Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

05 čer 2013, 21:59

Nj, to je typické buď pro fouknuté těsnění, nebo pro prasklou hlavu. Přebrousit ji je dobré, protože obvykle je nerovná a na nové těsnění by nemusela dobře sednout a to by mohlo fouknout znovu. V servisu, kde mají brusku na plocho je to i se zabroušením ventilů práce na dvě hoďky, ale pokud to někam vozí tlakovat a brousit, tak je to holt na dýl.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

05 čer 2013, 22:10

ještě mě straš s prasklo hlavou :roll:

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

05 čer 2013, 22:35

No přiznám se že se ještě nikdy nestalo že bych musel rovnat hlavu a ještě k tomu u jednoválcového motoru.:-)
Není to diesel ale benzín a navíc podstatně menší hlava než u víceválcových motorů.
Prasklá hlava to jo, to se může stát ale to zjistíš jedině tlakovou zkouškou.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

05 čer 2013, 22:44

Nepsal jsem, že bys musel, psal jsem, že je to dobré. Na té brusce je krásně vidět, jak to vezme napřed rohy hlavy a střed až nakonec. Klidně i u jednoválce benzínu. To, žes to neviděl, neznamená že to tak nemůže být. :wink: U motoru, kde bylo fouklé těsnění bych řekl, ýe je to zejména vhodné, protože můžou být i nerovnosti (prohlubně) v místu, kterým to fouklo.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

11 čer 2013, 12:35

vikous píše:
MilosVee píše:Zdarec, neřešil jste někdo benzín v oleji?Asi před měsícem jsem měnil olej a filtr, a olej nalil po horní rysku na měrce.Od té doby najeto cca 200km.
Dneska jsem se nudil, tak jsem v garáži koukl na olej, a ejhle, oleje tam bylo nějak moc, a je cítit benzínem.
Odsál jsem ho hadičkou a stříkačkou cca 1dcl.
někde jsem četl, že by byl v háji termostat?S ohříváním skútru nemám žádný problémy, v tomhle počasí se ohřeje během 5ti minut, volnoběh je normální.
Už loni byl olej cítit benzínem, ale nepřibýval, tak jsem to neřešil.

Ahoj, řeším stejný problém.
Skůtr jsem koupil v zimě. Po výměně oleje a najetých cca 200km jsem kontroloval hladinu a bylo tam o 1dcl oleje více. Jestli je olej cítit benzínem nedokážu říct, očuchával jsem olej z auta, z bratrancova endura a každej smrděl jinak, ale benzín jsem tam necítil.
Skůtr se mi i ±5°C ohřál tak, že ručka byla v polovině stupnice. Na základě pročtení všech možných fór to opravdu vypadá na termostat. Tak trochu jsem s tím při koupi skůtru počítal. Takže termostat jsem už objednal, až přijde tak vypustím vodu a pustím se do výměny.

BTW: na http://www.x9ownersclub.co.uk/forum/index.php?topic=22751.0 jsem se dozvěděl, že vlivem přítomnosti benzínu v oleji křehne plastové kolo olejové pumpy a, že do výměny termostatu a oleje už nemám jezdit :( . Olej mám prý vypustit ihned. Když si představím jak dlouho tam ten olej s (asi) benzínem byl před tím, tak se divím, že to ještě jezdí.

Omlouvám se za dlouhý příspěvek, napíšu se už jen výsledek mé anabáze s tímhle italským vehiklem:
Výměna termostatu mi od benzínu v oleji nepomohla, olej dál přibýval rychlostí cca 1dcl na 300km. Pomohlo až nahrání Euro3 palivových map. V Aspiritu mi řekli, že na takhle starý (X9 Evo 500 r.v.2003) skůtr už palivové mapy nenahrají. Naštěstí v Moto Prestige s tím problém neměli a za 15 minut bylo hotovo.

Vypadá to, že po nahrání palivových map mi klesla spotřeba pod 4l/100km, jezdím poměrně klidně a minulých 14dní jsem jezdil jen do/z práce a stejnou trasu a po posledním tankování mi vyšla spořeba 3,9l/100. Rozdíl ve výkonu nepozoruji.

Stejně jako MilosoviVee (příspěvek z 10. 4. 2013 19:39) mi při výměně oleje, bez výměny filtru po prvním nastartování nezhasla kontrolka tlaku oleje, po chcípnutí a opětovném nastartování už je to v pořádku. Měnil jsem olej 2× a udělalo to pokaždé.

Teď už konečně jezdím a čekám co se podělá dalšího. Tipuju regulátor, nebo imobilizér :D

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

11 čer 2013, 21:58

To Vikous:
A kolik prosím stálo těch cca 15 min. jen pro představu :idea:

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

11 čer 2013, 22:25

500Kč

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

13 čer 2013, 21:10

jak náročné je odvzdusneni a jak se dělá? poradite ?

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

14 čer 2013, 08:54

Odvzdušnovák je přímo na termostatu z vrchu.Je to špuntík,jako na brzdách,tak jenom povolit a nechat,dokud nepoteče jenom voda.Někdy stačí jen povolit víčko,kudy se doplnuje voda a vzduch uteče .Když to nepomůže,tak špuntík na termostatu by to měl vyřešit.Jo,samozřejmě nastartuj,nechej to ohřát až se otevře termostat. :wink:

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

14 čer 2013, 09:52

Odvzdušňovák není na termostatu, je na hlavě válce, v nejvyšším bodě chladícího okruhu.
Výměna chladící kapaliny a odvzdušnění je popsáno na stránce 348 dílenského manuálu:http://www.motorkari.cz/upload/files/manualy/2871_x9-500-evo-workshop-manual.pdf
Naposledy upravil vikous dne 14 čer 2013, 19:00, celkově upraveno 1

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

14 čer 2013, 15:28

Vikous:Mě výměna termostatu pomohla, od té doby je zatím klid.Taky čekám, co se zas kde vyse.re :mrgreen: :mrgreen:

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

15 čer 2013, 19:57

Zdarec nevíte kluci co se skrývá pod tím silikonovým nalepencem?Je to z itálie a nějakej makarón než aby to spravil tak tam plácnul silikon a uchcává mi z toho olej.Koukaj z toho dva dráty a než to odstraním ať vím co tam je.jestli alťák nebo čidlo oleje....Je to napravo dole vedou z toho dva žlutý dráty https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

15 čer 2013, 20:12

měly by být dráty 3 a je to alternátor, jestli je to pravá strana karteru za válcem.
http://oldanov.rajce.idnes.cz/Alternato ... G_1699.jpg
Jinak zkus dobíjení. Jestli jeden drát necvaknul a nenechal tam 2. Kolik jsi najel, ono s skoronefunkčním dobíjením se dá ještě něco najet. Jestli to před prodejem nebylo na nabíječi a rychle prodáno. Pokud je to tak, tak prohodit altec. V servisu druhovýroba s olejem, filtrem, těsněním pod víko kolem cca 4000-5000,-
Jak tak ale na to čumím, tak Tě to nemine. Vrchní teplotěvzdorná bužírka je povytažená a ty dráty vypadají fakt 2, takže to vypadá na solidní ochcávku před před prodejem.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

15 čer 2013, 23:13

Oldik:No já to koupil u prodejce tak jsem na něj trochu zatlačil,po domluvě si pro to přijede,opraví,přiveze a já si ji nastrojím zpátky.Ono to nebylo pod tím plastem vidět takže chápu že si toho nevšiml.tak uvidím jak dopadne oprava dám vědět.na těch fotkách toho moc poznat není ale bude to altík.Najel jsem 400 km

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

20 čer 2013, 07:19

Tak, včera konečně zaparkoval v garáži Piaggio X9 500, čímž se hlásím mezi stejně postižené. :o))
Odeslat odpověď