Pár mojích skúseností s nákupom ojazdeného Burgmana pre tých, ktorí s moto nemajú veľa skúseností:
Výmena kvapalín v autoriz. servise - 4400,-
Opierka pre spolujazdca - 700,-
Tourist plexi Givi - 3000,-
Skrutka CVT - 140,-
Gumy, prezutie, vyváženie - 6200,-
Diesel efekt - 1600,-
náradie, lekárnička, spotrebák 500+
Samozrejme plexi, opierka a dokonca i dieselefekt nie sú nutnosť, ale proti gustu... ehm. Gumy su metzelery wintec feelfree (som extra posera na mokrom a dal som na odporúčanie mira), tj. asi najdrahšia varianta. Takže náklady vôbec nemusia byť vysoké, pokiaľ sa to nepreháňa ako v mojom prípade.
Sklamaný som len z Motartu v prahe, kde si síce prácu spravili (asi) dobre, ale nič naviac. Okrem rady na výmenu pneumatík v podstate od nich zaznelo len to, že skúter má asi viac než tachometrových 28k. Pritom okrem výmeny všektých kvapalín mali zaplatenú i celkovú prehliadku a zbežnú kontrolu skútra.
Ochotný bol len predajca z "hora", ktorý mi vysvetlil ako je to s kuframi (originál, givi, bočné, platne, nosnosť...).
Ále to hlavné: Givi plexi je 720x700 alebo tak nejak. Pozor na Scootland, tam majú rozmer 800x600 a to je blbosť. Givi také plexi na nonexe burga nevyrába. Vo finále je ten plast len o asi 5cm vyšší, je však široký, zakrýva i rukoväte. Za tú cenu podľa mňa radšej dokúpiť nástavec alebo ísť do ermaxu!
Metzelery su fantastické gumy. Oproti tomu, čo tam bolo je to nebe a dudy. Po prezutí mám pocit, že mi dali iný stroj, burg reaguje neuveriteľne jemne a do (zatiaľ len mestských) zákrut s ním vchádzam s istotou. Odporúčam.
Vibrácie z predu zmizli, tj, riadidlá môžem pustit kedy chcem, nič nekmitá, pomohlo teda vyváženie. Mýtus o tom, že kmitajúci volant na burgovi nie je chyba ale vlastnosť, je blbosť.
Podobne ako u iných, dízelefekt Cibovým prípravkom nezmizol úplne, ale je to o dosť lepšie. Mám s tým lepší pocit.