Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

28 dub 2013, 20:10

Tak to by bylo super, zvládneš to třeba poslat ještě dnes, abych mohl zítra na úřad? Už se těšim jak děcko na hračku až se svezu. :lol:

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

28 dub 2013, 21:05

Nezvládnu. Mám ty papíry v práci a scanner doma. Takže až zítra večer.
BTW: Povinný ručení a zelenou kartu máš? Chtějí to spolu s těma papírama.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

28 dub 2013, 21:10

To mám. Tak tedy zítra. Snad ten den navíc přečkám :lol:

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

29 dub 2013, 07:21

Petr:Nevím jak jinde ale v Praze po odevzdání papírů čekám už sedm dní než to projde procesem dnes jdu na podpis a zítra snad pro značku a hotový techničák.Hned asi jezdit nebudeš tak tě nechci na...t ale spíš tě upozornit.Taky mě to štve už bych jí rád prohnal

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

29 dub 2013, 22:25

Já napíšu jaká byla jízda :D až proběhne :?

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

01 kvě 2013, 11:32

Ahoj jiz par mesicu vlastnim X9 500 rok 07 a po par jizdach se mi zacala rozsvecet kontrolka motoru ,na volnobech zhasne a po pridani plynu se rozsviti .Mohu se zeptat pokud ma nekdo s tim problemem zkusenost diky

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

01 kvě 2013, 11:42

podle manuálu chyba vstřikování, což by asi odpovídalo přidávání plynu. Každopádně servis, jak píšou. Včera jsem si všiml, že po nastartování a rozjetí mi taky moc nechtěla zhasnout, tak to budu asi taky nějak řešit. Moje X9 chcípá jednou za cca 20 rozjezdů, takže asi to vstřikování zlobí.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

01 kvě 2013, 12:12

Asi jsem na to prisel pi pridani plynu to dava veci napeti az 18v tak ze regulator

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

05 kvě 2013, 00:00

Tak už mám najetou první stovku kilometrů, je to super stroj.

Ten výpis jsem stejně musel zaplatit. Ať žije EU!!! :x

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

10 kvě 2013, 18:23

Po stotisícáté dotaz na regulátor, protože jsem zmaten.
Proměření alternátoru - mezi fázemi odpor na obyč. multimetru 1,3ohmu, všude stejný. Po odpojení od regulátoru střídavé napětí mezi fázemi 14-15V, po přidání na 5000ot. mezi 30-40V.
Připojím regulátor a na aku je to co bylo po vybytí, tzn. třeba 11,5V a ani se to nehne. Odpojen konektor od reglu k elektronice motorky a na výstupu z reglu +- 2V a při přidání plynu pokles pod 1V.
Přivezen s obchodu vrakáčový regl, prý dobrý, zapojen a beze změn.
To mě zmátlo. Je můj postup měření správný nebo mi něco uniká a měl jsem smůlu i na použitý kus (což by byla veliká náhoda).
Chtěl bych opravdu identifikovat závadu, abych neobjednal regl za 2500,- a bylo to na houby. Měl jsem jasno, než jsem přivezl ten jetej a nefakčilo to taky.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

10 kvě 2013, 18:27

Ahoj zkus se podívat sem http://motoride.sk/c/418/testovaci-diagram-kontroly-dobijania-motocyklovych-baterii.html
je to tam pěkně popsané

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

11 kvě 2013, 19:41

Závada odhalena. Pozval jsem zkušenější neb jsem byl v koncích i podle návodu na měření. Loni mi měnili celej alternátor, protože hned za výstupem kabeláže z motoru se přožvejkala bužírka a zkratovaly dráty z altecu. Servis kabeláž neřešil a dali novej altec. Bohužel zvolili tu samou, nevhodnou trasu vedení kabeláže z altecu (vedení souběžně s válcem a pak nahoru). Plechový těsnění pod hlavou nekopíruje tvar válce, ale ze strany alternátoru leze plech ven. O ten se dřela kabeláž až do doby, kdy se jeden drát uříznul a opřel o válec (najeto asi 1000km od opravy).
Použil jsem na propojení drát ze starého altecu, dráty jsem na cca 5mm i víc prosunul do sebe a prolil cínem, fest + 2 smršťovačky + rozříznutá bužírka ze starého altecu omotaná elektropáskou.
Teď řeším kudy vést kabel. Asi ho vyženu svisle ven z rámu, nechám navolno a chytnu pouze k horní trubce. Je opřenej o plast (nášlap), ale má místo svisle chodit.
Snad už budu mít pokoj.
http://oldanov.rajce.idnes.cz/Alternator_X9_500_Evo

Nemáte náhodou foto strany, kde vede kabel od altecu?

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

14 kvě 2013, 10:12

Ahoj, já jsem shodou okolností kabel od alternátoru asi před měsícem předělával (spolu s výměnou termostatu a kusu hadice u vodní pumpy).
Mě ten kabel vedl z alternátoru dolů, podél bloku motoru, ke kolenu výfuku, tam byla udělaná smyčka (a chycená objímkou k motoru) a kabel vedl zase zpět nahoru podél bloku motoru nahoru nad a za vodní pumpou a pak "jakoby dovnitř" pod sedačku. K hlavě se ani nepřiblížil. Předělal jsem to tak, abych se zbavil tý smyčky u kolena výfuku, protože izolace kabelu tam byla tak zkřehlá od tepla, že se rozpadla a už tam byly vidět jen jednotlivý dráty. Natáhl jsem na ten kabel smršťovačku. A hned za vývodem z motoru jsem ho zatočil doleva nahoru a pak stejně jako byl původně.
Fotky mám, ale fotil jsem to primárně kvůli tý hadici, takže ten kabel tam moc vidět není.

Před:
hadice u vodní pumpy2.JPG

a po:
hadice u vodní pumpy opravená.JPG

Fotky v plném rozlišení skladuju na SkyDrive http://sdrv.ms/1027EeA
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

14 kvě 2013, 12:04

Já jsem se to právě snažil vyřešit tak, aby ten kabel o nic nedrhnul a netlačil na další vedení nad motorem. Je fakt, že ten motor oproti rámu dost chodí. Díky za tip, tuhle trasu vedení jsem neprověřoval. Za cca 3000km budu měnit varec atd. tak to rozhodím a skontroluju výsledek.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

26 kvě 2013, 22:00

ahoj kluci, hlásím se do klubu pĕtistovek :D dnes jsem ji přivezl domu.

první dotaz: ( a ve fóru jsem to hledal!) při startování se rozsvítí kontrolka motoru. sice po chvíli zhasne, ale nevím jestli je to normál nebo chyba. startoval jsem to zatím jen na hlavním stojanu v dodávce :-).
Odeslat odpověď