Na otázku dostačující/výborné/tak-tak, musím Libore popravdě že
tak-tak.
Vycházím ale z toho že primárně jezdím přes den, noc téměř vůbec a když už tak po městě a to svítí jako vánoční stromeček. Navíc jsem kdykoliv nachystán ty LED žárovky vyměnit za kvalitní Philipsy.
Má nedostatečná informovanost v tomto oboru mě vedla k bezelstným otázkám Kriziku. Samozřejmě že v dobrém. Ty máš praxi, já můžu akorát přemýšlet o logičnu a počítat.
Proč může dojít k poškození elektroinstalace. Buď zapojením nadměrné zátěže, nebo podpětím vybité baterie. Případně kombinací obého, což považuji v uvedeném případě za nejpravděpodobnější. Původně jde kabelem k jedné žárovce proud cca 4,5A, pokud je podbito na 10V a jsou žárovky dvě, může to být 11A. To je velký rozdíl.
Ale co jsem teď ve chvilce vykoumal a spočítal. Pokud máme zapojenou jednu klasickou žárovku, čtyři poziční a jednu SPZ, dělá mě to 80W. Jestliže je pravda že atík dává více jak 300W, nepřipadá mě že by přidání jedné žárovky 55W mělo mít fatální následky. Že by systém a zapalování bralo přes 200W?
Ale dobrá, řekněme že ano. Další počty s LED žárovkama.
Klasické osvětlení s klasickými žárovkami je tedy 80W, což obnáší nějakých 6-7 A. Když spočítám mé LED osvětlení se dvěma hlavními žárovkami, mělo by to být pouze 39W (3-4 A). Přičemž samotným kabelem k hlavním LED žárovkám tečou pouze 3A. Oproti 4,5A, jak je psáno výše.
LED žárovky v hlavních světlometech nejsou homologované a jak jsem napsal, nedostačují úplně v noci mimo obec. Nemohu je tedy nějak prosazovat. Nicméně jde mě hlavně o to abych byl dobře viděn ve dně - což splňuje naprosto dokonale a výpočty jsem snad doložil že to je i technicky možné.
A hlavně mě to už tři týdny jezdí!!!