Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: X9 - pár dotazů

20 čer 2012, 01:08

http://www.skutrvrakoviste.cz/zadni-sve ... e-881.html

Re: X9 - pár dotazů

20 čer 2012, 07:28

svobi9 píše:
MilosVee píše:V Trebici,je to tady asi jediny servis.Jeste pro upresneni,tech 800 je pouze za zadni kolo.predni kolo prwzouvaji prej za 200.Tak jsem na to zvedavej.Zitra dam info,jak to dopadlo.


To v té ceně jsou i pozlacený ventilky :P :?: :?: :?: :P

To asi néééé :lol: :lol: :lol:

kamčák píše:to bych si radši sundal to zadní kolo sám a odvezl to tam autem :lol: :lol: :lol:

Máš pravdu, ale nemám moc odvahu se pouštět do nějakých větších akcí.Jak se znám, tak po namontování přezutého kola by mi zbyla minimálně hrst šroubů a všelijaký spojovací materiál jako vždycky :lol: :D .

Tak radši ty prachy obětuju, nechci se zmrzačit (v lepším případě). :wink:

Re: X9 - pár dotazů

20 čer 2012, 07:54

Chápu.Né každý je technický tip :) :) :) a zdraví je přednější :!: :!:

Laminator píše:http://www.skutrvrakoviste.cz/zadni-svetlo-piaggio-x9-prave-881.html

Děkuji,ale já zrovna potřebuji levé. Pravých jsem našel asi čtyři,ale právě jen ty pravé a pokud možno bych chtěl nové.

Re: X9 - pár dotazů

20 čer 2012, 08:01

Ale litr? Jsi se mel domluvit s boustkou.t ten by ti tam za 500 prijel rozebral odvezl privezl a slozil.

Re: X9 - pár dotazů

20 čer 2012, 18:01

Tak mám přezuto,přední kolo 200,- zadní kolo 400,-.

Re: X9 - pár dotazů

20 čer 2012, 18:29

Tvl to si tady nauctovat ja tak lidi utrhnou hlavu i s usima. Njn jinej kraj jinej mrav.

Re: X9 - pár dotazů

20 čer 2012, 19:24

Pravda,už jsem si na to zvykl, že v našem kraji se snaží zedřít z kůže jeden druhýho :evil: :evil:

Re: X9 - pár dotazů

21 čer 2012, 08:13

Tak mi na skůtru přestal jít rychloměr. Po přečtení fóra mi bylo jasný, že se ulomily plastový zobáčky v náhonu.
Oprava: Skůtr na hlavní stojan, povolit dva šrouby, co jistí osu předního kola, pak povolit matku osy. Vytočit 2x2 šrouby co drží bvrzdový třmeny a 4x šroub co drží blatník (ten poootočit a vytáhnout mezi vidlicema ven). Následně vytáhnout přední osu a kolo se uvolní. Není potřeba ho úplně vyndat, stačí zatlačit ke kapotáží a náhon rychloměru je venku. V náhonu je pojišťovací kroužek (jde ven špatně šroubovákem, nejlépe upravené kleště), pod ním podložka a nakonec plastový kolečko s ulámanejma zobáčkama. Doporučuju po vyndání pořádně prohledat pouzdro náhonu, protože tam budou zbytky ulomenejch zobáčků (jsou schovaný ve vazelíně). Já našel všechny, až na chybějící mikro kousky, který se asi časem rozemlely (nechápu, proč to italové dělaj tak mrňavý, se nedivim, že to praská). Takže pak vyzkoušet, kterej ulomenej kousek patří kam, pořádně odmastit a pomocí sekundovýho lepidla (nebo epoxid, dvousložka atd) ulomený kousky přilepit zpět. Protože se mi ty zobáčky zdály moc malý/slabý a bylo jasný, že pevnost tohoto spoje nebude jako původní, vzal jsem tenkej plast, co se válel v garáži (v mým případě víčko od krabičky od žárovek, ale určitě by šlo použít mnoho materiálů) a z tohoto plastu vystříhl tvar plastovýho zobáčku. Následně vystřižený kousky nalepit na opravený zobáčky, čímž dojde k rapidnímu zpevnění (dávat pozor na výsledný rozměry, aby se to vešlo zpět do náhonu a nikde to nedřelo). Nakonec jsem náhon promazal vazelínou, zkompletoval a nasadil zpátky ke kolu (pozor na zajišťovací odlitek na vidlici, kterej určuje polohu náhonu). Pak jen všechno v opačným pořadí smontovat (doporučuju roztáhnout brzdový třmeny, ať jdou snadno na kotouče třeba pomocí šroubováku) a pořádně dotáhnout osu kola i zajišťovací šrouby a na nic nezapomenout !!!!!!!!. Světe div se, náhon funguje :-) Když jsem čekal na uschnutí lepidla, rozebral jsem celou masku, připojil reproduktory k origo interkomu a taky kabel pro připojení vnějšího zdroje (v mém případě mobil). Teď když někde jedu a poslouchám rádio, koukaj lidi jako blázen co to jede okolo.

Dotaz na majitele 500. Už jste někdo zkoušel namontovat ovládání světel? Je to na pravym řidítku, mám tam jen záslepku a světla se zapnou hned po otočení klíčkem - http://www.scootland.cz/zbozi/aprilia-v ... zaslepeny/ Protože mě to dost štve, chtěl bych záslepku vyměnit za normální spínač na světla třeba viz. http://www.scootland.cz/zbozi/piaggio-p ... -svetel-1/ aby to svítilo jen když chci. Zatim jsem nekoukal pod záslepku, jestli tam jsou kabely, ale třeba už to někdo víte. Díkes.

A ještě dotaz, odpojoval už někdo čidlo bočního stojanu? Nebaví mě to mít pořád na hlavním, když potřebuju mít nastartováno.

Re: X9 - pár dotazů

21 čer 2012, 09:05

No řekl bych,že jestli máš tam tu záslepku origo dle toho popisu tak bych řekl bude stačit jen koupit ten správný vypínač a mělo by to jít jen si zjisti jaký vypínač tam má být.Jsou dva druhy

Re: X9 - pár dotazů

21 čer 2012, 09:18

A jaký je v nich rozdíl? Nemám kde co zjišťovat, tady u nás není jedinej schopnej servis.... :-(

Re: X9 - pár dotazů

21 čer 2012, 09:31

Mě taky včera přestal fungovat tachometr... zjistil jsem to až po několika kilometrech jízdy protože na něj vůbec nekoukám. Zrovna když jsem si ze scooterlandu odvážel nový ložiska řízení. Rozebral jsem kolo a ty pacičky v náhonu tam byly, ale je to elektronický tak jsem si myslel že to hold odešlo. pak jsem rozebral kapotu a zkusil ten konektor co je mezi náhonem a budíkama, taky nic ale nedalo mi to a řekl jsem si že je stejně budu rozebírat kvůli tem ložiskám, tak jsem ještě rozebral řídítka a ejhle.... by povytažený jeden z těch tří konektorů co vedly do budíků. A už zase funguje.

olozx6r: pošli sem nějakou fotku těch budíků docela by mně zajímalo jak to máš vyřešený.

Re: X9 - pár dotazů

21 čer 2012, 10:44

Na youtube je video jak to funguje a vypadá :-)

http://youtu.be/5dnyjMRXt_E

2012-06-21-301.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: X9 - pár dotazů

21 čer 2012, 13:05

Ahoj kdyz dam svoje piaggio xí 500 na hlavni stojan mam na zadnim kole docela vuli nevite nekde kde je chyba a kolik stoji oprava diky????

Re: X9 - pár dotazů

21 čer 2012, 20:22

To kolo je povolený,taky jsem to měl, výfuk dolů, sundat tu matku co je v ní závlačka,kolo dotáhnout, zpátky matku se závlačkou, nasadit výfuk a hotovo.Udělej to co nejdřív,mohlo by se to vymačkat!Dnes mě X9 nechala ve štichu, hned to sem hodím i s videem. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Takže, dnes ráno asi 20km jízda na rybníček v nedaleký vsi pro pár nástražních rybiček na Candáty, vše o.k.
Po obědě vyjížďka jen tak asi 50km se dvěmi zastávkami, v garáži to startovalo úplně normálně,první zastávka byla na hrázi Dalešické přehrady, cígo, odjezd vše o.k.2.zastávka na benzínce asi 1 km od baráku na kafe a cígo,dokouřím, nasadím hrnec na budku otočím klíčkem a kontrolky pohaslý, od budíků cvrkot rachot pískání od alarmu atd.Zkusil jsem to několikrát, displej se ani nerozsvítil, světla taky ne, klakson ani nepípl,takže mi nezbývalo nic jinýho než tlačit.Řeknu vám, že tlačit přes 200kg kilometr do kopce v 32°C byl fakt celkem záhul.Doma jsem sundal plast z brzdovým světlem, a změřil baterku s výsledkem 10,2V.
Dal jsem ji na nabíječku,byla tam asi 4hodiny a moc se to nezlepšilo, nastartovat nejde abych změřil dobíjení, takže je asi po smrti baterka???Ale že by odešla jen tak naráz?

Tohle to dělá:

http://youtu.be/UVLCFB867wA

Sory za kvalitu (mobil)
Naposledy upravil MilosVee dne 22 čer 2012, 08:27, celkově upraveno 1

Re: X9 - pár dotazů

21 čer 2012, 20:35

Jo dělá to nekdy tak. Já dojel do práce a z práce už nic :( Pak koupil novou baterku a zase jede, jak má.
To je právě to, že tě to může nechat ve štychu, když to nechceš. :cry:
Odeslat odpověď