od vikous » 01 čer 2013, 22:59
Do alternátoru se proud nedostal, ale mohl projít do zkratu přes diody v usměrňovači (můstku), protože ty byly kvůli přepólované baterce v propustném směru. Nicméně tenhle okruh je jištěný 30A pojistkou, která je u baterky, a ten usměrňovač asi není obyčejný 3f diodový můstek, je to i regulátor takže těžko říct co se tam mohlo stát a jestli není 30A pojistka moc silná (jde přes ní všechno s vyjímkou otevírání sedla, světla pod sedlem, zásuvky pod sedlem, el. stojanu a části budíků).
to Laminator: Co přesně ti teď ještě funguje?
Regulátor/usměrňovač jde odpojit, je pod levým lakovaným plastem a konektor stejnosměrného proudu je nad airboxem a mě do něj vedou 2 zelený a 2 červenobílý dráty. Zkusil bych ho odpojit a zapnout zapalování. Případně na těch drátech co vedou z motorky do toho regulátoru změřit, při odpojeném regulátoru, napětí.
Dál bych zkusil změřit napětí (proti kostře) na 3A a 10A pojistkách u baterky.
Piaggio X9 500 Evo 2003