Já si také myslím, že raději osvědčený originál, u brzd nemá smysl experimentovat
[quote="p@t"]
[quote="Dándí"] Prostě po nájezdu několika desítek tisíc km se tyto stroje stávají pro laika, který není znalý, či nemá prostor na možnost vlastních oprav, dosti velkou přítěží a opravdu vím o čem píšu. Abych nehanil Taivance, či Čínu, uvedu jako příklad Burgmana 650, který má cca v 50% po najetí 40-60 tis. km problém s CVTečkem,a není to levná oprava, ledaskdo tady nemá ani tak drahého skůtra, ale MÁLOKDO to přizná, že se mu to taky podělalo a on ty desetitisíce vyndal z peněženky. Ví se o tom, ale zase budou a jsou skálopevní tvrdiči, že to tak není
A to je právě ta škoda, tím se například nahrává prodejcům, kteří prodávají ojetiny s ohromným ziskem a kupující se nestačí divit co to pak všechno musí řešit. A nevím proč by neměl vědět někdo komu je např dvacet a chce koupit BG 650, že by se měl ještě připravit na investici Cca 40000kč, ale hlavně zjistit jak je na tom právě ono CVT ve vztahu k najetým km.
... A máme zde dalšího nespokojeného
" Burgmanistu " ...
No kdyby jsi Dándí přidal 100 000km tak by ses možná přiblížil k pravdě, v dnešní době informací se stačí podívat na některá z mnoha fór v zemích, kde se B650 kupují nové s poctivými kilometry a zbytečně
nestrašit případné zájemce. Pokud si vedeš statistiku kolik nových B650 se u nás prodalo a kolik z nich mělo problém s CVT tak sem s ní, rád se poučím. Na americkém burgmanusa fóru, kde těch zkušeností je asi nejvíce, jsou běžné nájezdy bez poruchy CVT zatím do 158 000km , absolutní rekord je 180 000mil!!! Pokud se nějaké problémy vyskytly dříve, tak buď to byl vadný řemen z výroby řešený v záruce a nebo častěji u dřívějších modelů zhoblovaný tzv. cvt stopper šroub v hodnotě 5$ , který se později začal vyrábět z kvalitnější oceli a jehož výměna trvá 2min. i s utažením momenťákem. Samozřejmě, že životnost každé technické věci je také dána způsobem používání, CVT u B650 je ve vedrech a při velkém zatížení dost tepelně namáhaný a málo chlazený, takže pokud budu často buráka honit ve dvou v létě po dálnicích na maximálce s ucpaným filtrem CVT, tak se snížení životnosti určitě dočkám, ale prvotní příčinou nebude přetržení řemenu ale zadření ložisek v CVT a až pak následné přetržení řemenu. K takovému způsobu jízdy ale tento majestátný pohodlný koráb B650 určitě není určen
Hlavní příčinou špatné pověsti CVT u B650 jsou ojeté dovozy se stočenými tachometry, které se tváří, že mají najeto 30 000km, ale skutečnost nikdo nezná. Pokud CVT bez poruchy dokážou najet běžně 150 000km, tak je zřejmé jaká ta skutečnost asi je. Řemen CVT nemá v servisním manuálu určenu dobu výměny, mluví se o životnosti motoru. Pokud nějaký servisák vypustí informaci, že v 60 000km je vhodná výměna řemenu, tak se mu vůbec nedivím, je to velmi dobrý výdělek
Prosím nezakládej dva příspěvky pod sebe. Pokud chceš něco dodat, použij editaci již vytvořeného příspěvku. Díky Kyblos