Piaggio X9 500 - pár dotazů

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Aircombat » 05 čer 2013, 21:59

Nj, to je typické buď pro fouknuté těsnění, nebo pro prasklou hlavu. Přebrousit ji je dobré, protože obvykle je nerovná a na nové těsnění by nemusela dobře sednout a to by mohlo fouknout znovu. V servisu, kde mají brusku na plocho je to i se zabroušením ventilů práce na dvě hoďky, ale pokud to někam vozí tlakovat a brousit, tak je to holt na dýl.
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Laminator » 05 čer 2013, 22:10

ještě mě straš s prasklo hlavou :roll:
ex CPI Aragon 50 S-line,
ex Piaggio X9 180 Amalfi - prodáno :-(
ex Piaggio X9 500 ie Evolution - prodáno :-(
Piaggio X9 200 EVO
Obrázek Spotřeba PIAGGIO X9 200 Evo X9 14 kW / 0 HP
Uživatelský avatar
Laminator

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 269
Registrován: 29 dub 2008, 21:11
Bydliště: Praha 3 - Žižkov,Jarov
Skútr / moto: Piaggio X9 200 EVO

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod bobe » 05 čer 2013, 22:35

No přiznám se že se ještě nikdy nestalo že bych musel rovnat hlavu a ještě k tomu u jednoválcového motoru.:-)
Není to diesel ale benzín a navíc podstatně menší hlava než u víceválcových motorů.
Prasklá hlava to jo, to se může stát ale to zjistíš jedině tlakovou zkouškou.
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Aircombat » 05 čer 2013, 22:44

Nepsal jsem, že bys musel, psal jsem, že je to dobré. Na té brusce je krásně vidět, jak to vezme napřed rohy hlavy a střed až nakonec. Klidně i u jednoválce benzínu. To, žes to neviděl, neznamená že to tak nemůže být. :wink: U motoru, kde bylo fouklé těsnění bych řekl, ýe je to zejména vhodné, protože můžou být i nerovnosti (prohlubně) v místu, kterým to fouklo.
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod vikous » 11 čer 2013, 12:35

vikous píše:
MilosVee píše:Zdarec, neřešil jste někdo benzín v oleji?Asi před měsícem jsem měnil olej a filtr, a olej nalil po horní rysku na měrce.Od té doby najeto cca 200km.
Dneska jsem se nudil, tak jsem v garáži koukl na olej, a ejhle, oleje tam bylo nějak moc, a je cítit benzínem.
Odsál jsem ho hadičkou a stříkačkou cca 1dcl.
někde jsem četl, že by byl v háji termostat?S ohříváním skútru nemám žádný problémy, v tomhle počasí se ohřeje během 5ti minut, volnoběh je normální.
Už loni byl olej cítit benzínem, ale nepřibýval, tak jsem to neřešil.

Ahoj, řeším stejný problém.
Skůtr jsem koupil v zimě. Po výměně oleje a najetých cca 200km jsem kontroloval hladinu a bylo tam o 1dcl oleje více. Jestli je olej cítit benzínem nedokážu říct, očuchával jsem olej z auta, z bratrancova endura a každej smrděl jinak, ale benzín jsem tam necítil.
Skůtr se mi i ±5°C ohřál tak, že ručka byla v polovině stupnice. Na základě pročtení všech možných fór to opravdu vypadá na termostat. Tak trochu jsem s tím při koupi skůtru počítal. Takže termostat jsem už objednal, až přijde tak vypustím vodu a pustím se do výměny.

BTW: na http://www.x9ownersclub.co.uk/forum/index.php?topic=22751.0 jsem se dozvěděl, že vlivem přítomnosti benzínu v oleji křehne plastové kolo olejové pumpy a, že do výměny termostatu a oleje už nemám jezdit :( . Olej mám prý vypustit ihned. Když si představím jak dlouho tam ten olej s (asi) benzínem byl před tím, tak se divím, že to ještě jezdí.

Omlouvám se za dlouhý příspěvek, napíšu se už jen výsledek mé anabáze s tímhle italským vehiklem:
Výměna termostatu mi od benzínu v oleji nepomohla, olej dál přibýval rychlostí cca 1dcl na 300km. Pomohlo až nahrání Euro3 palivových map. V Aspiritu mi řekli, že na takhle starý (X9 Evo 500 r.v.2003) skůtr už palivové mapy nenahrají. Naštěstí v Moto Prestige s tím problém neměli a za 15 minut bylo hotovo.

Vypadá to, že po nahrání palivových map mi klesla spotřeba pod 4l/100km, jezdím poměrně klidně a minulých 14dní jsem jezdil jen do/z práce a stejnou trasu a po posledním tankování mi vyšla spořeba 3,9l/100. Rozdíl ve výkonu nepozoruji.

Stejně jako MilosoviVee (příspěvek z 10. 4. 2013 19:39) mi při výměně oleje, bez výměny filtru po prvním nastartování nezhasla kontrolka tlaku oleje, po chcípnutí a opětovném nastartování už je to v pořádku. Měnil jsem olej 2× a udělalo to pokaždé.

Teď už konečně jezdím a čekám co se podělá dalšího. Tipuju regulátor, nebo imobilizér :D
Piaggio X9 500 Evo 2003
ObrázekObrázek
vikous

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 17 dub 2010, 23:24
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod boboh » 11 čer 2013, 21:58

To Vikous:
A kolik prosím stálo těch cca 15 min. jen pro představu :idea:
Nic nemám ale už se těším až budu mít.
Uživatelský avatar
boboh

250+
 
Reputace: 37
Příspěvky: 339
Registrován: 11 zář 2010, 23:18
Bydliště: Praha 9 - Vysočany, Líšno u Benešova, Dobříš. mobil.: 608 277 999
Skútr / moto: Suzuki DL-650, (Atlantic 500 a Lead prodáno)
Tuning / úpravy: rychlý naleštění Sonaxem :-)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod vikous » 11 čer 2013, 22:25

500Kč
Piaggio X9 500 Evo 2003
ObrázekObrázek
vikous

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 17 dub 2010, 23:24
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Laminator » 13 čer 2013, 21:10

jak náročné je odvzdusneni a jak se dělá? poradite ?
ex CPI Aragon 50 S-line,
ex Piaggio X9 180 Amalfi - prodáno :-(
ex Piaggio X9 500 ie Evolution - prodáno :-(
Piaggio X9 200 EVO
Obrázek Spotřeba PIAGGIO X9 200 Evo X9 14 kW / 0 HP
Uživatelský avatar
Laminator

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 269
Registrován: 29 dub 2008, 21:11
Bydliště: Praha 3 - Žižkov,Jarov
Skútr / moto: Piaggio X9 200 EVO

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod 942004 » 14 čer 2013, 08:54

Odvzdušnovák je přímo na termostatu z vrchu.Je to špuntík,jako na brzdách,tak jenom povolit a nechat,dokud nepoteče jenom voda.Někdy stačí jen povolit víčko,kudy se doplnuje voda a vzduch uteče .Když to nepomůže,tak špuntík na termostatu by to měl vyřešit.Jo,samozřejmě nastartuj,nechej to ohřát až se otevře termostat. :wink:
Jezdi hlavou,předvídej a přežiješ....
http://www.piaggio-club.net
krásná minulost-Piaggio Hexagon 125 EX
Uživatelský avatar
942004

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 436
Registrován: 04 kvě 2009, 18:49
Bydliště: Praha-Spořilov , Brno-Líšeň
Skútr / moto: Piaggio X8 250 i.e.,Cagiva Cucciolo 50
Tuning / úpravy: turistické plexi Kappa,variátor Malossi Multivar,svíčka Denso iridium,laděný výfuk MIVV,vzduchový filtr Malossi Redsponge,reflexní proužky na ráfky,led parkovačky,top case-kufr Givi 46l+opěrka.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod vikous » 14 čer 2013, 09:52

Odvzdušňovák není na termostatu, je na hlavě válce, v nejvyšším bodě chladícího okruhu.
Výměna chladící kapaliny a odvzdušnění je popsáno na stránce 348 dílenského manuálu:http://www.motorkari.cz/upload/files/manualy/2871_x9-500-evo-workshop-manual.pdf
Naposledy upravil vikous dne 14 čer 2013, 19:00, celkově upraveno 1
Piaggio X9 500 Evo 2003
ObrázekObrázek
vikous

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 17 dub 2010, 23:24
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 14 čer 2013, 15:28

Vikous:Mě výměna termostatu pomohla, od té doby je zatím klid.Taky čekám, co se zas kde vyse.re :mrgreen: :mrgreen:
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Hanz_X9500 » 15 čer 2013, 19:57

Zdarec nevíte kluci co se skrývá pod tím silikonovým nalepencem?Je to z itálie a nějakej makarón než aby to spravil tak tam plácnul silikon a uchcává mi z toho olej.Koukaj z toho dva dráty a než to odstraním ať vím co tam je.jestli alťák nebo čidlo oleje....Je to napravo dole vedou z toho dva žlutý dráty https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Hanz_X9500

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 25 dub 2013, 18:30
Bydliště: Praha Vršovice
Skútr / moto: Piaggio hexagon 125/Piaggio X9 500 Evo 2006

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 15 čer 2013, 20:12

měly by být dráty 3 a je to alternátor, jestli je to pravá strana karteru za válcem.
http://oldanov.rajce.idnes.cz/Alternato ... G_1699.jpg
Jinak zkus dobíjení. Jestli jeden drát necvaknul a nenechal tam 2. Kolik jsi najel, ono s skoronefunkčním dobíjením se dá ještě něco najet. Jestli to před prodejem nebylo na nabíječi a rychle prodáno. Pokud je to tak, tak prohodit altec. V servisu druhovýroba s olejem, filtrem, těsněním pod víko kolem cca 4000-5000,-
Jak tak ale na to čumím, tak Tě to nemine. Vrchní teplotěvzdorná bužírka je povytažená a ty dráty vypadají fakt 2, takže to vypadá na solidní ochcávku před před prodejem.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Hanz_X9500 » 15 čer 2013, 23:13

Oldik:No já to koupil u prodejce tak jsem na něj trochu zatlačil,po domluvě si pro to přijede,opraví,přiveze a já si ji nastrojím zpátky.Ono to nebylo pod tím plastem vidět takže chápu že si toho nevšiml.tak uvidím jak dopadne oprava dám vědět.na těch fotkách toho moc poznat není ale bude to altík.Najel jsem 400 km
Hanz_X9500

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 25 dub 2013, 18:30
Bydliště: Praha Vršovice
Skútr / moto: Piaggio hexagon 125/Piaggio X9 500 Evo 2006

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Aircombat » 20 čer 2013, 07:19

Tak, včera konečně zaparkoval v garáži Piaggio X9 500, čímž se hlásím mezi stejně postižené. :o))
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků

cron