Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: X9 - pár dotazů

26 dub 2012, 15:12

Ahoj, v pondělí jsem koupil X9 500 r.v. 2003. Dojel jsem do garáže a protože měla pár much, začal jsem opravovat. Dneska jsem znova vyjel a zjistil, že mi teče olej. Na pravý straně, jak je asi termostat (černá příruba s hadicema) je zezadu dole takovej malej kanálek a z toho mi vytejká poměrně hodně olej a stejká až na olejovej filtr, pak kape na zem. Poradí někdo co s tím? Díkes.

Re: X9 - pár dotazů

26 dub 2012, 15:57

Není to termostat, ale pumpa. Na X9 250ccm jsem to měl taky. A tím kanálkem pod přírubou pumpy mi tekla voda.. Opravovali mi to v autorizovaném servisu. Na třikrát !!! no coment... Dal jsem jenom za to skoro 10tisíc (materiál, a hlavně hodiny práce).. Nevím, ale sám bych se do toho bez předchozích zkušeností a spec. nářadí moc nepouštěl.. Takže rada asi nic moc, že ..? Podle mě tam povolilo nějaké těsnění, gufero uvnitř za pumpou..

Re: X9 - pár dotazů

26 dub 2012, 16:02

Už jsem tu našel v jednom topicu, že to měl jeden kluk na beverly 500, prej asi gufero, ale nebylo tam napsaný vyřešení, tak jsem mu psal sz a uvidím. Nebo má někdo další nějakou zkušenost? Jsem vyučenej automechanik, je už je to dost let, ale něco ještě určitě zvládnu, tak se toho nebojém. Spíš jestli má někdo zkušenosti s tou rozborkou, případně rozměry gufera, abych ho rovnou koupil atd..... :cry:

Teď jsem našel, že to řešili u beverly výměnou celý sady: hřídelka vodního čerpadla, vrtulka a nějaký těsnění. Takže asi vypustit vodu, otevřít a uvidím,,,,?

Re: X9 - pár dotazů

26 dub 2012, 16:31

S tím automechanikem jsme na tom stejně. Já se vyučil v 1997 + 2roky nástavba, ale jak říkám, sám bych se do toho moc nepouštěl. Rozborka nebude těžká (vypustit vodu, olej, pár šroubů víčko pumpy a jsi uvnitř - dál netuším....). Rozměry gufer a další komponenty ani podle katalogu na mé X9 Evo nemohli najít. Pak se na dvakrát čekalo 5 týdnů na správné díly.. Katastrofa.. No holt odborníci no :roll:

Re: X9 - pár dotazů

26 dub 2012, 20:09

Tak jsem se do toho pustil, vypuštěnej olej i voda, víko čerpadla fuč, pak demontáž vrtulky. Nakonec jsem zjistil, že musím sundat celý boční víko motoru. Spousta šroubů, výfuk i s kolenem dolu a stejně to šlo hrozně. Teď je dole a jdu na netu hledat díly. Kdo ví, budu rád, když poradí...

Re: X9 - pár dotazů

27 dub 2012, 08:27

Šikula ! Zkus radu u dovozce Aspirit v Praze. Je naivní si myslet, že by jen poradili a zadarmo :mrgreen: , ale stojí za to zkusit zjistit ceny u nich než se pustíš do nějakých italských e-shopů.. Jak už jsem psal, i do autorizované sítě nebyli italové schopný dodat správné díly do nějaké normální doby. Čekal jsem se 5týdnů(prý normálka)... Ne že by díly nebyly, ale že Ital je prej línej tvor a na vše má dost času :wink:

Re: X9 - pár dotazů

27 dub 2012, 09:25

Založil jsem o vodní pumpě celej novej topic, ať je to přehledně u sebe. Časem přidám nějaký návody na opravy :shock:

Re: X9 - pár dotazů

27 dub 2012, 10:51

Pánové X9káři , dnes se mi stala taková nemilá věc,praskol mi lanko u otevírání sedla. A pod ním samozřejmě zamčená helma a rukavice. Nevíte někdo jak se tam co nejjednodušeji dostat?? Na výměnu lanka si netroufám,to svěřím servisu,ale oteřít bych to potřeboval co nejdřív. Díky Honza

Re: X9 - pár dotazů

27 dub 2012, 11:58

A tlačítko předpklídím tí teda asi nefunguje a dálkáč taky ne? Kdyžtak tlačítko vyndat (je to pár šroubů), rozebrat a vypucovat (šroubováčkem vycvaknout to kulatý, je tam pružinka, nikam neuletí, očistit kontaky vevnitř, složit), bude chodit jako zamlada. Jinak nejspíš odstrojit bok, ale se sedlem to bude docela těžký...

Re: X9 - pár dotazů

27 dub 2012, 12:13

tlačítko nemám,ovládá se páčkou pod zapalováním.

Re: X9 - pár dotazů

27 dub 2012, 12:21

No jestli nevíš kde přesně lanko prasklo, stojí za to rozebrat plasty kolem ovládací páčky nebo ji zkrátka vyndat. Lanko možná prasklo tam někde v ostrém ohybu nebo se jen vyvléklo. Nebo se ta páčka rozlomila (je přece jen z plastu). Třeba až páčku vyndáš půjde lanko vzít do kleští, zatáhnout a bude otevřeno :idea:

Re: X9 - pár dotazů

27 dub 2012, 13:18

Teorie - pravý nelakkovaný plast jde sundat i bez oddělání pr..... tzn. mohlo by se podařit rukou hrábnout pod lakovaný plast v místě "přepákování" (ten mezikus mezi lankama spřažený s motorkem na otevírání) a rukou tím pohnout. Nikdy jsem to nezkoušel, nevím kolik je tam místa a netuším, jestli vůbec tvoje X9 má otevírání tímto způsobem. Je to pokus na 10 minut.
Naposledy upravil KYBLOS dne 27 bře 2013, 18:12, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů

Re: X9 - pár dotazů

27 dub 2012, 13:25

žádný motorek tak nemám. je to čistě manuál,ale zkusím tam hrábnout. díky

Re: X9 - pár dotazů

27 dub 2012, 13:31

Tak to nevím, protože u našich je ten převod pěkně odktrytej. U tebe vidím problém, že jestli to je pouze manuál, bude ten bovden až k sedlu.

Re: X9 - pár dotazů

27 dub 2012, 13:39

...jj, ten bovden je v kuse od páčky pod řidítky až po zámek.

Napadají mě 2 varianty:

1. Sundat ten spodní pravý plast, dole odšroubovat ten vrchní boční plast (nahoře nepůjde, bo je i šroubek pod sedlem) a trochu se pokusit tam dostat rukou a doufat, že lanko prdlo někde blíž páčky a půjde za to zatahat. Pokud to nepůjde, tak:

2. udělat si ze starýho šroubováku nějaký ten bazmek, kdy trochu ten koneček ohneš - pak se dostat do oblasti zámku a páčit do boku směrem k pravýmu boku (jako kdyby tahalo to lanko) a mohlo by to vyskočit...

...tak bych to zkoušel já. Jiná varianta krom devastace mě nenapadá...
Odeslat odpověď