Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
24 zář 2019, 15:19
Nazdar páni! Adoptoval jsem teď X9ku v docela obstojném stavu. Vyměnil jsem silentblok motoru, benzínové hadičky … přes zimu se jí podívám na zoubek důkladněji. Nicméně dnes se mi rozsvítila rezerva a já si říkal, jak to asi dobře ukazuje, když při vypnutém zapalování se ručka palivoměru odebere daleko za značku E (empty) tak, že se opře o kruhový rámeček rychloměru a budíky ještě chvíli po vypnutí klíče nespokojeně vrčí. Jal jsem se tedy co nejdříve dotankovat a po 20 km jízdy se do nádrže vešlo 9,2 litru benzínu. Teploměr chladící kapaliny je na to s funkcí dost podobně, jen se při vypnutí neopře o rámeček otáčkoměru. Tak a co s tím teď? Napadlo mne hnout rafičkami. Jak náročné je vyjmutí analogových budíků a rozebrání dtto??? Nebo se zaměřit na plovák v nádrži? To je jak složité?
24 zář 2019, 15:28
To spíše vypadá že jsou budíky z objemu 250 a někdo již ty ručičky prekalibroval (rozuměj posunul na osičce) aby mu ukazovali dobře. Jinak to jde docela dobře jen musíš sundat plexy pak kapličku.
24 zář 2019, 15:30
Děkuji za bleskovou odpověď a za povzbuzení, dám se do toho ...
24 zář 2019, 16:33
Ale nejdříve zkontroluj zdali ty budiky patří na 500ku jinak je to zbytečná práce.
27 zář 2019, 08:45
Ahoj,
mě se ručičky začaly sekat, tak jsem musel budíky taky vydělat.
Šlo to celkem dobře, ale dělal jsem to poprvé, takže jsem postupoval opatrně a tak to celkem dlouho trvalo.
A ukázalo se, že závada byl špinavý a trochu uvolněný konektor na budíkách.
Taky jsem na netu našel návod na test budíků. Popsáno níže.
Peeetr píše:michal73 díky za rady. Zdá se, že jsem sekající se ručičky budíků úspěšně opravil. Trochu popíšu, jak to proběhlo, kdyby se to někomu hodilo.
Do analogových budíků opravdu vede svazek z displeje, který je na řiditkách. Prvně jsem tedy demontoval displej v řiditkách a odpojil všechny tři konektory, který jsou do něj zapojeny. Konektory vypadaly čistě a v dobré kondici. Přesto jsem je nastříkal sprejem na kontakty. Budíky se však sekaly dál.
Tak jsem si řekl, že se pokusím prohlédnout i kapličku analogových budíků a dal jsem se do jejich vykuchání. Přikládám nějaké fotky, kde je vidět, jak se musí skútr rozdělat, aby se dalo k budíkům dostat. Rozdělání bylo celkem snadné. Více času zabralo složit to zpět a ještě mi chybí dva vruty na uchycení masky, což nechápu, protože tam před rozděláním byly
Když jsem kapličku vykuchal, byla ze zadní strany dost zaprášená a konektor, který do ní vede z displeje z řiditek byl trošičku uvolněný (šel ještě kousek zatlačit).
Pak jsem ho ale odpojil pryč úplně a prostříkal WD. Stejně tak protikus v kapličce. Ještě jsem zkusil, jestli nejsou ručičky uvolněné z osek, ale to bylo OK. Cvičně jsem si zkusil nastartovat s připojenou kapličkou, ale nepřidělanými plasty atd. a ručičiky už chodily dobře. Dnes jsem udělal testovací jízdu cca 30km a vše v pořádku, tak snad od toho bude klid.
Ještě jeden typ, který jsem neznal: když se podrží tlačítko CLOCK+S a zároveň se otočí klíček zapalování doprava, tak se aktivuje test, kdy se všechny ručičky protočí na maximální hodnoty a zpět. Sice u mého problému, kdy kontakt občas byl a občas ne, to moc nepomohlo, ale může se hodit pro jiné případy.
27 zář 2019, 13:04
Skvěle!
Edit(1.10.): Tak budíky jsem úspěšně překalibroval a zdá se to být v pořádku. Uvidim, až se benzín bude blížit k rezervě a pak k nule. Teď se pustím do brzd a do plynového lanka, které se mi zdá, že jde ztuha. Jsem si trochu nejistý s demontáží zadního kola, něco jsem pochytil z netu, uvidim, co přinese praxe.
01 říj 2019, 10:36
Nikde se mi nepodařilo najít, kolik je v X9 chladiva. Chystám se ho vyměnit a nevím, kolik toho koupit. Nevíte +/- kolik litrů?
01 říj 2019, 17:18
U pětistovky píšou v návodě 1.8 litru.
02 říj 2019, 09:18
Super, díky
02 říj 2019, 09:50
Ahoj,
zvažuji, že bych koupil vyhřívané rukojeti, tak bych se vás rád zeptal, zda s nimi máte nějaké zkoušenosti a zda můžete připadně nějaké i doporučit?
Zatím jsem koupil nějakou termovložku do rukavic a stačí to, ale říkám si, že s vyhříváním by to mohlo být ještě lepší. A nebo možné jestli nekoupit raději nějaké kryty na ruce, aby se zamezilo proudění vzduchu.
Taky je otázka, kde na skútru přidělat ovládání vyhřívání? Asi bych to zatím viděl, že to zkusím přidělat na krytku nádržky na brzdovou kapalinu. Kdyby ji zničil, snadno ji vyměním.
Našel jsem zatím tyto rukojeti
https://eshop.motohavrda.cz/eshop-sorti ... 67983d9fam u kterých píšou, že jsou přímo na X9, ale nevidím tam, že by byly nějaké speciální hlavně co se týče právě uchycení.
A pak jsem ještě našel tyto
https://www.m-style.cz/cs/vyhrivane_ruk ... xsQAvD_BwE které jsou levnější a od známé značky.
02 říj 2019, 10:09
Používám
TYTO víceméně na každém skůtru a naprostá spokojenost. Mají obrovskou výhodu, že je ovládáš palcem levé ruky aniž by jsi pustil řidítka.
02 říj 2019, 10:51
Díky za rychlou odpověď.
To ovládání vypadá opravdu dobře.
A jak je to s účinkem vyhřívání? Nikdy jsem to zatím neměl možnost vyzkoušet, tak jestli to hřeje opravdu dost a jak rychle to zhruba prohřeje i přes rukavice tak, že je cítit teplo?
02 říj 2019, 12:59
Tak ta Čína vypadá co do ceny, jednoduchosti a ovládání velice dobře.
02 říj 2019, 13:26
Pokud máš deflektory na ruce tak se dá celou zimu jezdit v letních rukavicích. Já to používám už i teď když jedu někam dál a mám pocit, že mi chladnou ruce. Má to 5 stupňů,ale ani v -4°C a zimních rukavicích jsem nemusel dávat na max.
Nedovedu si představit,aže bych to měl puštěné pořád protože by mi asi ruce shořely
Narozdíl od OXFORDu se tyto ani po 2 letech petmanentího stání venku a využívání neloupu a nežmolkují.
Pokud jsi poblíž prahy můžem se domluvit a vyzkoušíš si je.
02 říj 2019, 13:31
Super, objednám je.
Deflektory sice nemám, ale zase mám tu termovložku do rukavic a taky pokud je pod +5 stupňů, tak už většinou nejezdím.