Piaggio X9 500 - pár dotazů

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod michal73 » 23 úno 2016, 21:26

Tak ložisko je dole. Střihnul jsem klec a bušil do lemu vnitřního kroužku. Toto se ukázalo jako neúčinné, protože při silnějším "buchu" lem povolil. Takže nastoupilo bušení mezi brejle a ložisko, to pak povolilo.

No a co teď? Buďto vyrazit do "zelenýho domečku" nebo podobné ložiskovny a tam koupit 32006XJ a 32007XJ (cena tak někde okolo 500), nebo vzít třeba od AB celou sadu? (snad je to tahle http://www.scootershop.cz/11637-lozisko ... uiser.html ).
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 310
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod bouska.t » 23 úno 2016, 22:05

Sel jsem a kopil je v normální loziskarne, na poprvé jsem koupil origo sadu a za rok jsem ji měnil zase...
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod michal73 » 23 úno 2016, 22:07

Zkusím domeček, jen mi nějak nejsou jasná ta písmenka XJ, ale tam mi snad poradí.
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 310
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod JRM66 » 23 úno 2016, 22:45

Ešte som nemusel riešiť tie ložiska na riadeni, ale v tej súvislosti ma napadla jedna vec a to ako tomu preventívne predísť a to bud použiť neoprénový navlek alebo plátok z cyklo duše navlečený na ložiskách a zaisteny na vrchnej strane sťahovacou páskou, neriešil to ešte nikto z vás podobným spôsobom?
MOTO: BMW R 850R.95tkm, teraz 105tkm Piaggio Liberty 125 m.02 Maslová metla. cca. 45tkm teraz cca.65tkm Beverly 250 RST-ie 04 silver Italka.kauf.27tkm, aktuál 50tkm Dalšie BV250-300ie Tourer čierna z CZ teraz už white pearl 566. Viva Piaggio! BV 350 ST
JRM66

500+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 725
Registrován: 08 říj 2015, 18:22
Bydliště: Totalitna EU. v panelaku zatiaľ
Skútr / moto: BV RST 250ie BV-300 Tourer BV-350 ST
Tuning / úpravy: Vymenena pôvodna brzdova kvapalina!

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod bouska.t » 24 úno 2016, 07:05

Tomu nerozumím... Jak chceš predejit vytlučením ložiska neoprenovým paskem? To dokáže pohltit takovou sílu, jako když vymetes díru v rychlosti a ochránit ložiska??
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod scarabeo500 » 24 úno 2016, 07:21

Asi měl na mysli utěsnění a zakrytí ložiska proti nečistotám.
Uživatelský avatar
scarabeo500

250+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 297
Registrován: 09 dub 2015, 07:08
Bydliště: okr. Třebíč
Skútr / moto: Scarabeo 500

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod zbyňák » 24 úno 2016, 07:47

Michale originál celou sadu jsem dvakrát bez problémů koupil v A-spiritu bez objednávání, je to celý komplet. Na mojí 2002 to bylo číslo PIAGGIO 5982615 a stála loni 1137,-- Kč. Jak píše bouska vydrželo mi to cca sezónu tj.20tkm. Už po 10-ti tisících bylo poznat ale mírné zadrhnutí. To jenom pokud bys náhodou v zeleném domečku nepořídil.
Silverwing 600 - 120000 (80000). Spotřeba 4,57l.
Uživatelský avatar
zbyňák

250+
 
Reputace: 208
Příspěvky: 464
Registrován: 09 kvě 2008, 11:26
Bydliště: Praha 5 - Slivenec, +420 777 237 439
Skútr / moto: Silverwing 600

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod michal73 » 24 úno 2016, 08:07

No to je právě ono - výměna asi není nějak složitá (když víš jak na to), ale dělat jí po jedné, dvou sezónách se mi nechce. Raději zkusím sehnat lepší ložiska, co alespoň chvíli vydrží. I když faktem je, že ložisko dostává na pr.el pekelně.
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 310
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod bouska.t » 24 úno 2016, 09:40

Normálně to ložisko stoji kus zhruba 120 korun. Jen pro zajímavost, ja sem ty ložiska na x9 dělal 3x a zase by potřebovali vyměnit. Jelikož to uz není primární stroj tak nato kaslu...
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod michal73 » 24 úno 2016, 10:00

No jak který, třeba na http://eshop.techseal.cz/vysledky-vyhle ... word=32007 je to asi rozměrově stejný ložisko, ale cenový rozdíl značný. Já na těch svých mám XJ na konci, ale nějak se mi nevede rozluštit význam. Stavím se tam a poptám se.
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 310
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod michal73 » 07 bře 2016, 09:18

Ložiska koupeny v "zeleném domečku", plíšky srovnány. Brejle do mrazáku, ložisko ohřát a je tam. No a teď se ukáže, jak dlouho to vydrží. Díky za rady.
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 310
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod bouska.t » 07 bře 2016, 11:34

Paráda! Hlavně že se povedlo, doufám ze ti výdrži dyl jak me :D

Sent from mTalk, L950XL, W10m
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod michal73 » 07 bře 2016, 15:21

Jsem zvědav. Pro další výměnu si snad "spíchnu" i nějakej ten přípravek :D
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 310
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod DavoX9 » 11 dub 2016, 22:43

Zdravím pánové, rychlý dotaz. Zjistil jsem, že mi chodí zadní kolo cca půl centimetrem do boku, čili dá se s ním hýbat, i když je vše dotáhlé. Setkal se někdo s tím? Má někdo zkušenosti co by mohlo být v háji? Zřejmě ložisko, ale kde, jaké? Píšu než se do toho pustím a na nic nepříjdu... :D
Díky za jakoukoliv radu. :wink:
DavoX9

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 04 čer 2015, 10:45
Skútr / moto: X9 500 Evo

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod JRM66 » 11 dub 2016, 22:53

...sadlo si dobre to prave rameno do ložiska, nebolo náhodou v blizkej dobe dole zadné koleso?
MOTO: BMW R 850R.95tkm, teraz 105tkm Piaggio Liberty 125 m.02 Maslová metla. cca. 45tkm teraz cca.65tkm Beverly 250 RST-ie 04 silver Italka.kauf.27tkm, aktuál 50tkm Dalšie BV250-300ie Tourer čierna z CZ teraz už white pearl 566. Viva Piaggio! BV 350 ST
JRM66

500+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 725
Registrován: 08 říj 2015, 18:22
Bydliště: Totalitna EU. v panelaku zatiaľ
Skútr / moto: BV RST 250ie BV-300 Tourer BV-350 ST
Tuning / úpravy: Vymenena pôvodna brzdova kvapalina!

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků