Piaggio X9 500 - pár dotazů

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 07 dub 2013, 16:08

Aha, tak to vypadá asi fakt na immo.
Co pojistky?
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 07 dub 2013, 16:17

Jestli myslíš čerpadlo, tak takto:
odsát benál do pod úrovně vrchu nádrže pod tunelem
1, sedan pryč
2, plast stř. tunelu pryč
3, konektor čerpadla
4, hadičky z čerpadla (pojistné kroužky, co drží fajky s hadičkami se povolí tak, že packy kroužků zevnitř vycvakneš ven), pak vyjmeš fajky i s hadičkama a z levé ti vyteče benál
5, povolit plastovou matici, co drží čerpadlo a vyjmout
Hotovo
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod kamčák » 07 dub 2013, 17:04

Pánové děkuji za radu.Již opraveno. Byl to jen podělaný vypinač na vypnutí motoru.Musím koupit nový rozebral jsem ho a propojil drátky a vše funkční.Zaplať pan bůh,že to bylo jen tohle
Uživatelský avatar
kamčák

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 373
Registrován: 28 lis 2010, 20:07
Bydliště: Kosmonosy skype pepicek3303
Skútr / moto: piaggio x9 500 prodáno a čekám co vymyslím

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod vikous » 08 dub 2013, 14:06

MilosVee píše:Zdarec, neřešil jste někdo benzín v oleji?Asi před měsícem jsem měnil olej a filtr, a olej nalil po horní rysku na měrce.Od té doby najeto cca 200km.
Dneska jsem se nudil, tak jsem v garáži koukl na olej, a ejhle, oleje tam bylo nějak moc, a je cítit benzínem.
Odsál jsem ho hadičkou a stříkačkou cca 1dcl.
někde jsem četl, že by byl v háji termostat?S ohříváním skútru nemám žádný problémy, v tomhle počasí se ohřeje během 5ti minut, volnoběh je normální.
Už loni byl olej cítit benzínem, ale nepřibýval, tak jsem to neřešil.

Ahoj, řeším stejný problém.
Skůtr jsem koupil v zimě. Po výměně oleje a najetých cca 200km jsem kontroloval hladinu a bylo tam o 1dcl oleje více. Jestli je olej cítit benzínem nedokážu říct, očuchával jsem olej z auta, z bratrancova endura a každej smrděl jinak, ale benzín jsem tam necítil.
Skůtr se mi i ±5°C ohřál tak, že ručka byla v polovině stupnice. Na základě pročtení všech možných fór to opravdu vypadá na termostat. Tak trochu jsem s tím při koupi skůtru počítal. Takže termostat jsem už objednal, až přijde tak vypustím vodu a pustím se do výměny.

BTW: na http://www.x9ownersclub.co.uk/forum/index.php?topic=22751.0 jsem se dozvěděl, že vlivem přítomnosti benzínu v oleji křehne plastové kolo olejové pumpy a, že do výměny termostatu a oleje už nemám jezdit :( . Olej mám prý vypustit ihned. Když si představím jak dlouho tam ten olej s (asi) benzínem byl před tím, tak se divím, že to ještě jezdí.
Piaggio X9 500 Evo 2003
ObrázekObrázek
vikous

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 17 dub 2010, 23:24
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 09 dub 2013, 20:55

Jaký tam máš termostat?Na pumpě nebo na hadici?
Já jsem teď nutně potřeboval jet cca 80km, tak jsem vyměnil aspoň litr oleje za nový, protože oprava bude až 24.4,a to tam ještě musím po vlastní ose dojet (60km), nedá se holt nic dělat.Na to aby se to kouslo by tam toho benzínu muselo být fakt dost, ale 1dcl ve 1,8l oleje snad ještě není úplně v prde.li :roll:
Jo a taky jsem dal clonu před chladič, ale jestli to pomohlo nevím.
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod vikous » 10 dub 2013, 09:52

Termostat mám na hadicích (vlevo, po směru jízdy, vedle válce). Tak to mají IMHO všechny 500 Evo.
Nový orig. termostat, který otevírá při 90° jsem už koupil (950Kč). Včera jsem sundal plasty a dneska se pustím do výměny.

Teď když budu mít vypuštěnou vodu jsem ještě chtěl vyměnit, od bočního plastu skoro prodřenou, 23cm dlouhou, hadici mezi vodní pumpou a trubkou která pak vede podél nádrže dopředu k chladiči.

Nepodařilo se mi jí ale nikde objednat (a natož koupit). Oficiální dovozce má microfiche stejné jako tady: http://www.piaggiospares.co.uk/spares/epc2.asp?ModelID=1466&pageID=T13&m=PIAGGIO+X9+500+EVOLUTION+M271M+Flywheel+cover-oil+filter&uid=0. Hadici, která tam je pod číslem 17 (part no 840826) sice mají, ale je to úplně jiná hadice než já pořebuju (je to taková malá, 10cm, spojka mezi termostatem a hlavou válce. Ta druhá hadice co tam je pod číslem 17 je IMHO celá cca 120cm dlouhá hadice (až k chladiči) za bezmála 1kkč. Tolik peněz za 20cm gumové hadice se mi dávat nechce.

Koukal jsem na prodejně na Nexuse 250 (má IMHO stejnou pumpu) a ten má hadici mezi pumpou a chladičem celou gumovou.
Jak to máte ne svých strojích vy? Máte tuhle hadici/trubku v celku gumovou, nebo je gumová - kovová - gumová?

Nenapadá Vás co tam narvat, nebo jak tu hadici opravit/zalepit? Na pumpě má ten vývod Ø25mm, trubka má Ø20mm, délka hadice je cca 23cm a kroutí se tam kolem rámu a ostatních hadic.
hadice vodní pumpa - radiator (Small).JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Piaggio X9 500 Evo 2003
ObrázekObrázek
vikous

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 17 dub 2010, 23:24
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Vratas » 10 dub 2013, 10:26

Co si nechat nějakou tlakovou hadici dle rozměrů přesně uříznout za rozumnou cenu, to by nešlo?

http://www.hadice.info/hadice-pro-horkou-vodu/

http://hapohadice.cz/hadice/prumysloveh ... &limit=all

http://www.gms.cz/cz/katalog/17-dle-tis ... du-a-paru/
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod vikous » 10 dub 2013, 11:16

Díky za odkazy. Nějaká metrážní hadice mě samozřejmě napadla, ale probém je s různými průměry konců.
Našel jsem v garáži kus hadice z nějakýho auta. Na Ø20mm šla bez problémů, na Ø25mm jsem jí nedostal.

Zkusím to ještě dneska až to budu mít rozebraný přímo na tu pumpu.
Piaggio X9 500 Evo 2003
ObrázekObrázek
vikous

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 17 dub 2010, 23:24
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 10 dub 2013, 19:39

Dneska jsem vyměnil olej, filtr jsem nechal původní, protože má najeto jen 250km.
Postup byl:
Vypuštění oleje vypouštěcím šroubem.Nový olej nalitý přes měrku do skoro max.
Po nastartování se mi rozsvítila asi po 3sec chodu motoru kontrolka mazání, a už nechce zhasnout.
Nechápu, kde může být problém.Opakovaně jsem se ještě díval, kolik tam toho oleje je, a je ho tam akorát,skoro max.
Tak v čem je problém?

EDIT:
Tak mi to nedalo, a ještě večer jsem to šel řešit, bo bych neusnul :mrgreen:
Povolil jsem měrku oleje, a zkusil nastartovat.Bylo slyšet, jak v tom zabublalo, a kontrolka hned zhasla, od té doby maká jak má.Takže asi nějaká vzduchová bublina. :idea:
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 11 dub 2013, 19:08

Oproti loni mi připadá, že na výjezdech z křižovatky a v malé rychlosti v cca 90° zatáčkách mi to třepe do řídítek. I když mám tlumiče nedlouho po repasi, zjistil jsem v horním úniku úchytu v koutě kluzáku a úchytu olej. Je možné, že nestejné množství oleje ve vidlích (i třeba s minimálním rozdílem) může způsobit klepání do řízení nebo je to z mnoha důvodů ten poslední. Mluvím teď o pár kapkách. Řešit to zatím nebudu, uvidím až začnu jezdit, co to bude dělat.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod kamčák » 12 dub 2013, 05:32

A nemáš oskákanou přední gumu? Mě to dělalo a po výměně pneu vše v poho.
Uživatelský avatar
kamčák

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 373
Registrován: 28 lis 2010, 20:07
Bydliště: Kosmonosy skype pepicek3303
Skútr / moto: piaggio x9 500 prodáno a čekám co vymyslím

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 12 dub 2013, 11:17

po výměně repas tlumičů, pak cca 3000km klid a včil zase. Takže asi bude nějaká krpa. Ložiska v krku OK, v kole OK (dle scootland), pak mě napadl navalenej ráfek a jsem v koncích. Už mě nic nenapadá.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 12 dub 2013, 16:44

Mě to loni blbě tlumilo na předku, takový kopání do řídítek na nerovnostech.
Nechal jsem vyměnit olej ve vidlích a pak to bylo dobrý, ale jen asi 100 km, pak to samý.Olej nikde neteče, a tak jsem si na to zvykl a už to neřeším.
Navíc ve Scootlandu proběhla kontrola, a taky na nic nepřišli.
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod kamčák » 17 dub 2013, 18:31

Zdarec všichni.Jakou máte bateriii ve skůtru? Asi mi skončila a nevím jestli tam byla správná.A nějaký tip na dobrou baterii a cenově také :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
kamčák

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 373
Registrován: 28 lis 2010, 20:07
Bydliště: Kosmonosy skype pepicek3303
Skútr / moto: piaggio x9 500 prodáno a čekám co vymyslím

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod KYBLOS » 17 dub 2013, 18:43

http://topbaterie.cz/rada-yumicron/moto ... 57%29.html

Tuhle tam mám já. Nenechával jsem si ji tedy poslat poštou. Zajel jsem si tam a nechal ji hned naplnit u nich. Řekli mi, skočte si zatím támhle do obchoďáku ( je to kousek od nějakýho hyperkrámu ) a přijďte si pro ni za nevím už přesně kolik minut, ale myslím, že to bylo okolo hodiny, nebo necelé hodiny 8)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků

cron