holt sak dvojvalec je dvojvalec. Inak ja uz bg 400 nemam uz som ju predal. Vzdy idem do garaze s cuvanim, neni uz trochu problem s 650 kou cuvat ked sedis na nom ? :)
Suzuki BG 400 K9 chorvatsko 2011 na skutru 2400km
Uživatelský avatar
denoo

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 359
Registrován: 10 dub 2009, 10:49
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400 K9
Tuning / úpravy: ziadne

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

Příspěvekod mirsil » 09 říj 2016, 16:37

Couvat na rovném povrchu ještě jde, ale i do mírného kopečku nebo přes nějakou vlnku už je trochu problém a při parkování předním kolem u obrubníku se s tímhle musí počítat. Zpátečka by občas byla velmi užitečná :wink: . Já zase mám na projetí při parkování hodně úzký prostor mezi zdí a autem a v tom je B650 přeborník, protože má sklápěcí zrcátka, takže rozhoduje jen šířka řidítek (80cm), někdy se divím, kudy se ještě protáhnu :D .
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

Příspěvekod denoo » 09 říj 2016, 17:08

Mimochodom 400 burgman teda vykon podla mna nic moc. Ake take zrychlenie , maximalka 150 155 dle tacho,no 300 ka downtown teda slabsia nebola. Ale na dialnici sa slo teda super na 400 ke,pohodlie, chorvatsko som dal bo dvojici s 3.5l spotrebou, akurat otacky motora pri 110km/h uz boli 6 tisic co sa mi zda dost na dlhodobe jazdenie. Dialnicna rychlost burgmana 400 130km/h uz otacky isli skoro k 7 tis a to na dlhu trasu neni dobre pre motor. Burgac 650 pri dialnicnej 130 ke musi byt pohodicka motor musi tocit peknych 5000 mozno kusok viac.

-- 9. 10. 2016 21:11 --

Inak burgman 650 zas neukazuje dobijanie baterie ani kontrolkou? Podla mna dost dolezity udaj..
Suzuki BG 400 K9 chorvatsko 2011 na skutru 2400km
Uživatelský avatar
denoo

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 359
Registrován: 10 dub 2009, 10:49
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400 K9
Tuning / úpravy: ziadne

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

Příspěvekod mirsil » 11 říj 2016, 22:21

Jak píšeš, na automat při 130 km/h točí motor kolem 5000, na manuál dálniční šestku 4500 ot/min, 100 km/h na automat 4000 ot takže ideál pro pohodovou jízdu a v případě potřeby zrychlení jsou rezervní koníci stále v pohotovosti kopec nekopec :D . Voltmetr mám dodělávaný, je to velmi užitečná věc zvlášť na B650 kde variátorem při změně převodu nehýbou válečky, ale elektřina a pokud se odporoučí dobíjení, tak na baterii, než klekne se dá ujet jen 70km. Spotřeba při cestování bez problému 4,2 l/100km. Protože využívám B hlavně na přibližování do práce, tak dlouhodobá průměrná je 4,6l.
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

Příspěvekod denoo » 11 říj 2016, 23:04

Suzuki ma daky problem s kontrolkami ci co :) ja na burgmanovi 400 K9 som nemal jak nabijanie baterie, tak ani rezervu paliva, ani kontrolku oleja, ale to nabijanie dnes uz maxiky vacsinou mavaju aj rovno s meranim dobijania baterie na displey.

Stava sa casto porucha dobijania baterie na bg650? Ako to poznate bez kontrolky ze uz nedobija, asi zmensena svietivost stretavacky, spomalene napr blikanie smeroviek?
Suzuki BG 400 K9 chorvatsko 2011 na skutru 2400km
Uživatelský avatar
denoo

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 359
Registrován: 10 dub 2009, 10:49
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400 K9
Tuning / úpravy: ziadne

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

Příspěvekod mirsil » 11 říj 2016, 23:31

Měl jsem starý model regulátoru, ten byl snad ještě zalitý asfaltem nebo něčím podobným. S novějším už by to mělo být v pohodě má úplně jinou konstrukci. Kontrolky všeho jsou, jen ten voltmetr chybí, ale nevím jak u posledního modelu, jestli už není náhodou integrovaný v tom multifunkčním displeji mezi budíky. Pokud odejde regulátor tak se první spálí hlavní pojistka kvůli zkratu při jeho probití a když klesne napětí baterie, přestane variátor řadit. Ale neznám nikoho, komu by se to i s tím starým modelem regulátoru stalo. Možná je to tím že u mě skútr trochu supluje ponorku, protož ho rád využívám právě když je horší počasí - jaro, podzim :lol:.
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

Příspěvekod Rosi45 » 12 říj 2016, 12:43

Pokud mě paměť neklame,byl to problém ročníku 2009 ?
Obrázek
Uživatelský avatar
Rosi45

500+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 749
Registrován: 19 pro 2011, 21:35
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Burgman UH 125,Kymco Downtown 300i ABS- B650 EX K8
Tuning / úpravy: boční kufřiky -22l

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

Příspěvekod mirsil » 12 říj 2016, 14:09

Ano a týkalo se to i jiných mašin Suzuki, které měly stejný regulátor, asi nějaká špatná série ;-)
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz a 8 návštevníků