Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: X9 - pár dotazů

06 říj 2011, 14:57

bouska.t píše:když tam nebyla vůle tak tam nemělo co cvakat. Teď když tam ta vůle je tak je tam 15 nevim co to je za míru mezera tak to cvaká. Ale jedeto to no.

Ta vůle je tam za studena než se ventil ohřeje a tím pádem natáhne a pak už žádná vůle být nesmí. Neštelovali jste to doufám při zahřátém motoru :?:

Re: X9 - pár dotazů

06 říj 2011, 15:50

nene večer jsme ho rozebrali a ráno jsme to dělali takže byl studenej. Ale snad to ničemu nevadí nebo jo?

Re: X9 - pár dotazů

06 říj 2011, 15:59

Čemu by to mělo vadit, když se to má dělat za studena. Proto jsem s Innovou tvrdnul v servisu přes 2 hodiny. Nebo by jsi ho chtěl ještě chladit na určitou teplotu? :D Ta stanovená není.

Re: X9 - pár dotazů

06 říj 2011, 16:56

nemyslel jsem to za jaké teploty se to má dělat to jsme dělali za studena. jde mi oto jestli tomu nevadí že ty ventyly cvakaj

Re: X9 - pár dotazů

06 říj 2011, 22:04

nevadí!
teplota pro nastatovaní vůle ventylů má být pokojová tudíš kolem 20 stupňů.

Re: X9 - pár dotazů

08 říj 2011, 15:39

oldik píše:Měrka je skoro vodorovně zezadu ramena z vnitřní strany vedle uchycení zadního levého tlumiče (podobná jako na motorový olej s čtyřhraným plastovým uchycením). Měrku povolím zezačátku klasickým straňákem a pak už jedu rukou. Měříš na hlůavním stojanu zašroubovanou.
Vypouštění je zespod ramena skoro v ose kola a taky skoro na úrovni hrany ráfku kola (imbus šroub). Musíš vypouštět do trychtýře nebo nějaké nálevky, kterou zabezpečíš aby ti netekl olej na ráfek. U pětikila má měrka míry maxmin až skoro u závitu. To jsem si nevšimnul a jezdil 1000km skoro s poloviční náplní. Taky jsem koupil i na jiné věci 2 stříkačky 50ml. Jednu s koncem bez možnosti nasazení jehly a druhou s koncem určeným pro jehlu. Stříkačkou "bezjehlovou" krásně naplníš ten náboj kola a na stříkačku jehlovou jsem nasadil silikonovou hadičku a tou jsem dělal brzdy. Nic nezamažeš, nic ti nikde neteče, stříkačky omyješ k dalšímu použití a hotovo (stojí 19Kč/ks).
Jinak chlapi, mám stáhnutých mraky návodů od českých na 125-250ccm až po návody a manuály na 500 evo vč. rozkreslení motoru na ND atd. Tam je úplně všechno vč. množství nápní, hodnot atd. Doporučuju nastudovat. Třeba do zadního náboje je 250ml, což jsem netušil, protože na tý měrce jsou míry pro nezkušeného docela blbě čitelný (není označeno max, min).

Nebylo by možné poslat nějaký ty návody na 500 EVO SZ?

Re: X9 - pár dotazů

08 říj 2011, 15:45

dej mi emila a jak se dostanu k zapakování, pošlu přes úschovnu.

Re: X9 - pár dotazů

08 říj 2011, 20:27

Máš SZ díky :wink:

Re: X9 - pár dotazů

08 říj 2011, 21:14

Jak ti jezdi ? doufam ze vse v poradku :)

Re: X9 - pár dotazů

09 říj 2011, 10:38

Vše o.k.Akorát byla trošku vůle v zadním kole,byla povolená matka na kole,takže stačilo pouze dotáhnout,akorát se musel sundat lauf,protože jinak se člověk na tu matku nedostane.Práce cca na půl hoďky,a jezdí se vesele dál.Najeto cca 650km,a max.pohoda.Maximálka zatím 142km/h,pak už se bojím :D .Nestýská se Ti po něm? :D

oldik píše:dej mi emila a jak se dostanu k zapakování, pošlu přes úschovnu.

Mám to.Díky moc :wink: :wink:

Re: X9 - pár dotazů

11 říj 2011, 10:26

Myslím, že špatné ventilové vůle jsou dost na závadu, příliš velká vůle znamená únik komprese a tím podpalování do vyfukové části nebo střílení do sání a příliš malá zase může znamenat v důsledku poškození sedel ventilů.

Re: X9 - pár dotazů

11 říj 2011, 10:44

a nevis jak se pozná to co popisuješ?

Re: X9 - pár dotazů

11 říj 2011, 11:06

ERka5: nezamotal jses do toho jak může velká ventylová vůle způsobyt snížení komprese popř podpalování ventilů?

Re: X9 - pár dotazů

14 říj 2011, 21:01

jasně máš pravdu, je to obráceně :oops:
když je malá vůle zůstávají ventily nedovřené a velká vůle zase mlátí do sedel. Tak snad příště... :wink:

Re: X9 - pár dotazů

14 říj 2011, 21:12

ještě že jsou jenom 2 možnosti :-d
Odeslat odpověď