Piaggio X9 500 - pár dotazů

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod nem.pe » 12 dub 2016, 00:33

jen pro upřesnění hýbe se zadní kolo na kyvce nebo se hýbe kolo s celou kyvkou v uchycení motoru?
protože kdyby se hýbalo jen kolo na kyvce o tolik tak by se to určitě nelíbilo kotouči a brzdiči a dal by o tom určitě vědět a ani by to
nedovolil

pokud celá kyvka v uchycení pod motorem tak to by mělo jít doladit nebo aspoň u mé 200 to jde je tam štelovací šroub ze spoda na
přepákování
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod DavoX9 » 12 dub 2016, 20:48

No hýbe se pouze kolo s kotoučem. Uchycení je celkem dostatečně dotažené (když dotáhnu hodně matku, tak už se hůř točí kolo. Kolo bylo venku loni v létě.
DavoX9

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 04 čer 2015, 10:45
Skútr / moto: X9 500 Evo

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod nem.pe » 12 dub 2016, 22:31

nepovolili se šrouby který drží unašeč s brzdovým kotoučem na kole? je mi divný třmen brzdy by nemel
dovolit takový pohyb do stran
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod DavoX9 » 13 dub 2016, 16:07

Tak trmen to moc nepusti, právě jen ten asi půl cak tzn 2,5 nalevo, 2,5 napravo. Jo povolenej unasec me napadl. Dnes to asi rozdelam a uvidí se.

Edit 15.4. Kolo rozdelano, zjištěna sice malá vůle unasece na hřídeli, ale myslim, že toto příčina nebyla. Nicméně při rozdělení jsem přišel na to, že konicka vložka mezi kolem a ramenem je podpořena ještě válečkem půl caku širokým. Nepochopil jsem proč. Proto jsem vše dotáhl a složil jak mi rozum velel - konickou vložka mezi kolo a rameno a onen váleček mezi rameno a utahovací šroub. A hle kolo se ani nehne. :-)
Jen doufam, že zkušenější kolegové mi mou "opravu" potvrdi, či vyvrátí. :-)
DavoX9

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 04 čer 2015, 10:45
Skútr / moto: X9 500 Evo

Pár dotazů na majitele Piaggio X9 500

Příspěvekod Peeetr » 09 dub 2017, 22:08

Ahoj,

vypadá to, že se pravděpodobně stanu majitelem stroje Piaggio X9 500. Rád bych se zeptal zdějších majitelů na pár drobností.

1. Když dám klíček do polohy ON, je slyšet zřejmě zpoza přístrojové desky nějaký zvuk. Jak kdyby nějaký měnič a zapisovač dohormady :D Je to v pořádku a případě, co to je?
2. Jak se otevírají ty dvířka, kde je páčka pro otevření nádrže a sedla? Nerad bych to zničl použitím větší síly nevhodným způsobem.
3. Ten PICS konektor v levé horní přihrádce byl k čemu? Dočetl jsem se, že k připojení telefonu. Co tím, ale uživatel získal? Možnost telefon dobíjet, poslouchat z něj hudbu přes intercom? Respektive jestli je to ten PICS v té přihrádce a není náhodou PICS na připojení interkomu? Ten konektro v přihrádce mi přijde jako zástrčka na síťák.

Díky
Uživatelský avatar
Peeetr

50+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 73
Registrován: 06 bře 2017, 21:10
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution + Manet Korado
Tuning / úpravy: Vyhřívané rukojeti, vyšší plexi GIVI, sedlo s protiskluzy.

Re: Pár dotazů na majitele Piaggio X9 500

Příspěvekod horrabin » 09 dub 2017, 23:39

1. Bzuceni je normalni. Jsou to motorky od rucicek a kalibruji se polohy.
2. Dvirka pod zamkem se oteviraji stiskem (zamacknutim) zamku. Nelze v poloze zamknuto.
3. Konektor v kastliku typu RJ je pro pripojeni telefonu jako handsfree. Jak ho lze pouzivat mas v manualu. Pochybuji ale, ze najdes redukci na dnesni USB nebo nedej boze na iPhone. Intercom, tedy sluchatka s mikrofonem se pripojuji u leve nohy pomoci atypickeho konektoru jack 4,5mm. Pokud nebudou nahlavni soupravy primo ke skutru, tak muzes na jejich dodatecne shaneni zapomenout. Obcas se nekde vyskytnou, ale cena je nehorazna.
Uživatelský avatar
horrabin

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 323
Registrován: 29 zář 2009, 21:31
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Piaggio X9 500 evo

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů-únik oleje

Příspěvekod Ivanhorse » 15 dub 2017, 10:23

Dobrý den,po delší přestávce se obracím s dotazem ohledně úniku oleje na X9 500 EVO 03. Včera jsem měnil olej včetně filtru a po výměně byl opět ůnik oleje. Tento byl mírný i před výměnou. Připisoval jse to netěsnému filtru a při výměně jsem pečlvě očistil styčné plochy, namáznul olejem a dotáhl rukou s hadrem. Únik nebyl, ale po nastartování opět dole na filtru kapka. Takže dotažení olejovofiltrovým klíčem a pořád při chodu kapky oleje. Sundaný výfuk, dotaženo čidlo oleje a najednou koukám, že olej teče z otvůrku nad čidlem oleje vedle vodní pumpy. Olej není tlakový, ale cca kapka během 2 až 5 sekund. Průměr otvoru cca 2 mm , závit není vidět. Hledal jsem v manuálech a nic ohledně tohoto otvoru či jaká je jeho funkce jsem nenašel. Pokusím se přidat foto.
Díky za rady zkušenějších Ivan
piagg olej.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Ivanhorse

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 08 kvě 2009, 10:10
Bydliště: Velešín
Skútr / moto: PiaX9500EVO,Burg250-98,Husq WR360,StadionS 11,Pion

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod kamčák » 15 dub 2017, 11:00

Ahoj Ivanhorse. Mám dojem,že unik oleje z této dírky ma spojitost se špatným termostatem. Najdi si téma o termostatu a tam to bylo někde napsané.
Uživatelský avatar
kamčák

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 373
Registrován: 28 lis 2010, 20:07
Bydliště: Kosmonosy skype pepicek3303
Skútr / moto: piaggio x9 500 prodáno a čekám co vymyslím

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod duky5 » 15 dub 2017, 11:42

Je to určite olej? Nie je to mastná chladiaca kvapalina?
Honda ADV350 Obrázek

Gilera Nexus 500 Obrázek, dlhodoby priemer za cca 77 000 km
Uživatelský avatar
duky5

1000+
 
Reputace: 108
Příspěvky: 1233
Registrován: 27 kvě 2011, 17:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda adv350

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod krizik1 » 15 dub 2017, 13:52

Máš v háji těsnění mezi motorem a vodní pumpou. Ta dírka je tam právě proto, aby to signalizovalo nutnost výměny. Buď z ní teče voda nebo olej, podle toho se pozná co vyměnit.
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Ivanhorse » 15 dub 2017, 19:43

Díky moc za reakce,
- Kamčák - na termostat bych nesázel, teplota naběhne do přesně vodorovné rafičky a drží jak přibitá, ale zkusím projít
- duky5 - doposud to byl černý olej, nyní je to čistý olej. Měním vždy na jaře a dost mne překvapila barva oleje po nějakých 2.000 km- dost hodně tmavý, dávám předepsaný 5W40 - oranžový - španělský ... teď si nevzpomenu a značku.... jo Repsol. Mám ten pocit, že minulou výměnu nebyl tak černý
- krizik1 - to mi připadá logické. Je to mírně pod pumpou a olej není tlakový, jakoby přetékal přes tento otvůrek při behu motoru, kdy je olej natlakován. Jdu kouknout na rozkreslenou pumpu.

-- 15. 4. 2017 21:01 --

Krizik1- jako ve třetím díle Vinetua - přesný střed. Hledal jsem přesněji, dle nasměrování a ejhle - viz příloha
Děkuji moc za nasměřování- ach jo zase práce a neježdění
otvor vodní pumpa.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Ivanhorse

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 08 kvě 2009, 10:10
Bydliště: Velešín
Skútr / moto: PiaX9500EVO,Burg250-98,Husq WR360,StadionS 11,Pion

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů- kde náhradní díly

Příspěvekod Ivanhorse » 18 dub 2017, 11:16

Tak mne čeká demontáž a oprava vodní pumpy- těsnění z olejové strany na X9 500 EVO. Předpokládám výměnu i ostatních těsnění vč těsnění "prsou". Kde sháníte ND na tento typ. Brněnský skutr obchod nebo jinde?

Díky IvanHorse
Ivanhorse

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 08 kvě 2009, 10:10
Bydliště: Velešín
Skútr / moto: PiaX9500EVO,Burg250-98,Husq WR360,StadionS 11,Pion

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod mzxy » 18 dub 2017, 11:31

já kupuji díly na Piaggio na ebay, pokud opravy předem plánuješ, víš na co se dívat
když jsme naplánoval výměnu spojky a zjistil že u nás je za 3000,- Kč, koupil jsme jí na ebay za 1900,- i s poštovným které je položkou bránící nám nakupovat v EU za nižší ceny to, co je u nás předražené...ale překupníci s tím počítají
Hodně věcí na skútry mají v německém sip-scootershop s tím že poštovné je 5 éček, ale ceny jsou tam asi jako u nás, na maxiskůtry málo věcí, je to hlavně na 50 ccm strojky
Uživatelský avatar
mzxy

50+
 
Reputace: 34
Příspěvky: 94
Registrován: 06 úno 2012, 12:35
Bydliště: Příbram
Skútr / moto: B-207, Beverly 500 ie

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod krizik1 » 18 dub 2017, 13:32

Hlavně nejdřív rozdělej a až potom objednávej. Tyhle motory měly dva rozměry osiček vodní pumpy.
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod boboh » 18 dub 2017, 13:53

To Ivanhorse:
Přečti si ve vlákně AA500 něco málo o výměně gufírek a různých průměrů hřídelek, jak psal Křižík ..... já jsem to tam popisoval i s výměnou .... když koupíš to správné, tak pakárna je jen vydolovat gufero na straně oleje :twisted: :lol: a na konec skůtra dobře odzvzdušnit :!: :?: :!: :idea:

-- 18. 4. 2017 15:35 --

To Ivanhorse:
Tak tady máš třeba to co tam mám já: http://www.wemoto.cz/bikes/aprilia/atla ... epair_kit/ .
Nic nemám ale už se těším až budu mít.
Uživatelský avatar
boboh

250+
 
Reputace: 37
Příspěvky: 339
Registrován: 11 zář 2010, 23:18
Bydliště: Praha 9 - Vysočany, Líšno u Benešova, Dobříš. mobil.: 608 277 999
Skútr / moto: Suzuki DL-650, (Atlantic 500 a Lead prodáno)
Tuning / úpravy: rychlý naleštění Sonaxem :-)

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 12 návštevníků

cron