Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: X9 - pár dotazů

30 zář 2011, 05:14

Potřebuju to celý vyhodit ven. Jak je to chyceno v brýlích, tak tam se dostanu v pohodě, ale netuším, jestli se to musí nějak speciálně výškově upravovat, kolo středit a jestli to po povolení vytáhnu nebo se to musí vytlouct a nebo jestli se ten repas po odplastování udělá bez vytáhnutí kompletu z brýlí. Dělal jsem to naposledy u MZ 150 a je to hodně dlouho.

Re: X9 - pár dotazů

30 zář 2011, 20:05

MilosVee píše:Jo?Tak to je v pohodě,mě se to moc nezdálo,že se to dolívá zrovna tam,ale dolil jsem to,tak asi vpoho.Akorát ten přístup je tam nic moc,musel jsem udělat menší dolévací přípravek z trychtýře a hadičky,protože jsem kvůli takové "banalitě" nechtěl sundávat plasty,nebo tak něco.

Kup si olej Castrol, ten má nějakých 5cm čůro a máš po problému :lol:

brýle sou tam jen jedny, na to si asi přišel. tlumič má z vrchu šroubovací zátku s přesahem, takže ani po povolení v brýlích nejde subdat dolů. musiš ji odštoubovat kde je, pak máš tlumič dole okamžitě je tak otevřený, tak ho hned vylej. pokud to chceš udělat pořádně, musíš vyndat kluzák, dole ho drží šroub, když budeš mít kliku, povolíš ho bez přidtžení trubky, pokud se ti bude protáčet trubka udělej si jednoduchy přípravek - šroub s tuším 13kou šestihranem dlouhý cca 150 (myslím že je to M8x150) a z druhé strany dej do kotra dvě matice dotažené na krev tím získáš něco jako prodloužený imbus a došláhneš tím i s pomocí normální goly s 13kou ořechem. tim to přidržíš, rozděláš, vyleješ a dáš nový olej a opačným způsobem zase smontuješ. Zátka se musí přidělat zase v brejlích, je to opruz ale dá se to...
sesadíš to zase na doraz té dotažené horní matice, to se snad ani blbě dát nedá... Odhaduju to na nějaké 2-3 hodiny práce i s vykapáním oleje. Dělal sem to někdy loni. nejvíc mi dal zabrat ten připravek napřidržení, pořád sem přemýšlel jak na to, až mi kamarád poradil tuhle banalitu :lol:
Jen si pohlídej abys sesadil všechny vnitřnosti ve spravnem pořadí, už si nepamatuju jak to bylo, plete se mi to s motorkou, kde je mrtě různých podložek, vymezovaček a několik pružin, tam to byla makačka, tady myslím nic takového nebylo. Nepamatuju si to přesně do detailu.
Jo a plastů se to vůbec netýká, neodstrojíš ani jeden, vlasně jo plastový batník :wink:

Re: X9 - pár dotazů

02 říj 2011, 19:23

Ještě jeden dotaz na tlumiče. Bylo by možný nechat tlumiče v brýlích a odmontovat zátku a spodní imbus a takto to omrknout? Vypadá to, že gufera jsou jako nový a byl jsem upozorněn na to, že jakmile netrefím, což určitě netrefím, přesnou polohu tlumiče v brýlích, gufera půjdou do háje docela brzy. Takže buď z brýlí ven a vyměnit rovnou gufera nebo to nechat namontovaný v brýlích a udělat to tak.

Re: X9 - pár dotazů

03 říj 2011, 18:16

No to asi jde, ale stejně musíš povolit trubku a vysunout ji nahoru, jinak to nepovolíš, je tam přesah tak 1,5-2mm a to do ničeho nechytneš, není tam žádný šestihran, nůta nebo pod, musíš to povolit sikovkama.
Osazení v brýlích brání jakémukoliv uchycení mimo předepsanou polohu, má nějaké 4-5 cm. Podle mě je to pitomost co bys na guferech zničil, ty zničíš jedině kdybys byl fakt umělec a proskřípl je při zpětném zasouvání kluzáku jinak ne...
Takto se ti asi nepovede vymněnit olej... Ale zkus to když myslíš.
Navíc vzhledem k prostoru pochybuju, že se ti tam povede nalít předepsané množství nového oleje.

Re: X9 - pár dotazů

04 říj 2011, 15:11

Nešlo o zničení gufer ale o to, že když trubku při zpětné montáži v brýlích pootočím, což se stany i kdybych si vůči nějakému bodu brýlí udělal rysku, naruším tím již vyběhané mikrodrážky v guferu a to pak ve velmi krátkém čase začne zlobit. Tzn. bylo mi dáno doporučení, že "zaběhnuté" vidli a manipulaci trubek v brýlích zároveň vyměnit i gufera a tak se vyhnout opětovné demontáži po výrazně kratší době než by měl servis proběhnout. Nevím co je na tom pravdy, ale když už do vidle polezu, nechtěl bych to absolvovat za krátký čas znovu. ALe zase bych nechtěl kupovat za 400,- gufera, pokud netřeba. Ty stávající vypadají na oko výborně, resp. jako nové.

Jinak jsem včera vyměnil komplet brzdovku a olej v zadním náboji (cca skoro 100ml chybělo). Vzduchový, olejový filtr a motorový olej udělám bez ohledu na najeté km před sezónou, ať mám výchozí stav výměny tutový, i když dle barvy oleje to fakt bylo před prodejem měněný. Začal jsem používat značku IPONE (docela mastný), tak snad to bude dobrý. Jinak jsem dal NGK iridiovou svíčku a žádná změna se nekoná, snad krom delšího nájezdu.
Jinak jsem se skůtrem maximálně spokojen. Akcelerace, spotřeba, maximálka (zatím kvůli nedostatku odvahy) nevyzkoušena. A v Jedovnici náhodou zaparkoval vedle stejný skůtřík, akorát 2007. Měl jsem možnost porovnat i s Xcitingem 500 a ta X9 je fakt obrovská.
Textilní brašny - tam jsem musel provést prodloužení suchých zipů a zkoušel jsem udělat polep kolem loga X9 proti poškrábání laku. Polep jsem prováděl nejbližším černou barvou, samolepkou na auta s mřížkou proti tvoření bublin. S ohledem na profilovaný boční plast snad ve všech směrech to bylo dost problematický a nakonec jsem nalepil pouze cca 10cm pás podél sedla v rozsahu dotyku pásu brašen (tam to bude trpět nejvíc). Samotný bok plastu před logem X9 asi řešit nebudu. Polep vypadá vcelku solidně a zakryl jsem s ním nějaké i nějaké neduhy na laku.
Úložný prostor celkem - 50l podsedák, 2x 15l bražny, 35l bágl na tunel - celkem cca 120l a to mi zatím stačí a tím jsem pořízení kufru odsulnul na neurčito.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: X9 - pár dotazů

05 říj 2011, 15:46

skoro jako goldwing s tim obsahem kufru... :) ja jsem taky měnil motorový olej v neděli. Jak si vyměnil ten olej v náboji na zadním kole? Ať hledám jak hledám tak žadnej vypouštěcí otvor nemůžu najít. Jen v vrchu je měrka nic víc.

Re: X9 - pár dotazů

05 říj 2011, 15:58

Jen otázečka,kde je ta měrka a jak vypadá?Díky

Re: X9 - pár dotazů

05 říj 2011, 16:02

Měrka je skoro vodorovně zezadu ramena z vnitřní strany vedle uchycení zadního levého tlumiče (podobná jako na motorový olej s čtyřhraným plastovým uchycením). Měrku povolím zezačátku klasickým straňákem a pak už jedu rukou. Měříš na hlůavním stojanu zašroubovanou.
Vypouštění je zespod ramena skoro v ose kola a taky skoro na úrovni hrany ráfku kola (imbus šroub). Musíš vypouštět do trychtýře nebo nějaké nálevky, kterou zabezpečíš aby ti netekl olej na ráfek. U pětikila má měrka míry maxmin až skoro u závitu. To jsem si nevšimnul a jezdil 1000km skoro s poloviční náplní. Taky jsem koupil i na jiné věci 2 stříkačky 50ml. Jednu s koncem bez možnosti nasazení jehly a druhou s koncem určeným pro jehlu. Stříkačkou "bezjehlovou" krásně naplníš ten náboj kola a na stříkačku jehlovou jsem nasadil silikonovou hadičku a tou jsem dělal brzdy. Nic nezamažeš, nic ti nikde neteče, stříkačky omyješ k dalšímu použití a hotovo (stojí 19Kč/ks).
Jinak chlapi, mám stáhnutých mraky návodů od českých na 125-250ccm až po návody a manuály na 500 evo vč. rozkreslení motoru na ND atd. Tam je úplně všechno vč. množství nápní, hodnot atd. Doporučuju nastudovat. Třeba do zadního náboje je 250ml, což jsem netušil, protože na tý měrce jsou míry pro nezkušeného docela blbě čitelný (není označeno max, min).

Dělaly jste někdo ventily? Tak jsem to zkoumal a připadá mi se k tomu víku dostat pomalu nemožný. Odstrojit pomalu celej scoot aby se měrkama zkotrolovala "taková prkotina", mazec. U Innovy otázka pár minut, tady asi celej den a to jsem možná optimista.

Re: X9 - pár dotazů

05 říj 2011, 21:26

Jóó tak otom bych mohl vyprávět...!! ventyly jsme dělali před měsícem a musím říct že toto můžou vymyslet snad jenom italové... ve dvou jsme to rozebíraly tak tři hodiny. musel se rozebrat rám co je kolem sedačky a vyndat celý dno kufru, komplet všechny plasty kolem sedla pak teprve byla možnost se tam trochu dostat... dám foto... vůle na ventylech nebyla vůbec žádná tkže se tam dala 10 a 15. Akorát jsou vy ventyly docela slyšet jak předou ale zvykl jsem si.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: X9 - pár dotazů

05 říj 2011, 21:44

Takže odklad na další zimu. Zatím to jede a nic slyšet není. Po shlédnutí tvých fotek se mi udělalo nevolno a představa preventivní kontroly (pro můj dobrý pocit) rapidně slábne k hodnotě 0. Laickým citem, uchem atd. ty moje ventily ohodnocuji jako provozuschopné min na dalších 10 000km. Díky, aspoň mám o starost míň. Apropo. lze kromě přeměření poznat, že ventyly potřebují seřízení?

Re: X9 - pár dotazů

06 říj 2011, 08:02

jo tak to nevim jak to poznat jestli potřebují seřídit. KdyŽ tam nebude vůle a motor se ohřeje tak se ty ventyly ohřejou rostahnou tak jsou pořát trochu pootevřený. Můj skůtr stim jezdíl bůh ví jak dlouho a nic se nestalo. Takže to asi nevadí. Ale nejsem si jistej tim asi...

Re: X9 - pár dotazů

06 říj 2011, 08:29

Pootevřený ventily teda vadí :D Když pomíjím samotnou kompresi, co takhle podpalování :?: Jo a troufám si říct, že Ti tam neševelí ventily. Ty při správném seřízení nemohou být slyšet.

Re: X9 - pár dotazů

06 říj 2011, 10:42

když tam nebyla vůle tak tam nemělo co cvakat. Teď když tam ta vůle je tak je tam 15 nevim co to je za míru mezera tak to cvaká. Ale jedeto to no.

Re: X9 - pár dotazů

06 říj 2011, 10:51

Na 500 evo je sání i výfuk 0,15mm za studena. Příští zimu jdu do toho. To budu dělat i řemen atd. Nevím, jestli najedu příští rok víc jak 10 000km/rok, pochybuju (nebude moc času). Před 1000km měly být záležitosti kolem varecu, spojky atd. dělaný, tak to letos akorát omrknu.

Re: X9 - pár dotazů

06 říj 2011, 10:57

to my na 180kách máme klasicky 10 sání a 15 výfuk. Řemen jsem taky dělal nedávno a spojku jsem taky spravoval ale to je moje chyba... Když jsem měnil řemen tak jsem rostočil motor bez spojkovýho zvonu a vytahali se mi pružiny ve spojce. Výbec mě to nenapadlo. Ale chybama se člověk učí.
Odeslat odpověď