Olej v předních tlumičích by se měl zkontrolovat při 12 tis km...jenže zkontrolovat bez vypuštění nejde
A když už je vypuštěný tak je dobré dát tam nový.
U modrého B650 to bylo dohromady 800ml a mělo to být 964 ml ale je to ješte docela dobrý, kdoví kam se zbytek poděl, protože nikde nic neteče. Na US forume dokonce jeden chlap stáhnul z jedný nohy jen 315 ml a z druhý nějaký 400ml takže je docela možné, že při výrobném plnění to bude asi "přiměřeně - přiměřeně"
Z flašky na doplnění jsem taky z 500ml dostal ven jen 490 ml ale když počítám že nejaké drobné zůstali v nohách tak to postačí.
V tlumičích je olej o hustotě č. 10 t.j. střední a já tam dávám na doporučení užívatelů US a holand forumu, který to měli vyzkoušené olej o hustotě 15 "těžký"
Má to výsledky v podobě plynulejším a měkčím přejezdu nerovností...nedostává se takových nárazů do řídítek.
Tak uvidíme
Výměna je jednoduchá:
- povolit horní víčko na tlumičích imbus č. 17 jde to ztuha, ale poddá se
- pak sundat kolo, brzdy, blatník
- povolit šrouby v uchycení na "brýlích" a pak to jde jako po másle dolu
- otevřít horní víčka...držet aby nevyskočili...neni to těžké vyleze to jen o pár cm
- vytáhnout z tlumiče trubku cca 13cm a pak naklopit do zberné nádoby
- vyleze pružina a podložka
- nechat ztéct hlavou, případně párkrát stlačit aby se to dostalo co nejvíce ven kapaliny...já to nechal přes noc vytéct.
- případně propláchnout řídkým olejem, nebo rovnou plnit 482 ml do každé nohy (klidně 480-490) zaokrouhleně
- párkrát stlačit tlumič nechat cca 5 min odpočívat vložit správně pružinu...podložku...trubku a zazátkovat
- jde to rukou...pozor na závit ať se nekříží
- pak nasadit zpátky upevnit dotáhnout ...blatník, kolo brzdy a je to
Je to velice jednoduché..případně dodám nějaké obrázky a technické data na burgman650club.cz