Tak mi na skůtru přestal jít rychloměr. Po přečtení fóra mi bylo jasný, že se ulomily plastový zobáčky v náhonu.
Oprava: Skůtr na hlavní stojan, povolit dva šrouby, co jistí osu předního kola, pak povolit matku osy. Vytočit 2x2 šrouby co drží bvrzdový třmeny a 4x šroub co drží blatník (ten poootočit a vytáhnout mezi vidlicema ven). Následně vytáhnout přední osu a kolo se uvolní. Není potřeba ho úplně vyndat, stačí zatlačit ke kapotáží a náhon rychloměru je venku. V náhonu je pojišťovací kroužek (jde ven špatně šroubovákem, nejlépe upravené kleště), pod ním podložka a nakonec plastový kolečko s ulámanejma zobáčkama. Doporučuju po vyndání pořádně prohledat pouzdro náhonu, protože tam budou zbytky ulomenejch zobáčků (jsou schovaný ve vazelíně). Já našel všechny, až na chybějící mikro kousky, který se asi časem rozemlely (nechápu, proč to italové dělaj tak mrňavý, se nedivim, že to praská). Takže pak vyzkoušet, kterej ulomenej kousek patří kam, pořádně odmastit a pomocí sekundovýho lepidla (nebo epoxid, dvousložka atd) ulomený kousky přilepit zpět. Protože se mi ty zobáčky zdály moc malý/slabý a bylo jasný, že pevnost tohoto spoje nebude jako původní, vzal jsem tenkej plast, co se válel v garáži (v mým případě víčko od krabičky od žárovek, ale určitě by šlo použít mnoho materiálů) a z tohoto plastu vystříhl tvar plastovýho zobáčku. Následně vystřižený kousky nalepit na opravený zobáčky, čímž dojde k rapidnímu zpevnění (dávat pozor na výsledný rozměry, aby se to vešlo zpět do náhonu a nikde to nedřelo). Nakonec jsem náhon promazal vazelínou, zkompletoval a nasadil zpátky ke kolu (pozor na zajišťovací odlitek na vidlici, kterej určuje polohu náhonu). Pak jen všechno v opačným pořadí smontovat (doporučuju roztáhnout brzdový třmeny, ať jdou snadno na kotouče třeba pomocí šroubováku) a pořádně dotáhnout osu kola i zajišťovací šrouby a na nic nezapomenout !!!!!!!!. Světe div se, náhon funguje
Když jsem čekal na uschnutí lepidla, rozebral jsem celou masku, připojil reproduktory k origo interkomu a taky kabel pro připojení vnějšího zdroje (v mém případě mobil). Teď když někde jedu a poslouchám rádio, koukaj lidi jako blázen co to jede okolo.
Dotaz na majitele 500. Už jste někdo zkoušel namontovat ovládání světel? Je to na pravym řidítku, mám tam jen záslepku a světla se zapnou hned po otočení klíčkem -
http://www.scootland.cz/zbozi/aprilia-v ... zaslepeny/ Protože mě to dost štve, chtěl bych záslepku vyměnit za normální spínač na světla třeba viz.
http://www.scootland.cz/zbozi/piaggio-p ... -svetel-1/ aby to svítilo jen když chci. Zatim jsem nekoukal pod záslepku, jestli tam jsou kabely, ale třeba už to někdo víte. Díkes.
A ještě dotaz, odpojoval už někdo čidlo bočního stojanu? Nebaví mě to mít pořád na hlavním, když potřebuju mít nastartováno.