Piaggio X9 500 - pár dotazů

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 30 zář 2011, 05:14

Potřebuju to celý vyhodit ven. Jak je to chyceno v brýlích, tak tam se dostanu v pohodě, ale netuším, jestli se to musí nějak speciálně výškově upravovat, kolo středit a jestli to po povolení vytáhnu nebo se to musí vytlouct a nebo jestli se ten repas po odplastování udělá bez vytáhnutí kompletu z brýlí. Dělal jsem to naposledy u MZ 150 a je to hodně dlouho.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod ERka5 » 30 zář 2011, 20:05

MilosVee píše:Jo?Tak to je v pohodě,mě se to moc nezdálo,že se to dolívá zrovna tam,ale dolil jsem to,tak asi vpoho.Akorát ten přístup je tam nic moc,musel jsem udělat menší dolévací přípravek z trychtýře a hadičky,protože jsem kvůli takové "banalitě" nechtěl sundávat plasty,nebo tak něco.

Kup si olej Castrol, ten má nějakých 5cm čůro a máš po problému :lol:

brýle sou tam jen jedny, na to si asi přišel. tlumič má z vrchu šroubovací zátku s přesahem, takže ani po povolení v brýlích nejde subdat dolů. musiš ji odštoubovat kde je, pak máš tlumič dole okamžitě je tak otevřený, tak ho hned vylej. pokud to chceš udělat pořádně, musíš vyndat kluzák, dole ho drží šroub, když budeš mít kliku, povolíš ho bez přidtžení trubky, pokud se ti bude protáčet trubka udělej si jednoduchy přípravek - šroub s tuším 13kou šestihranem dlouhý cca 150 (myslím že je to M8x150) a z druhé strany dej do kotra dvě matice dotažené na krev tím získáš něco jako prodloužený imbus a došláhneš tím i s pomocí normální goly s 13kou ořechem. tim to přidržíš, rozděláš, vyleješ a dáš nový olej a opačným způsobem zase smontuješ. Zátka se musí přidělat zase v brejlích, je to opruz ale dá se to...
sesadíš to zase na doraz té dotažené horní matice, to se snad ani blbě dát nedá... Odhaduju to na nějaké 2-3 hodiny práce i s vykapáním oleje. Dělal sem to někdy loni. nejvíc mi dal zabrat ten připravek napřidržení, pořád sem přemýšlel jak na to, až mi kamarád poradil tuhle banalitu :lol:
Jen si pohlídej abys sesadil všechny vnitřnosti ve spravnem pořadí, už si nepamatuju jak to bylo, plete se mi to s motorkou, kde je mrtě různých podložek, vymezovaček a několik pružin, tam to byla makačka, tady myslím nic takového nebylo. Nepamatuju si to přesně do detailu.
Jo a plastů se to vůbec netýká, neodstrojíš ani jeden, vlasně jo plastový batník :wink:
Michal
Piaggio X9 200 EVOLUTION
Kawasaki ER5 '03
Uživatelský avatar
ERka5

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 120
Registrován: 30 črc 2010, 18:38
Skútr / moto: Piaggio X9 200 Evolution ´03

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 02 říj 2011, 19:23

Ještě jeden dotaz na tlumiče. Bylo by možný nechat tlumiče v brýlích a odmontovat zátku a spodní imbus a takto to omrknout? Vypadá to, že gufera jsou jako nový a byl jsem upozorněn na to, že jakmile netrefím, což určitě netrefím, přesnou polohu tlumiče v brýlích, gufera půjdou do háje docela brzy. Takže buď z brýlí ven a vyměnit rovnou gufera nebo to nechat namontovaný v brýlích a udělat to tak.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod ERka5 » 03 říj 2011, 18:16

No to asi jde, ale stejně musíš povolit trubku a vysunout ji nahoru, jinak to nepovolíš, je tam přesah tak 1,5-2mm a to do ničeho nechytneš, není tam žádný šestihran, nůta nebo pod, musíš to povolit sikovkama.
Osazení v brýlích brání jakémukoliv uchycení mimo předepsanou polohu, má nějaké 4-5 cm. Podle mě je to pitomost co bys na guferech zničil, ty zničíš jedině kdybys byl fakt umělec a proskřípl je při zpětném zasouvání kluzáku jinak ne...
Takto se ti asi nepovede vymněnit olej... Ale zkus to když myslíš.
Navíc vzhledem k prostoru pochybuju, že se ti tam povede nalít předepsané množství nového oleje.
Michal
Piaggio X9 200 EVOLUTION
Kawasaki ER5 '03
Uživatelský avatar
ERka5

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 120
Registrován: 30 črc 2010, 18:38
Skútr / moto: Piaggio X9 200 Evolution ´03

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 04 říj 2011, 15:11

Nešlo o zničení gufer ale o to, že když trubku při zpětné montáži v brýlích pootočím, což se stany i kdybych si vůči nějakému bodu brýlí udělal rysku, naruším tím již vyběhané mikrodrážky v guferu a to pak ve velmi krátkém čase začne zlobit. Tzn. bylo mi dáno doporučení, že "zaběhnuté" vidli a manipulaci trubek v brýlích zároveň vyměnit i gufera a tak se vyhnout opětovné demontáži po výrazně kratší době než by měl servis proběhnout. Nevím co je na tom pravdy, ale když už do vidle polezu, nechtěl bych to absolvovat za krátký čas znovu. ALe zase bych nechtěl kupovat za 400,- gufera, pokud netřeba. Ty stávající vypadají na oko výborně, resp. jako nové.

Jinak jsem včera vyměnil komplet brzdovku a olej v zadním náboji (cca skoro 100ml chybělo). Vzduchový, olejový filtr a motorový olej udělám bez ohledu na najeté km před sezónou, ať mám výchozí stav výměny tutový, i když dle barvy oleje to fakt bylo před prodejem měněný. Začal jsem používat značku IPONE (docela mastný), tak snad to bude dobrý. Jinak jsem dal NGK iridiovou svíčku a žádná změna se nekoná, snad krom delšího nájezdu.
Jinak jsem se skůtrem maximálně spokojen. Akcelerace, spotřeba, maximálka (zatím kvůli nedostatku odvahy) nevyzkoušena. A v Jedovnici náhodou zaparkoval vedle stejný skůtřík, akorát 2007. Měl jsem možnost porovnat i s Xcitingem 500 a ta X9 je fakt obrovská.
Textilní brašny - tam jsem musel provést prodloužení suchých zipů a zkoušel jsem udělat polep kolem loga X9 proti poškrábání laku. Polep jsem prováděl nejbližším černou barvou, samolepkou na auta s mřížkou proti tvoření bublin. S ohledem na profilovaný boční plast snad ve všech směrech to bylo dost problematický a nakonec jsem nalepil pouze cca 10cm pás podél sedla v rozsahu dotyku pásu brašen (tam to bude trpět nejvíc). Samotný bok plastu před logem X9 asi řešit nebudu. Polep vypadá vcelku solidně a zakryl jsem s ním nějaké i nějaké neduhy na laku.
Úložný prostor celkem - 50l podsedák, 2x 15l bražny, 35l bágl na tunel - celkem cca 120l a to mi zatím stačí a tím jsem pořízení kufru odsulnul na neurčito.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod bouska.t » 05 říj 2011, 15:46

skoro jako goldwing s tim obsahem kufru... :) ja jsem taky měnil motorový olej v neděli. Jak si vyměnil ten olej v náboji na zadním kole? Ať hledám jak hledám tak žadnej vypouštěcí otvor nemůžu najít. Jen v vrchu je měrka nic víc.
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 05 říj 2011, 15:58

Jen otázečka,kde je ta měrka a jak vypadá?Díky
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 05 říj 2011, 16:02

Měrka je skoro vodorovně zezadu ramena z vnitřní strany vedle uchycení zadního levého tlumiče (podobná jako na motorový olej s čtyřhraným plastovým uchycením). Měrku povolím zezačátku klasickým straňákem a pak už jedu rukou. Měříš na hlůavním stojanu zašroubovanou.
Vypouštění je zespod ramena skoro v ose kola a taky skoro na úrovni hrany ráfku kola (imbus šroub). Musíš vypouštět do trychtýře nebo nějaké nálevky, kterou zabezpečíš aby ti netekl olej na ráfek. U pětikila má měrka míry maxmin až skoro u závitu. To jsem si nevšimnul a jezdil 1000km skoro s poloviční náplní. Taky jsem koupil i na jiné věci 2 stříkačky 50ml. Jednu s koncem bez možnosti nasazení jehly a druhou s koncem určeným pro jehlu. Stříkačkou "bezjehlovou" krásně naplníš ten náboj kola a na stříkačku jehlovou jsem nasadil silikonovou hadičku a tou jsem dělal brzdy. Nic nezamažeš, nic ti nikde neteče, stříkačky omyješ k dalšímu použití a hotovo (stojí 19Kč/ks).
Jinak chlapi, mám stáhnutých mraky návodů od českých na 125-250ccm až po návody a manuály na 500 evo vč. rozkreslení motoru na ND atd. Tam je úplně všechno vč. množství nápní, hodnot atd. Doporučuju nastudovat. Třeba do zadního náboje je 250ml, což jsem netušil, protože na tý měrce jsou míry pro nezkušeného docela blbě čitelný (není označeno max, min).

Dělaly jste někdo ventily? Tak jsem to zkoumal a připadá mi se k tomu víku dostat pomalu nemožný. Odstrojit pomalu celej scoot aby se měrkama zkotrolovala "taková prkotina", mazec. U Innovy otázka pár minut, tady asi celej den a to jsem možná optimista.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod bouska.t » 05 říj 2011, 21:26

Jóó tak otom bych mohl vyprávět...!! ventyly jsme dělali před měsícem a musím říct že toto můžou vymyslet snad jenom italové... ve dvou jsme to rozebíraly tak tři hodiny. musel se rozebrat rám co je kolem sedačky a vyndat celý dno kufru, komplet všechny plasty kolem sedla pak teprve byla možnost se tam trochu dostat... dám foto... vůle na ventylech nebyla vůbec žádná tkže se tam dala 10 a 15. Akorát jsou vy ventyly docela slyšet jak předou ale zvykl jsem si.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 05 říj 2011, 21:44

Takže odklad na další zimu. Zatím to jede a nic slyšet není. Po shlédnutí tvých fotek se mi udělalo nevolno a představa preventivní kontroly (pro můj dobrý pocit) rapidně slábne k hodnotě 0. Laickým citem, uchem atd. ty moje ventily ohodnocuji jako provozuschopné min na dalších 10 000km. Díky, aspoň mám o starost míň. Apropo. lze kromě přeměření poznat, že ventyly potřebují seřízení?
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod bouska.t » 06 říj 2011, 08:02

jo tak to nevim jak to poznat jestli potřebují seřídit. KdyŽ tam nebude vůle a motor se ohřeje tak se ty ventyly ohřejou rostahnou tak jsou pořát trochu pootevřený. Můj skůtr stim jezdíl bůh ví jak dlouho a nic se nestalo. Takže to asi nevadí. Ale nejsem si jistej tim asi...
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod krizik1 » 06 říj 2011, 08:29

Pootevřený ventily teda vadí :D Když pomíjím samotnou kompresi, co takhle podpalování :?: Jo a troufám si říct, že Ti tam neševelí ventily. Ty při správném seřízení nemohou být slyšet.
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod bouska.t » 06 říj 2011, 10:42

když tam nebyla vůle tak tam nemělo co cvakat. Teď když tam ta vůle je tak je tam 15 nevim co to je za míru mezera tak to cvaká. Ale jedeto to no.
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 06 říj 2011, 10:51

Na 500 evo je sání i výfuk 0,15mm za studena. Příští zimu jdu do toho. To budu dělat i řemen atd. Nevím, jestli najedu příští rok víc jak 10 000km/rok, pochybuju (nebude moc času). Před 1000km měly být záležitosti kolem varecu, spojky atd. dělaný, tak to letos akorát omrknu.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: X9 - pár dotazů

Příspěvekod bouska.t » 06 říj 2011, 10:57

to my na 180kách máme klasicky 10 sání a 15 výfuk. Řemen jsem taky dělal nedávno a spojku jsem taky spravoval ale to je moje chyba... Když jsem měnil řemen tak jsem rostočil motor bez spojkovýho zvonu a vytahali se mi pružiny ve spojce. Výbec mě to nenapadlo. Ale chybama se člověk učí.
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků