Piaggio X9 500 - pár dotazů

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod krizik1 » 06 říj 2011, 14:57

bouska.t píše:když tam nebyla vůle tak tam nemělo co cvakat. Teď když tam ta vůle je tak je tam 15 nevim co to je za míru mezera tak to cvaká. Ale jedeto to no.

Ta vůle je tam za studena než se ventil ohřeje a tím pádem natáhne a pak už žádná vůle být nesmí. Neštelovali jste to doufám při zahřátém motoru :?:
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod bouska.t » 06 říj 2011, 15:50

nene večer jsme ho rozebrali a ráno jsme to dělali takže byl studenej. Ale snad to ničemu nevadí nebo jo?
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 06 říj 2011, 15:59

Čemu by to mělo vadit, když se to má dělat za studena. Proto jsem s Innovou tvrdnul v servisu přes 2 hodiny. Nebo by jsi ho chtěl ještě chladit na určitou teplotu? :D Ta stanovená není.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod bouska.t » 06 říj 2011, 16:56

nemyslel jsem to za jaké teploty se to má dělat to jsme dělali za studena. jde mi oto jestli tomu nevadí že ty ventyly cvakaj
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod Dom999 » 06 říj 2011, 22:04

nevadí!
teplota pro nastatovaní vůle ventylů má být pokojová tudíš kolem 20 stupňů.
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 08 říj 2011, 15:39

oldik píše:Měrka je skoro vodorovně zezadu ramena z vnitřní strany vedle uchycení zadního levého tlumiče (podobná jako na motorový olej s čtyřhraným plastovým uchycením). Měrku povolím zezačátku klasickým straňákem a pak už jedu rukou. Měříš na hlůavním stojanu zašroubovanou.
Vypouštění je zespod ramena skoro v ose kola a taky skoro na úrovni hrany ráfku kola (imbus šroub). Musíš vypouštět do trychtýře nebo nějaké nálevky, kterou zabezpečíš aby ti netekl olej na ráfek. U pětikila má měrka míry maxmin až skoro u závitu. To jsem si nevšimnul a jezdil 1000km skoro s poloviční náplní. Taky jsem koupil i na jiné věci 2 stříkačky 50ml. Jednu s koncem bez možnosti nasazení jehly a druhou s koncem určeným pro jehlu. Stříkačkou "bezjehlovou" krásně naplníš ten náboj kola a na stříkačku jehlovou jsem nasadil silikonovou hadičku a tou jsem dělal brzdy. Nic nezamažeš, nic ti nikde neteče, stříkačky omyješ k dalšímu použití a hotovo (stojí 19Kč/ks).
Jinak chlapi, mám stáhnutých mraky návodů od českých na 125-250ccm až po návody a manuály na 500 evo vč. rozkreslení motoru na ND atd. Tam je úplně všechno vč. množství nápní, hodnot atd. Doporučuju nastudovat. Třeba do zadního náboje je 250ml, což jsem netušil, protože na tý měrce jsou míry pro nezkušeného docela blbě čitelný (není označeno max, min).

Nebylo by možné poslat nějaký ty návody na 500 EVO SZ?
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 08 říj 2011, 15:45

dej mi emila a jak se dostanu k zapakování, pošlu přes úschovnu.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 08 říj 2011, 20:27

Máš SZ díky :wink:
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod Mili » 08 říj 2011, 21:14

Jak ti jezdi ? doufam ze vse v poradku :)
Nyní Honda Forza 300 r.v. 2016 a předchozí model proto, že má nízko sedlo a konečně dosáhnu v sedě až na zem :-D
Uživatelský avatar
Mili

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 71
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Prachatice
Skútr / moto: nyní Honda Forza 300 ´16

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 09 říj 2011, 10:38

Vše o.k.Akorát byla trošku vůle v zadním kole,byla povolená matka na kole,takže stačilo pouze dotáhnout,akorát se musel sundat lauf,protože jinak se člověk na tu matku nedostane.Práce cca na půl hoďky,a jezdí se vesele dál.Najeto cca 650km,a max.pohoda.Maximálka zatím 142km/h,pak už se bojím :D .Nestýská se Ti po něm? :D

oldik píše:dej mi emila a jak se dostanu k zapakování, pošlu přes úschovnu.

Mám to.Díky moc :wink: :wink:
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod ERka5 » 11 říj 2011, 10:26

Myslím, že špatné ventilové vůle jsou dost na závadu, příliš velká vůle znamená únik komprese a tím podpalování do vyfukové části nebo střílení do sání a příliš malá zase může znamenat v důsledku poškození sedel ventilů.
Michal
Piaggio X9 200 EVOLUTION
Kawasaki ER5 '03
Uživatelský avatar
ERka5

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 120
Registrován: 30 črc 2010, 18:38
Skútr / moto: Piaggio X9 200 Evolution ´03

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod bouska.t » 11 říj 2011, 10:44

a nevis jak se pozná to co popisuješ?
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod Dom999 » 11 říj 2011, 11:06

ERka5: nezamotal jses do toho jak může velká ventylová vůle způsobyt snížení komprese popř podpalování ventilů?
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod ERka5 » 14 říj 2011, 21:01

jasně máš pravdu, je to obráceně :oops:
když je malá vůle zůstávají ventily nedovřené a velká vůle zase mlátí do sedel. Tak snad příště... :wink:
Michal
Piaggio X9 200 EVOLUTION
Kawasaki ER5 '03
Uživatelský avatar
ERka5

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 120
Registrován: 30 črc 2010, 18:38
Skútr / moto: Piaggio X9 200 Evolution ´03

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod Dom999 » 14 říj 2011, 21:12

ještě že jsou jenom 2 možnosti :-d
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků

cron