Piaggio X9 500 - pár dotazů

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod olozx6r » 26 dub 2012, 15:12

Ahoj, v pondělí jsem koupil X9 500 r.v. 2003. Dojel jsem do garáže a protože měla pár much, začal jsem opravovat. Dneska jsem znova vyjel a zjistil, že mi teče olej. Na pravý straně, jak je asi termostat (černá příruba s hadicema) je zezadu dole takovej malej kanálek a z toho mi vytejká poměrně hodně olej a stejká až na olejovej filtr, pak kape na zem. Poradí někdo co s tím? Díkes.
X9 500 2003
olozx6r

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 33
Registrován: 20 dub 2012, 23:37
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003
Tuning / úpravy: Vytuněnej el. stojan - funguje :-) 2x repro nad budíkama+vstup dalšího zdroje hudby :-D

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod angel2904 » 26 dub 2012, 15:57

Není to termostat, ale pumpa. Na X9 250ccm jsem to měl taky. A tím kanálkem pod přírubou pumpy mi tekla voda.. Opravovali mi to v autorizovaném servisu. Na třikrát !!! no coment... Dal jsem jenom za to skoro 10tisíc (materiál, a hlavně hodiny práce).. Nevím, ale sám bych se do toho bez předchozích zkušeností a spec. nářadí moc nepouštěl.. Takže rada asi nic moc, že ..? Podle mě tam povolilo nějaké těsnění, gufero uvnitř za pumpou..
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod olozx6r » 26 dub 2012, 16:02

Už jsem tu našel v jednom topicu, že to měl jeden kluk na beverly 500, prej asi gufero, ale nebylo tam napsaný vyřešení, tak jsem mu psal sz a uvidím. Nebo má někdo další nějakou zkušenost? Jsem vyučenej automechanik, je už je to dost let, ale něco ještě určitě zvládnu, tak se toho nebojém. Spíš jestli má někdo zkušenosti s tou rozborkou, případně rozměry gufera, abych ho rovnou koupil atd..... :cry:

Teď jsem našel, že to řešili u beverly výměnou celý sady: hřídelka vodního čerpadla, vrtulka a nějaký těsnění. Takže asi vypustit vodu, otevřít a uvidím,,,,?
X9 500 2003
olozx6r

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 33
Registrován: 20 dub 2012, 23:37
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003
Tuning / úpravy: Vytuněnej el. stojan - funguje :-) 2x repro nad budíkama+vstup dalšího zdroje hudby :-D

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod angel2904 » 26 dub 2012, 16:31

S tím automechanikem jsme na tom stejně. Já se vyučil v 1997 + 2roky nástavba, ale jak říkám, sám bych se do toho moc nepouštěl. Rozborka nebude těžká (vypustit vodu, olej, pár šroubů víčko pumpy a jsi uvnitř - dál netuším....). Rozměry gufer a další komponenty ani podle katalogu na mé X9 Evo nemohli najít. Pak se na dvakrát čekalo 5 týdnů na správné díly.. Katastrofa.. No holt odborníci no :roll:
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod olozx6r » 26 dub 2012, 20:09

Tak jsem se do toho pustil, vypuštěnej olej i voda, víko čerpadla fuč, pak demontáž vrtulky. Nakonec jsem zjistil, že musím sundat celý boční víko motoru. Spousta šroubů, výfuk i s kolenem dolu a stejně to šlo hrozně. Teď je dole a jdu na netu hledat díly. Kdo ví, budu rád, když poradí...
X9 500 2003
olozx6r

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 33
Registrován: 20 dub 2012, 23:37
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003
Tuning / úpravy: Vytuněnej el. stojan - funguje :-) 2x repro nad budíkama+vstup dalšího zdroje hudby :-D

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod angel2904 » 27 dub 2012, 08:27

Šikula ! Zkus radu u dovozce Aspirit v Praze. Je naivní si myslet, že by jen poradili a zadarmo :mrgreen: , ale stojí za to zkusit zjistit ceny u nich než se pustíš do nějakých italských e-shopů.. Jak už jsem psal, i do autorizované sítě nebyli italové schopný dodat správné díly do nějaké normální doby. Čekal jsem se 5týdnů(prý normálka)... Ne že by díly nebyly, ale že Ital je prej línej tvor a na vše má dost času :wink:
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod olozx6r » 27 dub 2012, 09:25

Založil jsem o vodní pumpě celej novej topic, ať je to přehledně u sebe. Časem přidám nějaký návody na opravy :shock:
X9 500 2003
olozx6r

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 33
Registrován: 20 dub 2012, 23:37
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003
Tuning / úpravy: Vytuněnej el. stojan - funguje :-) 2x repro nad budíkama+vstup dalšího zdroje hudby :-D

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod Laminator » 27 dub 2012, 10:51

Pánové X9káři , dnes se mi stala taková nemilá věc,praskol mi lanko u otevírání sedla. A pod ním samozřejmě zamčená helma a rukavice. Nevíte někdo jak se tam co nejjednodušeji dostat?? Na výměnu lanka si netroufám,to svěřím servisu,ale oteřít bych to potřeboval co nejdřív. Díky Honza
ex CPI Aragon 50 S-line,
ex Piaggio X9 180 Amalfi - prodáno :-(
ex Piaggio X9 500 ie Evolution - prodáno :-(
Piaggio X9 200 EVO
Obrázek Spotřeba PIAGGIO X9 200 Evo X9 14 kW / 0 HP
Uživatelský avatar
Laminator

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 269
Registrován: 29 dub 2008, 21:11
Bydliště: Praha 3 - Žižkov,Jarov
Skútr / moto: Piaggio X9 200 EVO

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod olozx6r » 27 dub 2012, 11:58

A tlačítko předpklídím tí teda asi nefunguje a dálkáč taky ne? Kdyžtak tlačítko vyndat (je to pár šroubů), rozebrat a vypucovat (šroubováčkem vycvaknout to kulatý, je tam pružinka, nikam neuletí, očistit kontaky vevnitř, složit), bude chodit jako zamlada. Jinak nejspíš odstrojit bok, ale se sedlem to bude docela těžký...
X9 500 2003
olozx6r

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 33
Registrován: 20 dub 2012, 23:37
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003
Tuning / úpravy: Vytuněnej el. stojan - funguje :-) 2x repro nad budíkama+vstup dalšího zdroje hudby :-D

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod Laminator » 27 dub 2012, 12:13

tlačítko nemám,ovládá se páčkou pod zapalováním.
ex CPI Aragon 50 S-line,
ex Piaggio X9 180 Amalfi - prodáno :-(
ex Piaggio X9 500 ie Evolution - prodáno :-(
Piaggio X9 200 EVO
Obrázek Spotřeba PIAGGIO X9 200 Evo X9 14 kW / 0 HP
Uživatelský avatar
Laminator

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 269
Registrován: 29 dub 2008, 21:11
Bydliště: Praha 3 - Žižkov,Jarov
Skútr / moto: Piaggio X9 200 EVO

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod angel2904 » 27 dub 2012, 12:21

No jestli nevíš kde přesně lanko prasklo, stojí za to rozebrat plasty kolem ovládací páčky nebo ji zkrátka vyndat. Lanko možná prasklo tam někde v ostrém ohybu nebo se jen vyvléklo. Nebo se ta páčka rozlomila (je přece jen z plastu). Třeba až páčku vyndáš půjde lanko vzít do kleští, zatáhnout a bude otevřeno :idea:
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 27 dub 2012, 13:18

Teorie - pravý nelakkovaný plast jde sundat i bez oddělání pr..... tzn. mohlo by se podařit rukou hrábnout pod lakovaný plast v místě "přepákování" (ten mezikus mezi lankama spřažený s motorkem na otevírání) a rukou tím pohnout. Nikdy jsem to nezkoušel, nevím kolik je tam místa a netuším, jestli vůbec tvoje X9 má otevírání tímto způsobem. Je to pokus na 10 minut.
Naposledy upravil KYBLOS dne 27 bře 2013, 18:12, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod Laminator » 27 dub 2012, 13:25

žádný motorek tak nemám. je to čistě manuál,ale zkusím tam hrábnout. díky
ex CPI Aragon 50 S-line,
ex Piaggio X9 180 Amalfi - prodáno :-(
ex Piaggio X9 500 ie Evolution - prodáno :-(
Piaggio X9 200 EVO
Obrázek Spotřeba PIAGGIO X9 200 Evo X9 14 kW / 0 HP
Uživatelský avatar
Laminator

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 269
Registrován: 29 dub 2008, 21:11
Bydliště: Praha 3 - Žižkov,Jarov
Skútr / moto: Piaggio X9 200 EVO

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 27 dub 2012, 13:31

Tak to nevím, protože u našich je ten převod pěkně odktrytej. U tebe vidím problém, že jestli to je pouze manuál, bude ten bovden až k sedlu.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod mk-tec » 27 dub 2012, 13:39

...jj, ten bovden je v kuse od páčky pod řidítky až po zámek.

Napadají mě 2 varianty:

1. Sundat ten spodní pravý plast, dole odšroubovat ten vrchní boční plast (nahoře nepůjde, bo je i šroubek pod sedlem) a trochu se pokusit tam dostat rukou a doufat, že lanko prdlo někde blíž páčky a půjde za to zatahat. Pokud to nepůjde, tak:

2. udělat si ze starýho šroubováku nějaký ten bazmek, kdy trochu ten koneček ohneš - pak se dostat do oblasti zámku a páčit do boku směrem k pravýmu boku (jako kdyby tahalo to lanko) a mohlo by to vyskočit...

...tak bych to zkoušel já. Jiná varianta krom devastace mě nenapadá...
Uživatelský avatar
mk-tec

250+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 272
Registrován: 10 dub 2011, 07:41
Bydliště: Kroměříž
Skútr / moto: Bylo: SUZUKI Burák 650 Exe K12
Tuning / úpravy: Je to v plné náloži včetně všemožných dodělávek - takže není třeba

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků

cron