Bohužel, jde v těchto případech především o naše peníze. Cena vozidla se stanovuje i podle roku výroby a modelového ročníku (kvůli vybavení, faceliftům, konstrukčním vylepšením...) - těžko byste si asi za stejnou cenu koupili model 2012 před faceliftem a 2014 po jen proto, že má stejné datum první registrace a pokud mě prodejce uvede v omyl, že vozidlo je mladší o dva roky, polepší si na tomto prodeji díky mojí hlouposti například u ojetých B650 až o 40 000Kč. Stačí srovnat ceny odlišných ročníků na internetu. Tyto praktiky jsou u nás velmi rozšířené, říká se tomu "omlazování vozidel záměnou roku výroby s datem první registrace vozidla". Přitom stačí, pokud prodejce rok výroby nezná, uvést do inzerátu a smlouvy datum první registrace vozidla a vše bude, až na jeho menší zisk z prodeje, v pořádku. Je potom na novém majiteli aby si přesnější údaje dohledal a posoudil, zda je prodejní cena odpovídající - to už se ale v této problematice a rozdílech jednotlivých modelových ročníků musí trochu orientovat.
U nových B650 prodaných u nás není problém, tam bývá rok výroby uveden, ceny prodejce snižuje u déle skladovaných kusů úměrně k r. v. a dá se opravdu vyjímečně dnes koupit i nejetý model 2011, 2012,... ovšem s přiměřenou slevou. Horší je to ale právě u dovezených ojetých kusů, jejichž cena je i díky těmto "podvodům oklikou" a stočeným kilometrům vytlačena uměle nahoru a konkuruje ceně ojetých skútrů, které byly prodané jako nové u nás, s jasnou historií, km a serviskou, nemluvě o problémech, které můžou nastat uvedením špatného r. v. při nákupu náhradních dílů, nebo při prodeji, kdy nového majitele bude kvůli ceně zajímat spíš r. v. než datum první registrace.
Problém "omlazování vozidel" se nedávno řešil i v Černých ovcích kdy si "omyl" v kupní smlouvě neodpustil ani autorizovaný prodejce.
A ještě jeden odkaz s touto tématikou ZDE