Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

25 led 2015, 18:01

Já jsem najezdil 10.851km mám Burgmana od dubna... takže spokojenost, dali jsme spolu i Chorvatsko a mnoho dalšího...
Za mě B650 skvělý společník..

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

19 úno 2015, 13:47

Tady je krááásně mrtvo. Nikdo neřeší žádné problémy,všechno funguje. A tak to má byť :mrgreen:

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

19 úno 2015, 13:53

A nebude to spíš tím, že je 19.února :?: :idea: :mrgreen:

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

19 úno 2015, 15:39

Vidíš! Safra to mě nenapadlo :-D:-D

Já zrovna tahám ven CVT tak mě to ani nepřišlo
B-)

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

19 úno 2015, 18:15

Rosi, správná činnost v zimě, tak sem val fotky, ať můžeme chválit a trochu se taky probereme

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

19 úno 2015, 20:03

Miro, bodla by ten tvůj Ježíšek. Takhle buď klečím,nebo se válím po studeném betonu :-D

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

19 úno 2015, 21:27

U tebe asi spíš nějaký kladkostroj :wink: protože na najetí potřebuješ minimálně 4,5m ( plošina 220 + skútr 230cm) ale máš pravdu, už mě to plížení kolem skútru při servisu, také trochu zmáhalo, ještě štěstí, že šel zrovna kolem s tou plošinou Jéžišek :wink:

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

20 úno 2015, 00:57

Zdravím všechny co netrpělivě čekají na pravé jaro....
nevíte náhodou někdo, kde najdu čidlo teploty okolního vzduchu? Díky za info.

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

20 úno 2015, 01:24

Podle mě je to zelený konektor na air boxu na pravé straně, nad ovládáním plexiskla. O víkendu na to mrknu. Mám ho odplastovaného.

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

20 úno 2015, 09:50

Ahoj všem!! Je tu řeč o servisu před sezonou, o různých opravách a úpravách a tak já taky trochu přispěju svou troškou do mlýna. O spoustě věcí z toho se tady už mluvilo (a tak děkuji autorům za náměty) a co by tak trochu idea moje, tak třeby by se to někomu taky mohlo zdát jako dobrý nápad :)
Takže - olej a svíčky byly samozřejmostí, vyčistění BMC a CVT filtru také a tachometr cosi naznačoval o kontrole ventilových vůlí. Olej v sekundárním převodu - kdesi jsem se dočetl, že tam někdo dal ne 90W, ale 75W90 a ještě plnou syntetiku, samozřejmě GL5 a prý to výrazně pomohlo při pohybu s vypnutým motorem. A tak si říkám že by to mohlo pomoct i při jízdě (jakože menší odpor..) Přední tlumiče - byla noční můra. Měl jsem je rozdělané šestkrát!!!, dával do nich místo desítky patnáctku, pak pětku, pak progresivní pružiny...furt k ničemu. Vítězem v této hitparádě se nakonec stala desítka co tam patří, ale plně syntetická od Castrolu, původní pružiny a místo té distanční trubky tam šla neprogresivní část progresivních pružin (zakončeno, vypodložkováno) Další věc co není na fotkách bylo automatické otvírání sedla (220N vzpěra) Hezky se to samo otvíralo ale... křivilo to sedadlo i když jsem ho zesílil bočníma navařenýma "packama" a dal tam přesnější šrouby do pantu (nechcete někdo tu pístnici? Je k dispozici :)) Na fotkách není ani startování na bočáku, samozřejmě přes relé a s podmínkou zatažené ručky.
20141122_173126.jpg

20150218_144030.jpg

Držáky GPS, vlevo TOM TOM, vpravo GARMIN (jen jen pro "motogeocaching :) )
20150218_143920.jpg

Vyhřívání sedla, ufff. Ten originál, který hřál vždy jen chvíli (protože bimetalový termostat pod sedly naznal že je pr...el teplá mě fakt nevyhovoval. Takže šílené zapojení s šesti odpory, isostatem a kilometry drátů a...jede to tak jak hefty. Ve čtyřech stupních, ale furt!
20150218_143907.jpg

Flockování kastlíků...fakt tam ty klíče a krámy míň rachotí :)
20150218_143942.jpg

Battest - kdesi se psalo o vadném regulátoru napětí dobíjení, takže jsem Buráka vybavil tímto a stejně tak jsem mezi kufr a boční plasty přidělal startovací kabely (Odejitá baterka nebo regulátor takhle o půlnoci v Alpách.... :) )
20150218_144051.jpg

Alarm - domácí výroba s časovačem a silnou sirénou (kontrolka je schovaná a vykoukne jen při zamčených řidítkách) Ale hlavně ne s otřesovým čidlem co bývá v alarmech a zlobí, ale s čidlem náklonovým (proti blbečkům co si chtějí jen sednout...)
20150218_144133.jpg

Home made minitlačítko, paralelní s tím co přepíná hodiny a teplotu (blbost která potěší - baví vás to natahování se za jízdy přes řidítka? :) )
20150218_144220.jpg

Kola - z černého polomatu vytvořen lesk a vyměněny proužky za jiné (obojí přidává minimálně šest koní.. :) :) :) )
20150218_144248.jpg

Toto prodloužení blatníku se prodává cca za šest set, dětská školní deska na plastelínu za dvacku, když se dobře ohne a prohne... :)
20150218_144401.jpg

Zahrádka na tašku - aby nedřela plasty (home made na míru a s hliníku...)

-- 20. 2. 2015 09:04 --

A ještě malé pokračování:
20150218_144457.jpg

Zásuvka 12V s trvalým napětím a v kufru....má asi každý...
20150218_144636.jpg

Stran plexi - Givi turistické ale zároveň zkrácené a s deflektorem. Neznám lepší kombinaci (a fakt mám s čím srovnávat, Burák je má osmnáctá motorka...)
20150218_145405.jpg

Toto jsem kdesi dostal zadarmo - píšťalky na zvěř. No...kdoví jestli to funguje, ale co když ano...
20150218_145653.jpg

No...asi ne úplně vzhledné, ale praktické zrcátka na mrtvý úhel. Zvykl jsem si na to a mám to i na autě. Jen je potřeba hledat ty co jsou ze skla (ne jen pokovený plast) a taky trochu změnit úhel toho "klínu"..
20150218_145533.jpg

No a poslední z věcí které přidávají minimálně pět koní je...tetování (v grafickém programu s doladěným "S" uprostřed. Nápad, návrh, výroba, vše moje (ano, chlubím se :) )
No a ještě, co není na fotkách, tak na svody nejlépe funguje vysokoteplotní barva na rezavé krby (opět vyzkoušeno a z různých příspěvků mám načteno, že dost barev se prostě oloupe)
No a na některé plasty zevnitř (podsedlo, tunel a pod přihrádky) jsem dal takový ten tenký polystyren s nalepeným AL (to co se dává jako reflexní vrstva za topení) Říkal jsem si že by to mohlo trochu odhlučnit motor...nevyzkoušeno...možná dnes :)
A... TEĎ DO MĚ :) :) :)

-- 20. 2. 2015 09:07 --

Jak se tak dívám, nějak se pomrvily fotky s popisem. Něco šlo do textu, něco do přílohy zprávy. Omlouvám se, přiřazovat musíte sami... :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

20 úno 2015, 17:42

To flokování je super. Co to vyšlo a kde jsi to nechal flokovat.

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

20 úno 2015, 19:18

PetanG6 píše:To flokování je super. Co to vyšlo a kde jsi to nechal flokovat.

Jo jo, je to věc praktická i zajímavá. Jen se to musí rozdělat (nanáší se to elektrostaticky a v boxu), ale to není problém. Jedna firma z Brna se tím zabývá, určitě najdeš na netu. A myslím že to vyšlo kolem třistapade... :)

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

21 úno 2015, 16:30

Jik: chválím tě za tvůj konstruktivní příspěvek, těch planejch keců je tady hromada a o ničem.
Deflektor na plexi mám podobně, jenom Ermax, ale co mě vadí, že při dlouhodobé jízdě v dešti se mě voda točí z horní hrany a zpětně padá na přístrojovku, navigaci a mě do klína. Zkusím to řešit lemem na plexištít, už ho mám koupený, tak uvidím, jestli to pomůže.
Zástěrku jsem také nově vyrobil a nalepil lepidlem na okna, jako material jsem použil stavební kýbl z OBI za 25,-
Mám koupený voděvzdorný voltmetrTady.
Který pujde někam vedle spínačky.
A voděvzdornou motonavigaci Tady, na kterou mě nasměroval svým příspěvkem Křižík, za to diky.
Autonavigace se mi neosvědčila, už jsem vykoupal dvě.
Uvažuji ještě nad bočním stojanem a vyhříváním, akorát se mi zatím nechce kuchat sedlo.
To flockování je moc pěkné.
Přepínání teploty: "takový práce a přítom taková blbost" :D

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

21 úno 2015, 16:48

To s tou navigací jsem fakt rád. Alespoň někomu to pomohlo :D

Re: Suzuki Burgman 650 - vše o tomto trochu větším maxíku

21 úno 2015, 20:35

To Jik: Díky za ispiraci, je vidět, že tě to chytlo :wink:. Ten odpálený regulátor napětí byl můj a startovací kabely bohužel moc nepomůžou. Vybitá baterie se přes ně chvilkově oživí jen na kilometr, dva jízdy, pokud nechceš někoho ochotného, kdo ti zastaví autem nebo kolegu na moto, trápit moc dlouho. Jakmile poklesne napětí pod určitou mez, elektromotorek variátoru přestane řadit, takže je to stejně na odtah, nouzově lze nahodit jinou baterii, pokud se sežene a na tu se dá ujet kolem 70km než klekne. Dal jsem při výměně důvěru opět originálu od Suzuki, protože začali dělat novou verzi, která by měla lépe odolávat vodě v podběhu zadního kola. Samozřejmě že od té poruchy mám také nainstalovaný voltmetr abych měl stav dobíjení na očích ( a mohl podle toho včas zareagovat ) a v záloze dobrou asistenční službu MotoCare

P1010350.JPG


Jinak z toho, co jsi řešil nemám ( nevím proč, protože některé cesty u nás také nejsou nic moc, možná to vnímám jinak ) problém s předními tlumiči, takže origo, to samé i boční kastlíky, kde nevozím hrkající předměty, zatím
jsem neměl potřebu něco vézt na krytu motoru, protože na vícedenní výlety jezdím sólo a za sebou můžu mít cestovní válec, plexi mám turistické Givi,
bez deflektoru, které také vyhovuje mému způsobu užívání tzn. za sucha můžu jezdit s otevřenou nebo odklopenou přilbou, za deště funkční pokud není průtrž, tak abych měl čas někde případně zastavit. Plašičkám zvěře moc nevěřím, vyhřívání sedla funguje podle mých představ, ale skoro nepoužívám, protože mám pocit že materiál sedla docela hřeje i bez proudu, spíš když vezu dcérku, tak zapínám kvůli ní protože nemá žádný špek na rozdíl ode mne. Držák navi mám nad přístrojovkou pod plexi, kde se voda moc nedostane, zatím jsem neměl za ty tři roky s nevodotěsným mobilem problém. Netrápí mě startování na bočáku, když je třeba nebo něco zapomenu, hodím skútr na hlavní stojan.

Problém jsem měl se vzpěrou sedla, trochu jinak, tedy s tím, jak je krátká a jak velmi omezený je přístup do kufru při namontovaném Topcasse. Odstranil jsem horní oko na vzpěře, na konec bez oka jsem nasadil tenkostěnnou trubku, její konec slisoval a oko pro uchycení vytvořil na slisovaném konci. Na tomto nástavci jsem vyvrtal příčné díy pro čepové zarážky, které podle potřeby potom vytvoří tři polohy otevření sedla.
Nástavec je na vzpěře nasazen volně, takže pokud chci, můžu sedlo okamžitě ručně otevřít až kam dovoli panty a druhou rukou vytáhnout co potřebuji, pokud chci aby zůstalo ve více otevřené poloze než je v originále, můžu použít další dvě polohy se zarážkami.

06052012337.jpg


Alarm mám origo na DO, funguje jak má, vyvedení ovládání teploměr/ hodiny - dobrý nápad, občas se hodí, také jsem o tom přemýšlel, tohle mají perfektně vymakané na BMW C600GT - kompletní ovládání počítače u rukojeti, ale na B650 si nedokážu představit, kde by se to takhle ještě vešlo :mrgreen: Reflexní proužky na ráfky, výborná bezpečnostní věc - mám také a lakované ráfky supr, protože ta origo barva toho moc nesnese pokud skútr slouží, jak má - to mám také v plánu. Prodloužení blatníku je nutnost kvůli věčně zatentovanému chladiči, řešil jsem dostupným dílem na trhu
od fy Pyramid i přes tu cenu, protože to mají dokonalé, s prolisy přesně na blatník B650 a dostatečně pevné.
Druhou zásuvku pod sedlem mám na motaném prodlužovacím kabelu pro případ potřeby většího dosahu. Sférické zrcátko pro mrtvý úhel také dobrá věc a na ty naše plachty se bez problému vejde :mrgreen: pořeším. Grafika znaku parádní a je to tvůj originál.

Uvažoval jsem ještě o snímačích tlaku v kolech TPMS jako má také BMW C600 - docela užitečná věc, ale poměrně drahá a nevím zda by byla funkční s
Ultrasealem. V tomto ale existuje i levnější řešení jako má Bratko na PCX snímač tlaku v čepičkách ventilků, dá se sehnat určitě i levněji a zajímají mě i zkušenosti s olemovaným plexisklem jak psal p@t ( vím, že s tím už delší dobu jezdí BG650 tady z fóra ).

Kromě toho, co bylo psáno, tak jsem ještě nahradil nevýrazný origo bzučák šnekovými klaksony, která mají solidnější zvuk více se hodící k parníku B650 ( steeble nautilus - to už se mi zdá přehnané), místo závaží na řidítkách mám chrániče páček Acerbis kvůli lepší povětrnostní ochraně rukou ( fakt je, že se s nimi a vyhřívanými rukojeťmi dá jezdit už jen v letních rukavicích a slušně chrání i v dešti) a nevyužitou opěrku pro spolujezdce jsem přemístil k zádům řidiče, což při delších cestách a mém věku je pro záda parádní věc :wink: .

19.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Odeslat odpověď