od foky » 02 kvě 2011, 23:24
To ti nikdo neudělá. Teda rozhodně né, pokud nemáš štítek s kódem.
Každá dvojice klíčku u nového skútra je opatřená ještě štítkem s číslem třeba A1054, které určuje přesnou sérii klíčku.
Nevím jestli máte ty klíčky s imobilizérem, ale ten novej klíč se zamykáním krytu spínačky udělat bez štítku nelze.
Lze udělat klíč a nakódovat ho, ale nepujde ti odemykat kryt spínačky v případě, že ti ho nějakej vtipálek zamkne.
Zamknout ta spínačka jde totiž všemi šestihrany, ale odemknout jde pouze tím jedním specifickým.
V tom šestihranu v klíčku jsou v rúzných polohách rozmístěné magnety, které ti při dotyku s tou plochou povolí odemknout tu klapku dírky pro klíček.
Když objednáš klíč od jiného člověka, magnety budou v jiné poloze a tento "detail" nebude funkční.
U Suzuki lze objednat syrový klíček za cca 1100,-. Pak cca 100,- broušení a pak hodina práce v Suzuki při kódování do ŘJ.
Máš dvě možnosti:
1) Budeš hledat mezi kolegy s B650 vrácnou shodu v šestihranech a když bude mít ještě ten štítek s kódem klíčku, máš vyhráno.
2) Prostě si od někoho s B650 (ideálně stejného roku) opíšeš jakýkoliv kód klíčku a zavoláš do suzuki, že ho chceš, ale nechceš brousit. Jim přijde klíč, který si ty necháš vybrousit a pak u nich nakódovat.
Přesně takhle jsem to řešil i já u B400. Grinč mi dal kód jeho klíčku a já to podle toho objednal. Je lepší mít "nějaký" náhradní klíček, než pak koukat na skútra bez jediného klíčku, protože jak stratíš všechny klíčky, tak je to pak za strašnej ranec (nová sada klíčků a všech zámků na B650 K3 stojí cca 8-9000Kč). S tímto "jiným" klíčkem půjde normálně nastartovat atd, ale nesmíš si zamknout šestihranem kryt spínačky, nebo musíš ty magnety v tom mechanismu třeba zalepit. Půjde sice ta klapka zamknout i odemknout každým šestihranem, ale budeš mít jistotu, že na to někde 1000km od domova nezapomeneš.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...