Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

12 srp 2015, 11:35

Nvm no, stara x9 500 má altik 330w, já mam na tmaxu 310, obouma svetlama svitim furt a dotoho mi jedou i hefty, třeba i telefon, a s baterkou jsem problém nikdy neměl. Evo x9 bude mi altik silnější nebo minimálně stejnej. Tady někdo na x9 urvite má vyhrivany hefty, a jelsti ne na x9 tak na nexusu nebo Atlantiku jo.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

12 srp 2015, 11:58

Ode mne dobrá rada zcela zdarma. Zapomeň na přidávání spotřeby elektrické enrgie u všech motorů Piaggio Master. Jestli se chceš pitvat v tom proč, klidně zavolej.
Naposledy upravil krizik1 dne 12 srp 2015, 16:02, celkově upraveno 1

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

12 srp 2015, 15:52

Sem nepochopil, ale asi dobrý :D, uzavřeno.

Oprava: Teď už to chápu :-D
Ale fakt že jsem něco slyšel, o tom že ty pětikila se svtřikem mají slabí altiky.
Naposledy upravil bouska.t dne 12 srp 2015, 20:02, celkově upraveno 1

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

12 srp 2015, 19:28

Já bych s tím uzavíráním nepospíchal. Rád tak činím až věci pochopím.
Nemám sice žádné zkušenosti s motorkami, nikdy až doposud jsem žádnou nevlastnil. Pochopitelně tedy neoplivám specifickými znalostmi tohoto oboru a nemůžu si moc vyskakovat. Ale na druhou stranu jsem vyučený automechanik, absolvent automobilní průmyslovky a obecná problematika motorových vozidel, strojních pohonů a slaboproudé elektriky mě není cizí.

Krizik1, tak jak čtu zpětně tvé příspěvky jsi zde fundovaný a uznávaný hráč. Klobouk dolů. Co může být v tvém až tajuplném příspěvku zakódované, co nemůže být dáno v plen veřejnosti? Co se může stát při větším odběru více, než že baterie není dostatečně dobíjena? Je přeci všem známo, že všechny spotřebiče na motorce/autě berou energii z baterie. Na to co ji dobíjí to má vliv akorát ten, že je více v záběru, řekněme větší spotřeba. Ale to se asi pohybujeme v neměřitelných hodnotách.

"Na to co ji dobíjí"
Nechci být za hnidopicha, ale rád v různých oborech činnosti nazývám věci pravými jmény. Je zde hojně skloňováno alternátor/atík.
Nic ve zlém. Ale jestli někdo může, napište mě prosím kde končí magneto a začíná alternátor. S vědomím co mají společného - výroba střídavého proudu. Myslím to naprosto vážně. Já měl vždy za to že v motorkách je používáno magneto a teď tu čtu od všech, i zkušených skůtrařů, že atík. Přitom ve schématech co jsem pohledal na netu je magneto...
Mám v tom hokej.

No a konečně k Liborovi. Já osobně bych to neřešil. A ani jsem to neřešil. Prasácky jsem natvrdo propojil plusové kontakty potkávacího a dálkového světla. S vědomím že to není legislativně správně, ale s cílem být především vidět, být nepřehlédnut na hlavní a být relativně v bezpečí. Abych tomu mému magnetu trochu pomohl, a to je myslím i řešení pro Libora, osadil jsem všechny pozice pozičních, potkávacího i dálkového světla žárovkami LED. Pod sedlem mám klasické žárovky, a jejich osazení i s rozpojením souběžného svícení nemůže v případě potřeby trvat více jak pět minut. Nechce se mě to počítat, ale snad nebudu dalek od pravdy že spotřeba se nijak výrazně nenavýšila.
Obrázek

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

12 srp 2015, 20:14

Magneto "vyrábí" střídavinu, řečeno slovníkem silařů jednofázovou, kdežto alternátor vyrábí třífázovou. U magneta tuším není regulátor a nejspíš bude v jednodušších strojích, altík má usměrňovač/regulátor a bude taky schopen dodat větší výkon.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

12 srp 2015, 21:01

No já k tomu jen toliko, že kámoš se stejným strojem, který propojil potkávačky s dálkovým, nejenže vybil baterku, ale i uvařil nějakou část kabeláže. A přesně sem byla míněna poznámka krizik1. Mně jde o hefty a případně jsem chtěl dobastlit přídavná světla (pravda, led, ale přeci).
>Baharis: Jak Ti to svítí za úplně tmy? Dostačující / výborné / tak tak?

Odesláno z mého C6903 pomocí Tapatalk

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

12 srp 2015, 21:27

Baharis píše:
Krizik1, tak jak čtu zpětně tvé příspěvky jsi zde fundovaný a uznávaný hráč. Klobouk dolů. Co může být v tvém až tajuplném příspěvku zakódované, co nemůže být dáno v plen veřejnosti? Co se může stát při větším odběru více, než že baterie není dostatečně dobíjena? Je přeci všem známo, že všechny spotřebiče na motorce/autě berou energii z baterie.

Na mém příspěvku nebylo nic tajuplného, jen jsem se chtěl veřejně vyvarovat neslušných slov. Pro doplnění tedy zveřejním SZ, kterou jsem poslal Liborovi.
krizik1 píše:Protože Ital sice udělal nejlepší půllitrovej jednobuch na světě, ale elektriku k němu dokurvil tak, že to nemá obdoby. Pokud bys chtěl větší odběr, musel bys vyměnit celý svazek a ještě by to nebyla žádná jistota. Fakt to nedělej.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

12 srp 2015, 21:34

No je pravda, že motor je naprosto super a jsem s ním nadmíru spokojen. Mašina měla při koupi 22,5 tis. Je to Ital, takže si nedělám žádné iluze, r.v.05, ale najel jsem už na tom cca 30 tis. a měnil jsem jen vodní pumpu, jinak jen spotřebák. Motor je svižný, super akcelerace, maximálka 165, pohodlně 145, ale kabeláž je zbastlená, např. nelze vymazat výměnu oleje, nedrží hodiny po vypnutí zapalování a další věci při odplastovaní jsou v kabeláži také sprasené...

Odesláno z mého C6903 pomocí Tapatalk

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

12 srp 2015, 22:13

Na otázku dostačující/výborné/tak-tak, musím Libore popravdě že tak-tak.
Vycházím ale z toho že primárně jezdím přes den, noc téměř vůbec a když už tak po městě a to svítí jako vánoční stromeček. Navíc jsem kdykoliv nachystán ty LED žárovky vyměnit za kvalitní Philipsy.

Má nedostatečná informovanost v tomto oboru mě vedla k bezelstným otázkám Kriziku. Samozřejmě že v dobrém. Ty máš praxi, já můžu akorát přemýšlet o logičnu a počítat.
Proč může dojít k poškození elektroinstalace. Buď zapojením nadměrné zátěže, nebo podpětím vybité baterie. Případně kombinací obého, což považuji v uvedeném případě za nejpravděpodobnější. Původně jde kabelem k jedné žárovce proud cca 4,5A, pokud je podbito na 10V a jsou žárovky dvě, může to být 11A. To je velký rozdíl.

Ale co jsem teď ve chvilce vykoumal a spočítal. Pokud máme zapojenou jednu klasickou žárovku, čtyři poziční a jednu SPZ, dělá mě to 80W. Jestliže je pravda že atík dává více jak 300W, nepřipadá mě že by přidání jedné žárovky 55W mělo mít fatální následky. Že by systém a zapalování bralo přes 200W?

Ale dobrá, řekněme že ano. Další počty s LED žárovkama.
Klasické osvětlení s klasickými žárovkami je tedy 80W, což obnáší nějakých 6-7 A. Když spočítám mé LED osvětlení se dvěma hlavními žárovkami, mělo by to být pouze 39W (3-4 A). Přičemž samotným kabelem k hlavním LED žárovkám tečou pouze 3A. Oproti 4,5A, jak je psáno výše.

LED žárovky v hlavních světlometech nejsou homologované a jak jsem napsal, nedostačují úplně v noci mimo obec. Nemohu je tedy nějak prosazovat. Nicméně jde mě hlavně o to abych byl dobře viděn ve dně - což splňuje naprosto dokonale a výpočty jsem snad doložil že to je i technicky možné.
A hlavně mě to už tři týdny jezdí!!! :lol:

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

12 srp 2015, 22:23

Jirko, víš, jakou mají ty ledky svítivost? Já teď našel H7, které mají 3000lm a berou 30W.

Odesláno z mého C6903 pomocí Tapatalk

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

12 srp 2015, 22:36

Nějak teď nemůžu najít tu objednávku. Pokusím se později.
Ale 3000lm, to je nějak moc, ne? Co jsem teď hledal, tak to je v řádu o jednu nulu méně.

EDIT: Ale i těch 2x30W je jen nepatrný nárůst oproti 1x55W. Je to tvá volba, ale jak se znám, já bych do toho šel... :twisted:

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

12 srp 2015, 23:09

Viz http://www.dx.com/p/marsing-h7-30w-eti- ... cu15qB-nqA ale cena není nejlevnější :D

Odesláno z mého C6903 pomocí Tapatalk

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

13 srp 2015, 01:08

Jenom že v toto období sucha je nebudeš moci používat. Ty budou pálit trávu kolem silnice.... :roll:

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

13 srp 2015, 05:36

Já jen doufám že to nemyslíte s těma ledkama do hlavních světel nikdo vážně.....a s těma 3000 lumenama už vůbec ne.... :idea: :roll:

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

13 srp 2015, 07:11

Jsem pro LEDky, moc se mi líbí, ale určitě NE do vnějšího osvětlení místo žárovek. Pokud je světlo konstruováno pro žárovku, tak tam LEDnáhrada bude svítit úplně jinak a jinam. Max. možná místo předních obrysovek, tam to sice taky bude svítit jinak, ale to zas tolik nevadí (snad kromě PČR, STK).
Odeslat odpověď