Zdravím všechny!
Tak jsem se stal včera večer při cestě z práce dalším překvapeným řidičem,jež usedá na svůj doposud bezproblémový stroj a chce vyrazit na naplánovanou cestu a.....nic. Na palubní desce se rozsvítí magická kontrolka F1 ( dle manuálu závada na vstřikování paliva,nebo CVT-tedy návštěva servisu nutná...) a tudíž nedojde ani k "aktivaci" startéru. Nejdříve člověk beznadějně oblézá stroj s nadějí,že jde třeba o hloupý vtip kolegů z práce ( jeden takový jsem si užil před mnoha lety na svém stroji JAWA 350 -což člověka "poznamená"
....). Je fakt,že srovnávat tuhle techniku nejde.....U JAWY stačil mozek,zkušenost a čas. U Burgmana bych k tomu přidal ještě diagnostiku,což dělá řidiče dost bezbranným...
Ale k faktům,které by mohly zkušenějším "napovědět" :
-mám najeto po zimě něco přez 200km-palivo aditivované,vyjíždím vlastně první nádrž tankovanou před zazimováním
"po hrdlo". ( garážováno v suchu s min. teplotou nad 0°C)
-do tohoto okamžiku vše 100% funkční bez podezřelých pazvuků ( motor i CVT )
-od rozsvícení kontrolky se mně podařilo 1x nastartovat ( netuším,jak se to stalo ,ale dojel jsem domů
-za jízdy
vše funkční a bez náznaků problému )
-od té doby zase "trucuje"
Na jednu starnu mohu být rád,že se mně to nestalo před pár dny,kdy jsem byl celkem daleko od domova.Na druhou stranu mě "drtí" fakt,že může jít třeba o nějakou blbost ( přechoďák),což se u takto komplikovaného stroje dost špatně odstraňuje "někde mezi poli" a hlavně je narušen ten pocit spolehlivosti a zcela nenadálá závada bez předchozího varování....
Takže kolegové zkušenější,poraďte prosím.
JaMi.